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2024.4.7. 주일축복예배 설교문 19 KSN-14[21주 복음 설교 프로젝트]
제목: 왜 구원받아야 하는가?
본문: 에베소서 2:1~10절
1그는 허물과 죄로 죽었던 너희를 살리셨도다. 2그 때에 너희는 그 가운데서 행하여 이 세상 풍조를 따르고 공중의 권세 잡은 사람을 따랐으니 곧 지금 불순종의 아들들 가운데서 역사하는 영이라. 3전에는 우리도 다 그 가운데서 우리 육체의 욕심을 따라 지내며 육체와 마음의 원하는 것을 하여 다른 이들과 같이 본질상 진노의 자녀이었더니 4긍휼이 풍성하신 하나님이 우리를 사랑하신 그 큰 사랑을 인하여 5허물로 죽은 우리를 그리스도와 함께 살리셨고 (너희는 은혜로 구원을 받은 것이라). 6또 함께 일으키사 그리스도 예수님 안에서 함께 하늘에 앉히시니 7이는 그리스도 예수님 안에서 우리에게 자비하심으로써 그 은혜의 지극히 풍성함을 오는 여러 세대에 나타내려 하심이라. 8너희는 그 은혜에 의하여 믿음으로 말미암아 구원을 받았으니 이것은 너희에게서 난 것이 아니요, 하나님의 선물이라. 9행위에서 난 것이 아니니 이는 누구든지 자랑하지 못하게 함이라. 10우리는 그분이 만드신 바라 그리스도 예수님 안에서 선한 일을 위하여 지으심을 받은 사람이니 이 일은 하나님이 전에 예비하사 우리로 그 가운데서 행하게 하려 하심이니라. 아멘.
찬양: 531장(통 321장) - 자비한 주께서 부르시네,
532장(통 323장) – 주께로 한 걸음씩,
534장(통 324장) - 주님 찾아오셨네.
할렐루야!! 사랑하는 교회 공동체 여러분들에게 하나님의 신령한 은혜와 은총이 교회 공동체 여러분과 교회 공동체 여러분의 가정에 그리고 교회 공동체 여러분의 사업과 직장과 학교와 가정과 새신자들 위에 충만하기를 주님의 이름으로 축원합니다. 아멘!!
설교문:
서밋교회 그리어J. D. Greear 목사는 매일 하루에도 몇 번씩 교인들과 함께 복음기도(Gospel prayer)를 빠짐없이 드리는 목회(牧會,Minister)를 하며 세계교회에 커다란 영향력을 주고 있습니다. ‘그리스도 안에 있는 지금, 제가 무슨 짓을 해도 저를 향한 주님의 사랑은 조금도 줄어들지 않습니다. 제가 영원한 기쁨을 누리기 위해 필요한 것은 오직 주님뿐입니다. 주님이 제게 해 주신 대로 다른 이에게 해 주겠습니다. 십자가를 생각할 때마다 주님의 긍휼하심이 얼마나 큰지, 부활을 생각할 때마다 주님의 능력이 얼마나 큰지를 새삼 느낍니다.’ 왜 그는 복음기도(Gospel prayer)를 하게 되었는가? 그 이유는 날마다 복음에 흠뻑 젖도록 만들기 위한 것입니다. 복음기도(Gospel prayer)를 하면 믿음(Belief)이 솟아나고 비전을 불어넣게 되고 구원의 능력(Ability of deliverance)을 통해 세상을 보게 만들어 준다는 것입니다. 복음기도(Gospel prayer)는 기도(prayer)하는 것만이 목적이 아니라 복음 중심으로 모든 것을 연결시키기 위한 것입니다. 왜 우리교회 공동체는 100% 복음인(Gospel)으로 사는 행복에 대한 메시지(Message)를 전하고 있습니까? 