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천성경
제3권 참사랑
제 1 장 참사랑이란
4) 사랑의 특권은 동위권, 동참권, 상속권
절대적인 하나님 앞에 내가 어떻게 상대될 수 있는 자리에 나아갈 수 있겠느냐? 노력으로 돼요? 힘을 써서 돼요? 무엇 가지고도 안 됩니다. 그러나 사랑의 인연을 맺고 나가면 대번에 동등한 자리에 나갈 수 있습니다. 사랑의 핵을 장악하게 될 때는 하나님을 컨트롤할 수 있습니다. 훌륭한 남편의 아내가 비록 못났다 할지라도 그 아내가 사랑의 인연을 가지고 틀게 되면 훌륭한 박사도 할 수 없이 걸려들어 컨트롤 당하는 것입니다. 사랑에는 그런 힘이 있는 것입니다. (축복과 이상천국 I-384) p.321
하나님과 대등한 자리, 동위권의 자리에 서려면 하나님의 사랑을 소유해야 합니다. (145-269, 1986.5.15) p.321
사랑에는 동참권이 있습니다. 아버지가 높으면 자식은 낮은 자리에 있더라도 즉각 아버지의 자리로 뛰어올라 갈 수 있는 것입니다. 동참권이 사랑에 내재되어 있다는 놀라운 사실 때문에 내가 비록 떨어져 나와 있더라도 사랑은 영원한 것입니다. (143-277, 1986.3.20) p.321
참사랑을 체화(體化)한 사람은 하나님 본래의 이상적인 세계에서 하나님이 원하는 모든 것을 즉각적으로 소유할 수 있는 능력과 권한을 가집니다. 그러한 자격은 지상에서 이루어져야 합니다. 하나님의 참사랑은 동포를 사랑한다든가, 세계 사람을 사랑한다든가, 만물을 사랑함으로써 느낄 수 있습니다.
하나님의 사랑을 소유한 사람만이 하나님이 지으신 하늘과 땅의 모든 권세를 상속받을 수 있는 특권을 가질 수 있습니다. (축복가정과 이상천국 I-384) p.322
하나님과 사랑의 인연을 맺게 되면 반드시 주관성과 독립권, 그 다음에는 상속권을 가질 수 있는 특권이 주어지는 것입니다. (143-277, 1986.3.20) p.322
사랑권 내의 최대의 인격을 구성한 사람은, 그 세계에서는 하나님과 같은 능력 행사를 가능하게 한다는 겁니다. (지상생활과 영계 상-184) p.322
하나님의 사랑과 인간의 사랑은 본질적으로 같습니다. 사랑은 하나되려고 하는 것입니다. 남녀가 서로 그리워하는 이유는 무엇인가? 남자는 여자, 여자는 남자를 통해서만 하나님을 소유할 수 있기 때문입니다. 사랑은 서로 좋아하는 것입니다. (통일세계 1982. 8-46) p.322
생명과 사랑 중에 어느 것이 더 귀한 것인가? 인간의 생명은 인간의 지성소(至聖所)를 대신할 수 없습니다. 남자의 생명이, 여자의 생명이 있더라도 그 생명에는 지성소가 연결 안 되어 있지만 사랑에는 지성소가 연결되기 때문에 사랑이 생명보다 귀한 것입니다. (132-72, 1984.5.20) p.322
누가 주인이 되느냐? 보다 위하는 사람입니다. 보다 위하는 사람이 지배하고, 보다 위하는 사람이 주관하고, 보다 위하는 사람에게 상속이 벌어지는 것입니다. 그것이 천리입니다. 사랑에는 동참권이 있습니다. 밤이나 낮이나 어디든지 동참할 수 있다는 것입니다. 자기 아들딸 방에 허락받고 들어가요? 자기 안방에 허락받고 들어가나요? 그렇지 않습니다. 하나님을 사랑하는 그런 사랑의 작용을 가졌다면 하나님이 어디 가든지 내가 동참할 수 있는 것입니다. (170-199, 1987. 11.15) p.322
참사랑과 권세는 무엇이 다른가. 참사랑은 사랑하고 잊어 버립니다. 기억하지 않습니다. 선과 악의 기준은 무엇이냐. 악은 주고 이익을 전부 받으려 하는 것이고, 선은 자기 것을 주고도 잊어버리는 것입니다. 집안에 있어서도 보다 위하는 사람이 선한 편입니다. 위하는 사람은 결국 그 집안의 주인이 된다는 걸 알아야 합니다. 열 친구가 있다고 할 때 그 중 제일 좋은 친구는 누구냐? 열 친구를 위해 주는 친구입니다. 그러면 열 사람이 위하는 그 친구를 중앙에 갖다 모시게 되는 것입니다. 우주는 이렇게 상속돼 나갑니다. (141-253, 1986.2.26) p.322
모든 원소로부터 인간에 이르기까지 이 우주 전체를 두고 "너는 어디의 무엇을 가진 사람의 소유가 되고 싶어"? 하고 물으면 한결같이 모두 다 사랑을 가진 사람의 소유가 되고 싶다고 답합니다. 모든 만물은 사랑의 주인을 찾는다는 것입니다.
