To illustrate the kind of difficulties that arise in noncooperative games, let us consider the classic ezample of the prisonver's dilemma, which was originally formulated by the mathe matician Albert W. Tucker.
비 협조적인 게임에서 일어나는 어려움들에 대해 설명하기 위해서, 수학자인 Albert W. Tucker에 의해 최초로 공식화된 죄수의 딜레마의 전형적인 예를 고려해보자.
In this scenario, two prisoners, whom we will call A and B, are suspected of committing a robbery together.
이 시나리오에서 우리가 A , B 라고 부르는 두명의 죄수는 함께 강도사건을 저질렀다고 의심받고 있다.
The suspects are isolated in two separate rooms and urged to confess.
그 용의자들은 두 개의 분리된 방에 고립되어 있고 자백하도록 설득받고 있다.
Each suspect is concerned only with getting the shortest possible prison sentence for himself, and each must decide whether to confess or remain silent without knowing his partner's decision.
각각의 용의자는 그 자신을 위해 가능한한 가장 짧은 감옥형을 받는것에 관심이있고, 각각의 용의자는 (그의 파트너가 자백할지 침묵을 지킬지에대한) 결정을 알지 못한 체 각각 자백할지 침묵을 지킬지 결정해야만 한다.
Both suspects know the consequences of their decisions: if both confess, they both go to jail for five years;
두 명의 용의자는 그들의 (자백할지 침묵을 지킬 것인가에 대한) 결정의 결과를 안다. 만약 둘 다 자백을 한다면, 그들 모두 5년 동안 투옥되어야한다. (감옥에 가야한다 )
if neither confesses, both go to jail for one year because they were caught carrying concealed weapons;
만약 둘 다 자백하지 않는다면, 그들은 숨겨진 무기를 운반하다 잡혔기 때문에 둘다 1년동안 투옥되어야한다.
and if one confesses while the other does not, the confessor goes free and the silent one goes to jail for 20years.
만약 다른 한명은 자백하지 않는 반면 한명만 자백한다면, 자백한자는 석방되고 침묵을 지킨 자는 20년 동안 투옥되어야한다.
두명의 용의자 둘다 자백->각 5년
둘다 자백하지 않으면-> 각1년
각기 다른방에 감금 한명만 자백: 자백한자-> 석방
자백하지 않은자->20년