많은 기독교인들이 복음 중심의 믿음보다 기독교라는 종교인으로 살아가는 것에 익숙하여 복음의 영향력이 개인은 물론 교회와 도시와 세상에서 전혀 반응하지 못하고 있다는 것입니다. 왜 이렇게 우리교회 공동체들은 복음과 연결이 아니라 단절 된 믿음으로 살아갑니까? 복음이 최우선이거나 중심이 아니기 때문입니다. 사도행전20:24절에서 사도 바울은 이렇게 말씀했습니다. “내가 달려갈 길과 주 예수님께 받은 사명 곧 하나님의 은혜의 복음을 증언하는 일을 마치려 함에는 나의 생명조차 조금도 귀한 것으로 여기지 아니하노라.” 왜 사도 바울은 복음(福音,Gospel)을 위하여 자신의 생명을 바치는 것입니까? 그에게 복음(福音,Gospel)은 생명을 바칠만한 가치가 있음을 깨달았기 때문입니다. 그러므로 복음(福音,Gospel)은 천국 가는 수단이나 구원을 받는 최소한의 믿음으로 취급하지 않고 복음(福音,Gospel)이 그의 전부가 되어 달려가는 것이나 사명이 오직 복음(福音,Gospel)이었던 것입니다. 우리교회 공동체가 복음인(Gospel)이 되어야 한다는 목적이 바로 이런 것입니다. 복음인(Gospel)은 오직 복음 중심의 그리스도인입니다. 다시 말해 예수 그리스도 중심의 그리스도인입니다. 그런 그리스도인은 날마다 복음기도(Gospel prayer)를 드리며 복음(福音,Gospel)을 위하여 사는 그리스도인입니다.
그러면 왜 복음(福音,Gospel)이 중심이 되어야 합니까? 만일 복음(福音,Gospel)이 모든 것의 중심이 아니라 변두리가 되면 믿음의 질서는 깨져버리기 때문입니다. 복음(福音,Gospel)은 그리스도와의 관계입니다. 요한복음15:5절입니다. “나는 포도나무요 너희는 가지라 그가 내 안에, 내가 그 안에 거하면 사람이 열매를 많이 맺나니 나를 떠나서는 너희가 아무 것도 할 수 없음이라.” 이 말씀이 복음(福音,Gospel)에 대한 답입니다. 복음(福音,Gospel)은 예수님을 떠나서는 아무것도 할 수 없는 것을 인정하게 만들어줍니다.
예수님과 나의 관계는 포도나무와 가지인 것입니다. 결과가 중요한 것이 아니라 관계가 중심입니다. 그러나 우리교회 공동체는 예수님과의 관계보다 자신의 생각, 노력, 행위, 성과, 성공, 행복, 체험, 돈, 건강, 직장을 앞세웁니다. 이런 그리스도인은 복음(福音,Gospel)이 필요의 조건은 될 수 있어도 중심의 믿음(Belief)은 될 수 없는 것입니다. 바로 구원salvation도 같은 의미입니다. 왜 우리교회 공동체는 구원을 받아야 합니까? 구원salvation은 관계이기 때문입니다. 구원salvation은 기독교인을 만드는 수단이 아닙니다. 구원은 죽어서 천국 가는 티켓(ticket)이 아닙니다. 구원salvation은 믿음 생활의 첫 단계가 아닙니다. 구원salvation은 관계relation입니다. 예수님 그리스도와 새롭게 관계를 맺고 그와의 관계로 살아가며 그 관계를 증언하는 삶을 복음인(Gospel)의 삶이라고 말하는 것입니다. 그러므로 오늘 우리교회 공동체는 보다 깊이 구원salvation은 어떤 관계인가를 살피는 동시에, 왜 우리교회 공동체는 구원salvation을 받아야 하는 이유까지도 말씀을 통해 깨닫는 시간이 되어야 합니다.
