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14. Evidence of Ezekiel's argument (5). Chapters~21. Judgment and Restoration of Israel
14. 에스겔 변론 증거(5). 14장~21장. 이스라엘의 심판과 회복
* The meaning of Ezekiel; God is make strong. God accomplishes all the prophecy in the end of man, and the servant that he uses to work is a new create of servant to be used with God.
He gives new strength, gives seven spirits, gives power, and acts as an agent of God of wrath and as an agent of judgment Lord. In order to do so, when he became a available servant through many ordeals and trials, he gives witness authority (judgment) to judge the world.
Thus, by unification of the truth, unification of the church, unification of power, Christ the king of kings will reign over as realized on ground a peace kingdom. Restoring the garden of Eden, accomplished the nation of the saints, the kingdom of Christ.
* 에스겔의 뜻; 하나님이 강하게 하신다. 하나님께서 인간 종말에 모든 예언을 성취하고, 역사하시기 위하여 쓰시는 종은 신과 같이 쓰일 종으로 몸을 신창조하십니다.
그리고 새 힘을 주시고 일곱 영을 주시고 권세를 주셔서 진노의 하나님 대행자로, 심판주의 대행자로 쓰십니다. 그러기 위하여 위해 많은 연단과 시련을 통하여 의합 된 종이 되었을 때 증인권세(심판권세)를 주어 세상을 심판하십니다.
그리하여 진리통일, 교회통일, 권세통일을 하여 지상 평화왕국을 이루어 만왕의 왕 그리스도께서 통치하시게 됩니다. 에덴동산을 회복하여 성도의 나라 그리스도의 나라가 이루어집니다.
* Subject; God's absolute sovereignty means that God will restore Israel (a thousand years peaceful kingdom) and dwell together forever.
* 대지; 하나님의 절대주권으로 하나님께서 이스라엘을(천년평화왕국) 회복하시고 영원히 함께 거하실 것이라는 것입니다.
* Essential verse: Ezck.37:26~27. Moreover I will make a covenant of peace with them; it shall be an everlasting covenant with them: and I will place them, and multiply them, and will set my sanctuary in the midst of them for evermore. My tabernacle also shall be with them: yea, I will be their God, and they shall be my people.
* 요절: 겔37:26~27. 내가 그들과 화평의 언약을 세워서 영원한 언약이 되게 하고 또 그들을 견고하고 번성케 하며 내 성소를 그 가운데 세워서 영원히 이르게 하리니 내 처소가 그들 가운데 있을 것이며 나는 그들의 하나님이 되고 그들은 내 백성이 되리라.
* The explanation) God loves fallen human beings and makes them righteous people as the fellowship offering of His only begotten.
And with His loving servants, He establishes a perfect kingdom of peace and enjoys the rest of the millennial without insufficiency. And after of the judgment of the White throne, we are living together with humans in eternal eternity world, thus completing the love God wants to give.
* 강해) 하나님께서는 타락한 인간들을 사랑하셔서 독생자의 화목제물로 의로운 백성이 되게 하십니다. 그리고 주님의 사랑하시는 종들로 완전한 평화왕국을 세우시고 부족함이 없는 천년안식의 복락을 누리게 하십니다.
그리고 백 보좌 심판을 거처 영원한 무궁세계에 인간들과 동거 동락하게 하시므로 하나님의 주고 싶어 하시는 사랑을 완성하십니다.
Chapter 14. The righteous will live only his own life.
14장. 의인도 자기 생명만 건지리라.
@ Though these three men, Noah, Daniel, and Job, were in it, they should deliver but their own souls by their righteousness, say the Lord GOD.
(Ezek.14:14).
@ 비록 노아, 다니엘, 욥, 이 세 사람이 거기 있을지라도 그들은 자기의 의로 자기의 생명만 건지리라 나 주 여호와의 말이니라(겔14:14)
@ Though Noah, Daniel, and Job were in it, as I live, say the Lord GOD, they shall deliver neither son nor daughter; they shall but deliver their own souls by their righteousness. For thus saith the Lord GOD; How much more when I send my four sore judgments upon Jerusalem, the sword, and the famine, and the noisome beast, and the pestilence, to cut off from it man and beast?(Ezek.14:20~21).