하나님은 모든 권세를 인간에게 주려고 합니다. 이렇게 되기 위해서는 하나님과 인간이 사랑으로 하나되어야 합니다. 하나님의 창조이상은 일체이상(一體理想)입니다. 사랑을 중심삼은 일체이상이 창조이상입니다. (138-246, 1986.1.24) p.323
인간은 실체를 쓴 하나님의 몸입니다. 하나님의 실체를 쓴 몸이기에 인간은 외적 하나님입니다. 하나님은 그런 특권을 인간에게 부여하려고 합니다. (1981. 5. 14) p.323
왜 선한 일을 하라고 하느냐. 선한 일을 하려면 희생을 해야 되고, 희생은 자기를 투입하는 것입니다. 투입하면 왜 좋은가. 천운의 근본, 원인과 결과, 모든 힘의 주체, 주류에 접속할 수 있는 자리에 들어가기 때문입니다. 그래서 무한한 힘을 보급받을 수 있는 것입니다. 선한 사람은 무한한 힘을 보급받기 때문에 모든 일에 있어서 만사형통입니다. (164-323, 1987.5.18) p.323
愛の特権は同位権、同参権、相続権
真の愛 P.37
絶対的な神様の前に、私がどうしたら相対的な立場で出ていくことができるのでしょうか。努力でできますか。力を使ってできますか。何をもってしてもできません。しかし愛の因縁を結んでいけば、一度に同等な立場に行くことができます。愛の核を掌握する時には、神様をコントロールすることができます。素晴らしい夫の妻がたとえできが良くないとしても、その妻が愛の因縁をもって妨げると、素晴らしい博士も仕方なく引っ掛かってコントロールされるのです。愛にはそんな力があります。
神様と同等な立場、同位権の立場に立つには、神様の愛を所有しなければなりません。
愛には同参権があります。父が高ければ、子供は低いところにいても、すぐに父の立場に飛び上がることができます。同参権が愛に内在しているという驚くべき事実のゆえに、私がたとえ遠くに離れていても愛によってそこに同参できるのです。
真の愛を体得した人は、神様の本来の理想的な世界で、神様が願うすべてのものをすぐに所有できる能力と権限をもちます。そのような資格は地上で成されなければなりません。神様の真の愛は、同胞を愛するとか、世界の人々を愛するとか、万物を愛することによって、感じることができます。
神様の愛を所有した人だけが、神様が造られた天と地のすべての権勢を相続できる特権をもつことができます。
神様と愛の因縁を結べば、必ず主管性と独立権、その次は相続権をもち得る特権が与えられるのです。
愛の圏内の最大の人格を構成した人は、その世界では神様のような能力行使を可能にするのです。
神様の愛と人間の愛は、本質的に同じです。愛は一つになろうとするのです。男女が互いに慕い合う理由は何でしょうか。男性と女性、女性と男性を通じてのみ神様を所有することができるからです。愛は、互いに好きになることです。
生命と愛のうち、どちらがより貴いのでしょうか。人間の生命は、人間の至聖所を身代わりすることができません。男性の生命があっても、女性の生命があっても、その生命には至聖所が連結されていませんが、愛には至聖所が連結されるので、愛が生命より貴いのです。
誰が主人になるのでしょうか。より「ため」に生きる人です。より「ため」に生きる人が支配し、より「ため」に生きる人が主管し、より「ため」に生きる人に相続がなされるのです。それが天理です。愛には同参権があります。昼でも夜でも、どこでも同参することができるのです。自分の息子、娘の部屋に許可をもらって入りますか。自分の部屋に許可をもらって入りますか。そうではありません。神様を愛するそのような愛の作用をもったならば、神様がどこに行っても私が同参できるのです。
真の愛と権勢とは、何が違うのでしょうか。真の愛は、愛して忘れてしまいます。記憶しません。善と悪の基準は何でしょうか。悪は与えて利益を全部もらおうとするもので、善は自分のものを与えても忘れてしまうものです。家においても、より「ため」に生きる人が善なる側です。「ため」に生きる人は、結局その家の主人になることを知らなければなりません。十人の友達がいるとして、その中で一番いい友達は誰でしょうか。十人の友達のために尽くす友達です。そうすれば十人が、「ため」に生きるその友達を中央に置いて侍るようになるのです。宇宙はそのように相続されていきます。
すべての元素から人間に至るまで、この宇宙全体に対して「お前はどこの何をもった人の所有になりたいか」と聞けば、みな同じように「愛をもった人の所有になりたい」と答えます。すべての万物は愛の主人を探すというのです。
神様はすべての権勢を人間に与えようとします。このようになるためには、神様と人間が愛で一つにならなければなりません。神様の創造理想は一体理想です。愛を中心とした一体理想が創造理想です。
人間は実体をもった神様の体です。神様の実体をもった体なので、人間は外的な神様です。神様はそのような特権を人間に賦与しようとされます。
なぜ「善なることをしなさい」と言うのでしょうか。善なることをしようとすれば犠牲にならなければならないし、犠牲は自分を投入することです。投入すればなぜいいのでしょうか。天運の根本、原因と結果、すべての力の主体、主流に接続できる場に入るからです。それで無限な力を受けることができるからです。善なる人には無限な力が供給されるので、すべてのことに通じます。
Love’s Special Rights: The Rights of Equality, Mutual Participation, and Inheritance
Cheon Seong Gyeong
Book 3: True Love
Chapter 1: Section 4
How can you rise to the position of becoming the absolute God’s object partner? Can you do it by making effort? By using force? None of these methods will work. However, if you form a bond of love with God, you can immediately ascend to an equal footing with Him. (69-75, 1973.10.20)
When you have command over the nucleus of love, you can control God. If the wife of a very special husband happens to be plain in appearance, she will still be able to control her husband through their bond of love. It does not matter if he is a wonderful person with a doctoral degree, he will have no choice but to be under her command. Such is the power of love. (137-61, 1985.12.18)