예수님은 자신에 대해 이렇게 말씀하셨습니다. 마가복음10:45절에 “인자가 온 것은 섬김을 받으려 함이 아니라 도리어 섬기려 하고 자기 목숨을 많은 사람의 대속물로 주려 함이니라.” 요한복음10:10절에 “도둑이 오는 것은 도둑질하고 죽이고 멸망시키려는 것뿐이요 내가 온 것은 양으로 생명을 얻게 하고 더 풍성히 얻게 하려는 것이라.” 예수님이 이 세상에 오신 목적은 사람을 구원salvation하기 위한 대속물입니다. 그러므로 사람이 구원을 받으려면 예수님과 관계를 맺어야합니다. 오직 예수님과의 관계를 통해 구원salvation을 받는 것입니다. 교회 나오고 예배드리고 기도하고 봉사하고 선하게 살아서 구원을 받는 것이 아니라 예수님과 관계를 맺어야만 구원salvation을 받는 것입니다. 이런 관계를 맺는 것을 요한복음1:12절에 “영접하는 사람. as many as received him.”라고 하고, 3:3절에 “사람이 거듭나는 것. Except a man be born again.”이라는 의미입니다. 사람이 예수님을 믿으면 관계에 변화가 일어납니다. 죄인이었던 사람이 예수님으로 인하여 의롭게 되는 것입니다. 갈라디아서2:16절입니다. “사람이 의롭게 되는 것은 율법의 행위로 말미암음이 아니요, 오직 예수님 그리스도를 믿음으로 말미암는 줄 알므로 우리도 그리스도 예수님을 믿나니 이는 우리가 율법의 행위로써가 아니고 그리스도를 믿음으로써 의롭다 함을 얻으려 함이라. 율법의 행위로써는 의롭다 함을 얻을 육체가 없느니라.” 구원salvation의 감격이 이런 관계로의 회복입니다. 오직 그리스도 예수로 인하여 의롭다함을 얻게 된 것입니다. 하나님의 자녀가 되고 의롭게 되는 모든 것이 예수 그리스도에 의한 관계입니다. 그러면 구원salvation 받는 것은 어떤 관계를 말하는 것입니까?
1. 하나님과의 특별한 은혜의 관계입니다.
구원salvation은 하나님의 은혜(God's grace)입니다. 하나님의 은혜(God's grace)는 일반은혜와 특별은혜로 나눕니다. 일반은혜란 모든 사람들에게 주어지는 은혜로써 어느 사람이든 차별 없이 베풀어주시는 은혜입니다. 하나님은 모든 사람들에게 일반은혜를 주시면서 긍휼과 은혜가 온 인류에게 전달되도록 하셨습니다. 마태복음5:45절입니다. “이같이 한즉 하늘에 계신 너희 아버지의 아들이 되리니 이는 하나님이 그 해를 악인과 선인에게 비추시며 비를 의로운 자와 불의한 자에게 내려주심이라.” 하나님의 일반은혜는 모든 사람들에게 공평하게 내려 주십니다. 예수를 믿는 그리스도인이든 아니든 모든 사람들에게 해를 비쳐주시고 비를 내려 주시고 사람들이 살아가는데 필요한 것들을 주셔서 세상에서 살아가는 동안 삶의 질이나 건강, 나름대로 행복하게 살아가도록 하는 환경과 자연을 통해 필요한 은혜를 허락해 주시는 것이 일반은혜입니다.
그러나 일반은혜와 다른 하나님의 특별한 은혜가 있습니다. 특별은혜란 하나님이 구원받은 이들에게 베푸시는 구원의 은혜를 의미합니다. 오늘 본문 1절입니다. “그는 허물과 죄로 죽었던 너희를 살리셨도다.” 그리고 3절입니다. “전에는 우리도 다 그 가운데서 우리 육체의 욕심을 따라 지내며 육체와 마음의 원하는 것을 하여 다른 이들과 같이 본질상 진노의 자녀이었더니.” 이 말씀의 핵심은 사람이 구원받기 전의 관계를 말해주고 있습니다. 사람은 누구나 허물과 죄로 죽었고, 육체의 욕심을 따라 사는 본질적으로 진노의 자녀였습니다. 그러나 하나님은 예정하시고 선택하셔서 구원salvation을 베풀어 주셨습니다. 사도 바울은 이렇게 말씀했습니다. 에베소서1:3~6절입니다. “3찬송하리로다. 하나님 곧 우리 구세주 예수님 그리스도의 아버지께서 그리스도 안에서 하늘에 속한 모든 신령한 복을 우리에게 주시되 4곧 창세 전에 그리스도 안에서 우리를 택하사 우리로 사랑 안에서 그 앞에 거룩하고 흠이 없게 하시려고 5그 기쁘신 뜻대로 우리를 예정하사 예수님 그리스도로 말미암아 자기의 아들들이 되게 하셨으니 6이는 그분이 사랑하시는 사람 안에서 우리에게 거저 주시는 바 그의 은혜의 영광을 찬송하게 하려는 것이라.”