@ 비록 노아, 다니엘, 욥이 거기 있을찌라도 나의 삶을 두고 맹세하오니 그들은 자녀도 건지지 못하고 자기의 의로 자기의 생명만 건지리라 나 주 여호와의 말이니라 하시니라. 주 여호와께서 가라사대 내가 나의 네 가지 중한 벌 곧 칼과 기근과 사나운 짐승과 온역을 예루살렘에 함께 내려 사람과 짐승을 그 중에서 끊으리니 그 해가 더욱 심하지 않겠느냐(겔14:20~21).
the explanation) In this age it is the judgment of the gospel, and after the millennial kingdom it is the act judgment. If we obey and repent of the gospel degenerate age, we will have a chance of salvation. Prophets and Revelation are the Gospel of the End Times and the truth of the plummet of judgment.
강해) 이 시대에는 복음 심판이며 천년왕국 후에는 행위심판입니다. 말세복음에 순종하고 회개하여야만 구원의 기회를 갖게 됩니다. 예언서와 계시록이 말세복음이며 심판의 다림줄의 진리입니다.
Chapter 15. Jerusalem residents who will throw fire fuel to the fire.
15장. 불에 던질 땔감 같은 예루살렘 주민
@ And the word of the LORD came unto me, saying, Son of man, what is the vine tree more than any tree, or than a branch which is among the trees of the forest? Shall wood be taken thereof to do any work? or will men take a pin of it to hang any vessel thereon?
Behold, it is cast into the fire for fuel; the fire devoureth both the ends of it, and the midst of it is burned. Is it meet for any work?
Behold, when it was whole, it was meet for no work: how much less shall it be meet yet for any work, when the fire hath devoured it, and it is burned? Therefore thus saith the Lord GOD; As the vine tree among the trees of the forest, which I have given to the fire for fuel, so will I give the inhabitants of Jerusalem.
And I will set my face against them; they shall go out from one fire, and another fire shall devour them; and ye shall know that I am the LORD, when I set my face against them. And I will make the land desolate, because they have committed a trespass, saith the Lord GOD.(Ezek.15:1~8).
@ 1. 여호와의 말씀이 내게 임하여 가라사대 인자야 포도나무가 모든 나무보다 나은 것이 무엇이랴 삼림 중 여러 나무 가운데 있는 그 포도나무 가지가 나은 것이 무엇이랴 그 나무를 가지고 무엇을 제조할 수 있겠느냐 그것으로 무슨 그릇을 걸 못을 만들 수 있겠느냐 불에 던질 화목이 될 뿐이라 불이 그 두 끝을 사르고 그 가운데도 태웠으면 제조에 무슨 소용이 있겠느냐
그것이 온전할 때에도 아무 제조에 합당치 않았거든 하물며 불에 살라지고 탄 후에 어찌 제조에 합당하겠느냐 그러므로 주 여호와 내가 말하노라 내가 수풀 가운데 포도나무를 불에 던질 화목이 되게 한 것같이 내가 예루살렘 거민도 그같이 할지라.
내가 그들을 대적한즉 그들이 그 불에서 나와도 불이 그들을 사르리니 내가 그들을 대적할 때에 너희가 나를 여호와인줄 알리라. 내가 그 땅을 황무케 하리니 이는 그들이 범법함이니라 나 주 여호와의 말이니라 하시니라.(Ezek.15:1~8).
* the explanation) Only the vine is cultivated for the taste of the grapes. If the grapes are tasteless, the vine is useless, and the Christian must have the taste and scent of the Christian. so Christians don't have the taste and smell of Christian, Like salt that has lost taste, it is abandoned because it is useless to than the Gentiles.
It is said that the fruit of the Spirit must have the scent of Jesus, and the wild grapes Christians are more abandoned.
Just as Is.5:7 says that the vineyard is Israel and the vine is the Jewish, churches and Christians should act role as light and salt. You must be a person of the Spirit.
* 강해) 오직 포도의 맛을 위하여 포도나무를 가꾸는 것인데 포도가 맛이 없으면 포도나무가 쓸모없어 버림을 당하는 것처럼 기독교인은 크리스천의 맛과 향기가 있어야 하는데 없다면 맛을 잃은 소금처럼 이방인보다 쓸모없는 인간이라 버림을 받습니다.
이러한 말씀인데 성령의 열매로 예수의 향기가 나야 하며 들포도 기독교인은 더 버림을 당한다는 것입니다.