If you wish to be on an equal footing with God, to have the right to a position equal to God’s, you must possess the love of God. (145-269, 1986.5.15)
In love, there is the right of equal participation. What that means is that if the father is in a higher position, the son, though he is in a lower position, can immediately rise to the father’s position. Because of the amazing truth that the right of equal participation is inherent in love, love is eternal even though you may be separated from your loved ones. (143-277, 1986.3.20)
The person who has embodied true love attains the ability and the right to immediately possess everything God desires to see in the original, ideal world. Such a qualification, however, must be attained on earth. By loving your fellow countrymen, loving the people of the world, and loving all things of creation, you can feel the true love of God. (112-204, 1981.4.12)
Only the person who possesses the love of God can have the privilege of inheriting the authority of heaven and earth, which were created by God. (149-272, 1986.11.27)
When you form a connection with God in love, you then have certain special rights: the right of governance, the right of equal status, and the right of inheritance. (143-277, 1986.3.20)
In the domain of love, those with the best character are given the ability to exercise the same capability as God. (126-142, 1983.4.12)
The love of God and the love of human beings are essentially the same. Love is something that strives for unity. Why do men and women yearn for each other? It is because a man can possess God only through a woman, and a woman likewise through a man. Love is mutual affection. (Blessed Family - 334)
Which is more precious, life or love? People cannot exchange their most holy place even for their life. Though a man or a woman may have life, that life is not connected to the most holy place; however, since love is connected to the most holy place, love is more precious than life. (132-112)
Who becomes the owner? It is the person who serves others the most. The person who serves others the most can govern and take command. Also, it is natural law that an inheritance will come to the person who lives for the sake of others. In love can be found the right of mutual participation, which means that both can freely participate in each other’s lives any place, day or night. Do you need permission to go into your sons’ and daughters’ rooms? Do children need permission to enter their parents’ room? Of course not. If, within yourself, you have the means with which to love God, you can be with Him wherever He goes. (170-199, 1987.11.15)
What is the difference between true love and authority? In true love, you give love and then forget that you have given it. What is the line between good and evil? Evil is where something is given with the intention of receiving all the benefit for oneself, and goodness is where, even though you give, you forget that you have done so. Even in a household, those who serve others more stand on the good side, and the one who lives for others most becomes the master of that family in the end. Let us say there are ten friends. Which would be the best among them? The one who cares for all the others. Then the ten friends would make the one who was taking care of them the central figure and serve him. This is how the universe is inherited. (141-252, 1986.2.26)