여기서 예정predestination이란? 어떤 일에 관해 작정된 것을 말하고, 선택choice이란? 작정된 것에 대한 내용을 말하는 것입니다. 다시 말하면 구원salvation은 하나님이 영원 전부터 구원계획Deliverance plans을 세우시고 하나님은 그 사람을 자녀가 되도록 선택하신 것입니다. 그러므로 구원salvation이란 전적으로 하나님에 의하여 이루어진 관계입니다. 그래서 에베소서1:5절에 “그 기쁘신 뜻대로 우리를 예정하사 예수님 그리스도로 말미암아 자기의 아들들이 되게 하셨으니.”라는, 구원salvation은 하나님의 선하시고 기쁘신 뜻에 따라 결정된 관계라고 말씀하는 것입니다. 그리고 구원salvation은 하나님의 은혜와 긍휼인 것입니다.(롬9:16,18절 16그런즉 원하는 사람으로 말미암음도 아니요 달음박질하는 사람으로 말미암음도 아니요, 오직 긍휼히 여기시는 하나님으로 말미암음이니라. 18그런즉 하나님께서 하고자 하시는 사람을 긍휼히 여기시고 하고자 하시는 사람을 완악하게 하시느니라.) 구원salvation은 사람의 지식이나 행위나 의지가 아닌 하나님의 주권적인 뜻에 달려있는 것입니다. 그러므로 사람이 구원salvation을 받는다는 것은 특별한 은혜이고 특별한 사랑의 관계입니다. 하나님은 전능하시고 지혜를 가지시고 의로운 분이시기 때문에 사람을 구원salvation하는 것에 절대 오류나 주권에 실수가 없으십니다. 로마서9:14~15절입니다. “14그런즉 우리가 무슨 말을 하리요 하나님께 불의가 있느냐? 그럴 수 없느니라. 15모세에게 이르시되 “내가 긍휼히 여길 사람을 긍휼히 여기고 불쌍히 여길 사람을 불쌍히 여기리라.” 하셨으니.” 사람이 구원salvation을 받는 것은 전적으로 하나님의 뜻이며 주권에 달려있는 특별한 관계입니다. 그러므로 구원salvation은 하나님의 특별한 은혜입니다. 이 말은 사람이 구원salvation을 받는 길은 하나님께 있다는 의미입니다. 사람이 구원salvation의 기준, 방법, 판단, 평가를 할 수 없다는 것입니다. 만일 하나님의 은혜가 아니면 사람은 구원salvation을 받을 수 없는 것입니다. 그래서 본문 2:1절에 “그는 허물과 죄로 죽었던 너희를 살리셨도다.”, 5절에 “허물로 죽은 우리를 그리스도와 함께 살리셨고 (너희는 은혜로 구원을 받은 것이라).”라고 선언하는 것입니다. 구원salvation은 하나님의 특별한 은혜입니다. 그리고 8절에 “너희는 그 은혜에 의하여 믿음으로 말미암아 구원을 받았으니 이것은 너희에게서 난 것이 아니요 하나님의 선물이라.”고 말씀하는 것입니다. 사람이 구원salvation을 받고, 거듭나고, 중생하는 모든 것은 하나님의 특별한 은혜의 관계입니다.
2. 사람에게 일어난 전혀 새로운 관계입니다.
