'오징어게임2'가 나올 계획 입니다.
‘Squid Game’ to return with more games and adventures in season 2
더 많은 게임과 모험과 함께 ‘오징어게임’ 시즌2나올 것
By Lee Si-jin 이시진 기자
Published : Nov 10, 2021 - 15:10 Updated : Nov 10, 2021 - 15:10
Korea Herald
Netflix hit series “Squid Game” will return with a second season.
넷플릭스의 히트시리즈 “오징어게임”이 두번째 시즌으로 돌아올 예정이다.
“Discussion about a second season is indeed in progress, but nothing has been confirmed yet,” a Netflix official told The Korea Herald on Wednesday morning.
“시즌 2에 대한 논의는 실제로 진행중이지만 확정된 것은 없다.”고 수요일 아침 넷플릭스 관계자는 코리아헤럴드에 말했다.
Earlier, Hwang Dong-hyuk, the director and writer “Squid Game,” had said that there would be a second season of the dystopian drama during a special screening and Q&A with reporters in Los Angeles on Tuesday.
“오징어게임”의 작가이며 감독인 황동혁씨는 화요일 로스앤젤레스에서 열린 특별시사회의 질의응답시간에 이 디스토피아 드라마의 시즌2가 예정되어 있다고 말했다.
The creator told the reporters through a translator that there will be “Squid Game Season 2.”
황감독은 기자들에게 통역자를 통해서 “오징어 게임 2”가 발표될 것이라고 말했다.
“So there has been so much pressure, so much demand and so much love for a second season. So I almost feel like you leave us no choice. I will say there will indeed be a second season. It’s in my head right now. I’m currently in a brainstorming stage,” the Associated Press quoted Hwang as saying during Netflix’s red carpet event in Los Angeles.
“시즌 2에 대한 너무나 많은 압박, 너무나 많은 수요, 너무나 많은 사랑이 있었다. 따라서 나는 선택의 여지가 없다고 느낀다. 나는 시즌 2가 있을 거라고 말하겠다. 나는 지금 브레인 스토밍단계에 있다.” AP가 로스앤젤레스에서 열린 넷플릭스의 레드카펫 행사중 한 말을 인용했다.
The director believed that it was too early to say “when and how that’s going to happen,” but hinted at the return of actor Lee Jung-jae as the protagonist.
이 감독은 “언제 어떻게 발표될지” 얘기하는 것은 아직 이르고 이정재가 주연으로 기용될 것이라고 밝혔다.
Hwang’s Netflix debut series “Squid Game” revolves around hundreds of cash-strapped players accepting an unexpected invitation to compete in six different children’s games for grand prize of 45.6 billion won ($39 million).
황감독의 넷플릭스 데뷰작인 “오징어 게임”은 456억원(3천9백만달러)의 상금이 걸린 6개의 어린이 게임에 예상치 못한 초대에 응한 현금다발 주위의 경기자들에 대한 이야기이다.
The nine-part thriller became a global sensation and the streaming platform’s biggest series ever, surpassing 100 million views. The popularity led “Squid Game” to become a first Korean series to reach the No. 1 slot on Netflix US and topped Netflix’s global TV show lists for more than 20 days.
9편으로 구성된 스릴러는 1억뷰를 넘어서 전세계에서 스트리밍 플랫폼 시리즈로 센세이션을 일으켰다. 이러한 인기는 “오징어게임”을 미국 넷플릭스에서 1위를 기록한 최초의 한국작품이 되었고 20일 이상 넷플릭스의 전세계 TV 쇼리스트에서 1위를 차지했다.
As the world watched the Korean series, the dystopian thriller spawned many new trends around the world.
세계가 한국의 시리즈를 보면서 이 디스토피아적 스릴러는 세계적으로 많은 새로운 트렌드를 만들어 냈다.
Items from the drama caught the attention of viewers, resulting in dalgona-making kits being sold on eBay. Dalgona, a type of Korean honeycomb, was enjoyed by countless TikTok users.
드라마에 나오는 물건들이 사청자들의 눈을 사로잡아서 달고나 만들기 키트가 이베이에서 팔리고있다. 한국식 벌집인 달고나는 많은 틱톡 사용자들이 즐기고 있다.
The green tracksuit and pink jumpsuit inspired numerous Halloween costumes this year.
녹색 운동복과 핑크색 점프수트는 올해 수많은 할로인 의상으로 활용되었다.
The games, enjoyed by Korean children in the 1970s and the 1980s, attracted viewers across generations who created parodies and memes in both online channels and television programs in Korea and countries around the world.
1970년대와 80년대 한국 어린이들이 즐겼던 게임은 한국과 세계의 모든 국가의 TV와 온라인 채널에 패러디와 밈을 만든 모든 세대의 시청자들을 매혹했다.
Netflix announced in October that “Squid Game” was watched by 111 million households around the world.
넷플릭스는 10월 전세계적으로 1억천백만 가구가 시청했다고 발표했다.
#오징어 게임 2 #레드카펫 이벤트 #달고나 #녹색 운동복 #이정재 #정호연 #김해수 #황동혁