사5:7에 포도원을 이스라엘이요 포도나무는 유다사람이라 하신 것처럼 교회와 기독교인은 빛과 소금의 역할을 해야 합니다. 성령의 사람이어야 합니다.
Chapter 18. Every one dies of his own sins.
18장. 저마다 자기의 죄로 죽는다.
@ Behold, all souls are mine; as the soul of the father, so also the soul of the son is mine: the soul that sinneth, it shall die.(Ezek.18:4).
@ 모든 영혼이 다 내게 속한지라 아비의 영혼이 내게 속함 같이 아들의 영혼도 내게 속하였나니 범죄하는 그 영혼이 죽으리라(겔18:4)
Chapter 20. Do not blaspheme my name, the sign of the Sabbath, the rebellion of Israel, lead, burn out
20장. 내 이름을 욕되게 하지마라, 안식일 표증, 이스라엘의 패역, 인도, 불탐
@ Wherefore I caused them to go forth out of the land of Egypt, and brought them into the wilderness. And I gave them my statutes, and shewed them my judgments, which if a man do, he shall even live in them.
Moreover also I gave them my sabbaths, to be a sign between me and them, that they might know that I am the LORD that sanctify them. (Ezek.20:10~12).
@ 그러므로 내가 그들로 애굽 땅에서 나와서 광야에 이르게 하고 사람이 준행하면 그로 인하여 삶을 얻을 내 율례를 주며 내 규례를 알게 하였고
또 나는 그들을 거룩하게 하는 여호와인줄 알게 하려하여 내가 내 안식일을 주어 그들과 나 사이에 표징을 삼았었노라(겔20:10~12)
@ But I said unto their children in the wilderness, Walk you not in the statutes of your fathers, neither observe their judgments, nor defile yourselves with their idols: I am the LORD your God; walk in my statutes, and keep my judgments, and do them;
And hallow my sabbaths; and they shall be a sign between me and you, that you may know that I am the LORD your God.(Ezek.18~20).
@ 내가 광야에서 그들의 자손에게 이르기를 너희 열조의 율례를 쫓지 말며 그 규례를 지키지 말며 그 우상들로 스스로 더럽히지 말라. 나는 여호와 너희 하나님이라 너희는 나의 율례를 쫓으며 나의 규례를 지켜 행하고 또 나의 안식일을 거룩하게 할지어다 이것이 나와 너희 사이에 표징이 되어 너희로 내가 여호와 너희 하나님인줄 알게 하리라 하였었노라(겔20:18~20)
@ As I live, saith the Lord GOD, surely with a mighty hand, and with a stretched out arm, and with fury poured out, will I rule over you: (Ezek.20:33).
@ 나 주 여호와가 말하노라 내가 나의 삶을 두고 맹세하노니 내가 능한 손과 편 팔로 분노를 쏟아 너희를 단정코 다스릴지라.(겔20:33)
@ Son of man, set thy face toward the south, and drop thy word toward the south, and prophesy against the forest of the south field;
And say to the forest of the south, Hear the word of the LORD; Thus saith the Lord GOD; Behold, I will kindle a fire in thee, and it shall devour every green tree in thee, and every dry tree: the flaming flame shall not be quenched, and all faces from the south to the north shall be burned therein. And all flesh shall see that I the LORD have kindled it: it shall not be quenched. Then said I, Ah Lord GOD! they say of me, Doth he not speak parables?(Ezek.20:46~49).
@ 인자야 너는 얼굴을 남으로 향하라 남으로 향하여 소리 내어 남방들의 삼림을 쳐서 예언하라. 남방 삼림에게 이르기를 여호와의 말씀을 들을지어다 주 여호와의 말씀에 내가 너의 가운데 불을 일으켜 모든 푸른 나무와 모든 마른 나무를 멸하리니 맹렬한 불꽃이 꺼지지 아니하고 남에서 북까지 모든 얼굴이 그슬릴지라.
무릇 혈기 있는 자는 나 여호와가 그 불을 일으킨 줄을 알리니 그것이 꺼지지 아니하리라 하셨다 하라 하시기로 내가 가로되 오호라 주 여호와여 그들이 나를 가리켜 말하기를 그는 비유로 말하는 자가 아니냐 하나이다 하니라(겔20:46~49)
* the explanation) He led the rebellious Israel and sanctified it. If you do not repent, you will be judged by burning fire.