사람의 모습은 타락했고 허물과 죄로 죽었고 스스로 할 수 있는 것이 아무것도 없는 불가항력적 존재입니다. 그러므로 사람은 영적으로 죽은 상태이고, 육으로는 세상의 풍조를 따라 행하며, 육신의 정욕을 좇아 살며, 결국 사망의 길로 가는 운명이 되었습니다. 그런데 이러한 사람을 위하여 하나님은 구원의 관계를 새롭게 만드셨습니다. 로마서8:29~30절입니다. “29하나님이 미리 아신 사람들을 또한 그 아들의 형상을 본받게 하기 위하여 미리 정하셨으니 이는 그로 많은 형제 중에서 맏아들이 되게 하려 하심이니라. 30또 미리 정하신 그들을 또한 부르시고 부르신 그들을 또한 의롭다 하시고 의롭다 하신 그들을 또한 영화롭게 하셨느니라.” 하나님은 예정하시고, 부르심으로 소명하시고, 칭의해 의롭다고 하시며, 최종적으로 영화롭게 하신다는 것입니다. 이 말씀은 사람구원salvation을 위하여 하나님이 구원salvation의 관계를 완전하게 이루어 놓으셨습니다. 그것이 믿음의 관계입니다. 본문 8절입니다. “너희는 그 은혜에 의하여 믿음으로 말미암아 구원을 받았으니.” 사람이 구원salvation을 받을 수 있는 스스로의 길이 없었습니다. 그런데 새로운 길이 열렸습니다. 사람이 믿음으로 하나님과 새로운 관계를 맺도록 은혜를 주신 것입니다. 로마서1:16~17절입니다. “16내가 복음을 부끄러워하지 아니하노니 이 복음은 모든 믿는 자에게 구원을 주시는 하나님의 능력이 됨이라 먼저는 유대인에게요 그리고 헬라인에게로다 17복음에는 하나님의 의가 나타나서 믿음으로 믿음에 이르게 하나니 기록된 바 오직 의인은 믿음으로 말미암아 살리라 함과 같으니라.” 사도 바울은 복음(福音,Gospel)을 믿는 그리스도인에게 구원salvation을 주시는 하나님의 능력과 복음(福音,Gospel)에 하나님의 의Righteousness from God가 나타났다고 했습니다. 복음(福音,Gospel)의 핵심은 하나님의 의Righteousness from God입니다. 이 말은 의로우신 하나님이 우리교회 공동체를 의롭게 여기시기로 작정하시고 의롭다고 인정하실 때 비로소 의롭게 된다는 것을 의미하는 것입니다. 그래서 본문 8~9절에서 “8이것은 너희에게서 난 것이 아니요 하나님의 선물이라 9행위에서 난 것이 아니니 이는 누구든지 자랑하지 못하게 함이라.”고 선언한 것입니다. 구원salvation이란 사람의 반응이나 행위에 있지 않고 하나님의 은혜God's grace에 있고 하나님의 의롭게 하심을 근거로 믿는 믿음에 있다는 것입니다.
로마서4:2~8절입니다. “2만일 아브라함이 행위로써 의롭다 하심을 받았으면 자랑할 것이 있으려니와 하나님 앞에서는 없느니라. 3성경이 무엇을 말하느냐? 아브라함이 하나님을 믿으매 그것이 그에게 의로 여겨진 바 되었느니라. 4일하는 사람에게는 그 삯이 은혜로 여겨지지 아니하고 사람을 의롭다 하시는 분을 믿는 사람에게는 그의 믿음을 의로 여기시나니 6일한 것이 없이 하나님께 의로 여기심을 받는 사람의 복에 대하여 다윗이 말한 바 7불법이 사함을 받고 죄가 가리어짐을 받는 사람들은 복이 있고 8주님께서 그 죄를 인정하지 아니하실 사람은 복이 있도다 함과 같으니라.” 사람이 의롭게 되는 것은 사람의 행위, 노력, 수고, 삯의 문제가 아니고 하나님과의 관계Relation with God입니다. 그래서 로마서5:1절에 “그러므로 우리가 믿음으로 의롭다 하심을 받았으니 우리 구세주 예수님 그리스도로 말미암아 하나님과 화평을 누리자.”라고 했습니다. 사람이 의롭게 되고 구원salvation을 받는 새로운 관계가 믿음에 의한 것입니다. 사람의 행위로 인하여 하나님과 구원관계가 성립된 것이 아니라 구원salvation이란 하나님이 절대 주권으로 허락하신 은혜에 대한 믿음의 관계인 것입니다. 그래서 자신의 능력이나 힘이라고 자랑할 수 없는 것입니다(9절 행위에서 난 것이 아니니 이는 누구든지 자랑하지 못하게 함이라. Not of works, lest any man should boast.). 구원salvation의 목적은 타락한 사람에게 하나님이 베풀어주신 아주 새로운 관계입니다.
