• Daum
  • |
  • 카페
  • |
  • 테이블
  • |
  • 메일
  • |
  • 카페앱 설치
 
카페정보
빠알리공부모임
카페 가입하기
 
 
 
카페 게시글
용어의 정확한 개념 연구 Re: 法 개념과 ‘안으로 밖으로’의 두겹
아위자 추천 0 조회 107 23.12.01 19:35 댓글 4
게시글 본문내용
 
다음검색
댓글
  • 작성자 23.12.01 20:01

    첫댓글
    ‘산마루’님! .............
    ‘아위자’가 .... <경전을 읽어보고 나서 ‘느낀 점’>은 ........ 부처님의 85년간 설법을 <단 한마디로 요약하면 ‘法(dhamma)에 대한 이야기’>이고요.........

    <세 가지로 요약하면 ‘界(dhātu)에 대한 이야기’, ‘處(āyatana)에 대한 이야기’, ‘緣起(paṭicca-sam-uppāda)에 대한 이야기’>라고 봅니다.

  • 23.12.01 21:14

    쿳다까니까-야에는, 온 계 처(khandhesu dhātūsu āyatanesu ca.) 등 세 가지로 나타나고 있네요.

    Khuddaka Nikāya, peṭakopadesapāḷi, 6. suttatthasamuccayabhūmi

    60. buddhānaṃ bhagavantānaṃ sāsanaṃ tividhena saṅgahaṃ gacchati, khandhesu dhātūsu āyatanesu ca. tattha pañcakkhandhā rūpakkhandho yāva viññāṇakkhandho. dasa rūpāayatanāni cakkhu rūpā ca yāva kāyo phoṭṭhabbā ca, ayaṃ rūpakkhandho. tattha cha vedanākāyā vedanākkhandho cakkhusamphassajā vedanā yāva manosamphassajā vedanā, ayaṃ vedanākkhandho. tattha cha saññākāyā saññākkhandho, rūpasaññā yāva dhammasaññā ime cha saññākāyā, ayaṃ saññākkhandho. .......................

  • 23.12.01 22:42

    @넘어서 순서가, 온처계가 아니라

    온 계 처! 입니다. 온이든, 계든, 처든 모두 명색인 만큼 온은 과거의 , 계는 미래의 , 처는 현재의 명색으로 볼 수 있습니다. 왜냐하면 니까야에서 시간이 나타낼 때는 통상 과거 미래 현재의 순서로 나타나기 때문입니다.

    idha, bhikkhave, bhikkhu yaṃ kiñci rūpaṃ atītānāgatapaccuppannaṃ ajjhattaṃ vā bahiddhā vā oḷārikaṃ vā sukhumaṃ vā hīnaṃ vā paṇītaṃ vā yaṃ dūre santike vā, sabbaṃ rūpaṃ —비구들이여, 여기 비구는 그것이 어떠한 물질이건, 그것이 과거의 것이건 미래의 것이건 현재의 것이건 안의 것이건 밖의 것이건 거칠건 미세하건 저열하건 수승하건 멀리 있건 가까이 있건 ( 뱀의 비유 경 M22 )

  • 작성자 23.12.02 17:49


    https://www.youtube.com/watch?v=sKgsNskRWTc

최신목록