* 강해) 패역한 이스라엘을 인도하여 거룩하게 하시고 회개치 아니하면 불타는 불 심판을 받게 됩니다.
Chapter 21. Jehovah's Knife.
21장. 여호와의 칼.
@ Son of man, set thy face toward Jerusalem, and drop thy word toward the holy places, and prophesy against the land of Israel,
And say to the land of Israel, Thus saith the LORD; Behold, I am against thee, and will draw forth my sword out of his sheath, and will cut off from thee the righteous and the wicked. Seeing then that I will cut off from thee the righteous and the wicked, therefore shall my sword go forth out of his sheath against all flesh from the south to the north:
That all flesh may know that I the LORD have drawn forth my sword out of his sheath: it shall not return any more.(Ezek.21:2~5).
@ 인자야 너는 얼굴을 예루살렘으로 향하며 성소를 향하여 소리 내어 이스라엘 땅을 쳐서 예언하라. 이스라엘 땅에게 이르기를 여호와의 말씀에 내가 너를 대적하여 내 칼을 집에서 빼어 의인과 악인을 네게서 끊을지라.
내가 의인과 악인을 네게서 끊을 터이므로 내 칼을 집에서 빼어 무릇 혈기 있는 자를 남에서 북까지 치리니, 무릇 혈기 있는 자는 나 여호와가 내 칼을 집에서 빼어 낸 줄을 알지라. 칼이 다시 꽂혀지지 아니하리라 하셨다 하라(겔21:2~5)
@ Therefore thus saith the Lord GOD; Because you have made your iniquity to be remembered, in that your transgressions are discovered, so that in all your doings your sins do appear; because, I say, that ye are come to remembrance, ye shall be taken with the hand.
And thou, profane wicked prince of Israel, whose day is come, when iniquity shall have an end, Thus saith the Lord GOD; Remove the diadem, and take off the crown: this shall not be the same: exalt him that is low, and abase him that is high.(Ezek.21:24~26).
@ 그러므로 나 주 여호와가 말하노라 너희의 악이 기억을 일으키며 너희의 건과가 드러나며 너희 모든 행위의 죄가 나타났도다. 너희가 기억한바 되었은즉 그 손에 잡히리라. 너 극악하여 중상을 당할 이스라엘 왕아 네 날이 이르렀나니 곧 죄악의 끝 때니라. 나 주 여호와가 말하노라 관을 제하며 면류관을 벗길지라. 그대로두지 못하리니 낮은 자를 높이고 높은 자를 낮출 것이니라. 내가 엎드러뜨리고 엎드러뜨리고 엎드러뜨리려니와 이것도 다시 있지 못하리라 마땅히 얻을 자가 이르면 그에게 주리라(겔21:24~26).
@ Thou shalt be for fuel to the fire; thy blood shall be in the midst of the land; thou shalt be no more remembered: for I the LORD have spoken it.
(Ezek.21:32).
@ 네가 불에 섶과 같이 될 것이며 네 피가 나라 가운데 있을 것이며 네가 다시 기억되지 못할 것이니 나 여호와가 말하였음이니라 하라(겔21:32)
* the explanation) God makes disaster according to the word of truth, judges according to the word of truth, and blesses according to the word of truth, and the word of truth is the prophecy and the book of Revelation.
It is the sword of the Word and the word of the plummet of truth.
* 강해) 하나님은 진리의 말씀대로 재앙을 내리고 진리의 말씀대로 심판하시고 진리의 말씀대로 축복을 주시고 그 진리의 말씀이 예언서 및 계시록입니다.
말씀의 칼이며 진리의 다림줄의 말씀인 것입니다.
* The curious period is 2024~2025 year for the unification of the inter-Korean tribulation, about 2024~2027 year for the three and a half years before, about 2027 year for the rapture and World War III, about 2027-2031 year for the next three and a half years, about 2031 year for the War of Armageddon, about the millennium The kingdom is expected around 2033 year.
* 궁금한 시기는 남북환란 통일은 2024년~2025년, 전 삼년 반은 2024년 ~2027년쯤, 휴거 및 3차 대전은 2026~2027년쯤, 후 삼년 반은 2027년~2031년쯤, 아마겟돈 전쟁은 2031년쯤, 천년왕국은 2033년쯤 예상됩니다.
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