When you ask the whole universe, from the smallest elements to human beings, “What is it that the person who possesses you has to have?” all of them would answer that they would like to belong to a person who has love. This means that all things of creation are seeking an owner of love. (132-158, 1984.5.31)
God wants to bestow all of His authority on human beings. To do so, God and human beings must become one based on love. God’s ideal of creation is the ideal of oneness. That ideal of oneness based on love is the purpose of creation. (39-340, 1971.1.16)
A human being is the body of God, who is assuming physical form. Since we are the physical body of God, we are the external God. God wishes to bestow such a privilege on us. (39-340, 1971.1.16)
Why are we instructed to do good works? When you carry out an act of goodness, you must sacrifice to do that, and sacrifice means investing yourself. Then why is it good to invest yourself? By investing yourself, you can reach the point of connecting with the source of heavenly fortune, with cause and effect, with the essence of power, and with the mainstream. You can then be supplied with infinite power. Since good people are supplied with this infinite power, everything they do will turn out well. (164-323, 1987.5.18)
愛的特權是同位權
天聖經
第三篇 真愛
第1章 何謂真愛
4)愛的特權是同位權、同參權和繼承權
在絕對的神面前,「我」如何能走到祂的對象的位置上呢?努力就可以嗎?用力就可以嗎?拿什麼都不行。但只要建立了愛的因緣,就可以立刻走到同等的位置上去。(69–75, 1973.10.20)
只要掌握了愛的核心,便可以支配神。即使一個丈夫很優秀,而他的妻子很普通,但只要妻子牽動愛的因緣,就算她的丈夫是個優秀的博士,也會不由自主地被她吸引並且任她支配,愛具有這樣的力量。(137–61, 1985.12.18)
若想站在與神對等的同位權位置上,就要擁有神的愛。(145–269, 1986.5.15)
愛有著同參權。就算子女的位置低,但只要父親的位置高,就可以立刻跳到父親的位置上。愛蘊涵著同參權,正因為這個了不起的事實,即使我們身處不同的位置,愛也是永遠的。(143–277, 1986.3.20)
把真愛實體化的人具有屬天的能力與權柄,可以在神的本然理想世界裡,立刻擁有屬神的一切。我們在地上時就必須具備這樣的能力與資格。只有通過愛同胞、愛人類以及愛萬物,才能體會到神的真愛。(112–204, 1981.4.12)
只有擁有神愛的人,才有資格繼承神所造之天地的一切權柄。(149–272, 1986.11.27)
只要與神連結愛的因緣,就能獲得主管權、同位權以及繼承權等權柄。(143–277, 1986.3.20)
塑造出愛之領域中最高人格的人可以在靈界行使與神一樣的能力。(126–142, 1983.4.12)
神的愛與人的愛在本質上是一樣的,愛就是想成為一體。男女為何會互相戀慕?那是因為男人和女人只有通過彼此才能擁有神,愛就是兩情相悅。(《祝福家庭與理想天國》334)
生命與愛哪一個更寶貴?人的生命無法代替人的至聖所,雖然男女都有生命,然而那生命沒有與至聖所相連,但愛是與至聖所相連的,所以愛比生命更寶貴。(132–72, 1984.5.20)
誰能成為主人?是更懂得為他人付出的人。愈懂得付出的人愈有資格去支配、主管和繼承,這就是天理。愛有同參權,不論黑夜還是白天,可以參與到任何一種場合之 中。進自己兒女的房間,要得到允許嗎?進自己的臥室,要得到允許嗎?那是不需要的。只要具備了愛神的作用,無論神去什麼地方,我都可以參與進去。(170–199, 1987.11.15)
真愛與權勢有什麼不同?真愛是付出愛就忘掉,從不把自己的付出放在心裡。善與惡的基準是什麼?惡是給予之後總想把全部好處占為己有,而善是付出了本屬於自己 的東西但從不計較。在一個家庭中,更懂得為他人付出的人就是善方,要知道,為他人著想和付出的人最後會成為那個家庭的主人。假設有十個朋友,其中最受歡迎 的朋友是誰呢?是為了十個人而付出的朋友,十個人會把這個朋友侍奉在中央。宇宙就是這樣被繼承下去的。(141–252, 1986.2.26)
對人來說,要永遠留下什麼?首先是愛,其次是生命,要留下愛和生命。對神而言,愛不是在祂存在之前就有的,而是在祂存在之後才產生的,因此對神而言,生命是第一,愛是第二;對人而言,則愛是第一、生命第二。(105–75, 1979.9.23)
若問這宇宙中從元素到人的所有一切:「你想被擁有什麼的人所有?」它們將會異口同聲地回答:「想被擁有愛的人所有!」也就是說,萬物都在尋找愛的主人。(132–158, 1984.5.31)
神想賦予人所有的權柄,因此,神與人必須以愛成為一體。神的創造理想是一體理想,以愛為中心的一體理想就是創造理想。(39–340, 1971.1.16)
人是披戴實體之神的軀體,因此,人是外在的神,神願把這樣的特權賦予人。(39–340, 1971.1.16)
為什麼讓我們做善事?想做善事就得犧牲,而犧牲就是投入自己。那麼,投入為什麼好呢?因為可以進到與天運之根本、原因和結果以及一切力之主體與主流連接的位置中去,從而能得到無限力量的補給。善的人因為得到無限力量的補給,所以能萬事亨通。(164–323, 1987.5.18)
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첫댓글 고맙습니다*^^*
감사합니다 아주