당신은 왜 형제를 판단합니까? why dost thou judge thy brother? —로마 14:10. Barnes' Notes on the Bible But why ... - Since we are all subjects and servants alike, and must all stand at the same tribunal, what right have we to sit in judgment on others? Thou judge - Thou who art a "Jewish" convert, why dost thou attempt to arraign the "Gentile" disciple, as if he had violated a law of God? compare Romans 14:3. Thy brother - God has recognised him as his friend Romans 14:3, and he should be regarded by thee as "a brother" in the same family. Or why dost thou set at nought - Despise Romans 14:3; why dost thou, who art a "Gentile" convert, despise the "Jewish" disciple as being unnecessarily scrupulous and superstitious? Thy brother - The Jewish convert is now a brother; and all the contempt which you Gentiles once cherished for the Jew should cease, from the fact that "he" is now "a Christian." Nothing will do so much, on the one hand, to prevent a censorious disposition, and on the other, to prevent contempt for those who are in a different rank in life, as to remember that they are "Christians," bought with the same blood, and going to the same heaven as ourselves. We must all stand ... - That is, we must all be tried alike at the same tribunal; we must answer for our conduct, not to our-fellow man, but to Christ; and it does not become us to sit in judgment on each other. 반즈의 성경 주석 그러나 왜... - 우리는 모두 신하이고 종이며, 모두 같은 재판소에 서야 하는데, 우리가 다른 사람들을 심판할 권리가 어디 있겠는가? 심판하지만 - "유대인" 개종자인 당신은 왜 "유대인" 제자를 하나님의 율법을 위반한 것처럼 기소하려고 하는가? 로마서 14장 3절을 비교하라. 당신의 형제 - 하나님은 그를 로마서 14장 3절의 친구로 인정하셨고, 당신은 그를 같은 가족의 "형제"로 여겨야 한다. 아니면 왜 당신은 원점을 설정하는가 - 로마서 14장 3절을 경멸하는가; "유대인" 개종자인 당신은 왜 "유대인" 제자를 불필요하게 양심적이고 미신적이라고 경멸하는가? 당신의 형제 - 유대인 개종자는 이제 형제입니다; 그리고 당신들의 이방인들이 한때 유대인들을 위해 소중히 여겼던 모든 경멸은 "그"가 이제 "기독교인"이라는 사실에서 중단되어야 합니다 그 어떤 것도, 한편으로는 검열적인 성향을 방지하고, 다른 한편으로는, 그들이 같은 피로 산, 그리고 우리와 같은 천국에 가는 '기독교인'이라는 것을 기억해야 하는 것처럼, 인생에서 다른 계급에 있는 사람들에 대한 경멸을 방지하는 데 그렇게 많은 것을 할 수 없을 것입니다. 우리 모두는... - 즉, 우리 모두는 같은 재판소에서 똑같이 재판을 받아야 한다; 우리는 서로를 심판하는 것이 아니다. 우리는 우리의 행위에 대해 동료에게가 아니라 그리스도에게 책임을 져야 한다. |