사랑하는 교회 공동체여러분, 복음인 설교를 할 때 왜 성경 말씀들을 이렇게 많이 보고 듣게 하는 이유가 어디에 있는지 아십니까? 만일 우리교회 공동체가 성경의 말씀을 인용하지 않고 목사의 생각이나 지식을 전하게 되면 복음은 근거와 가치와 기준을 망가지게 만들어 성경의 복음보다 사람에게 의존하게 되고 결국 탈복음으로 가버리는 신앙과 교회를 만들어 버리는 것입니다. 그렇기 때문에 복음 설교를 들을 때 성경을 많이 말하는 것에 불편이나 짜증을 내지 말고 오히려 말씀의 의미와 내용을 깊이 고민하며 관찰하고 믿어야 하는 것입니다. 보다 철저하게 성경의 말씀을 통해서 성령님의 역사에 의해 이루어지는 복음을 우리교회 공동체는 기대하며 성경에 충성하는 열정을 갖는 것이 바람직한 것입니다. 구원salvation은 사람이 할 수 없습니다. 성경의 말씀대로 구원salvation은 이루어지는 것입니다. 구원salvation은 사람에게 일어난 완전히 새로운 관계인 죄인에서 의인이 되게 하신 일입니다.
3. 삶으로 이루어지는 관계입니다.
구원salvation은 받는 것이 목적이 아니라 구원의 삶Life of deliverance이 중요합니다. 구원salvation이란 타락한 죄인을 하나님이 죄로부터 구출하신 특별한 은혜와 긍휼입니다. 그러나 구원salvation은 최종 목적이 아니며 새로운 시작이라는 것입니다. 사람은 구원salvation을 받아야만 하나님과의 관계가 비로써 시작이 됩니다. 그렇지만 하나님과 사람이 관계를 맺는 효력은 우연하거나 적당하게 이루어지는 것이 아니라 하나님의 말씀에 어긋남이 없이 충족되어야 합니다. 에베소서2:12~16절입니다. “12그 때에 너희는 그리스도 밖에 있었고 이스라엘 나라 밖의 사람이라 약속의 언약들에 대하여는 외인이요 세상에서 소망이 없고 하나님도 없는 사람이더니 13이제는 전에 멀리 있던 너희가 그리스도 예수님 안에서 그리스도의 피로 가까워졌느니라. 14그는 우리의 화평이신지라. 둘로 하나를 만드사 원수 된 것 곧 중간에 막힌 담을 자기 육체로 허시고 15법조문으로 된 계명의 율법을 폐하셨으니 이는 이 둘로 자기 안에서 한 새 사람을 지어 화평하게 하시고 16또 십자가로 이 둘을 한 몸으로 하나님과 화목하게 하려 하심이라. 원수 된 것을 십자가로 소멸하시고.” 그렇습니다. 우리교회 공동체가 구원salvation받기 전에는 하나님과 관련된 그 어느 것도 해당사항이 없었습니다. 그러나 하나님은 예수 그리스도의 피로 먼저 하나님과 사람이 화목할 수 있도록 십자가를 통하여 구원salvation을 받는 관계를 완성하신 것입니다. 그리고 로마서5:10절에 “곧 우리가 원수 되었을 때에 그의 아들의 죽으심으로 말미암아 하나님과 화목하게 되었은즉 화목하게 된 사람으로서는 더욱 그분의 살아나심으로 말미암아 구원을 받을 것이니라.”고 약속해 주셨습니다. 이렇게 하나님과 사람의 관계회복이 이루어지려면 죄에 대한 완전한 해결이 선행되어야만 하는 것입니다(롬3:25절 이 예수님을 하나님이 그분의 피로써 믿음으로 말미암는 화목제물로 세우셨으니 이는 하나님께서 길이 참으시는 중에 전에 지은 죄를 간과하심으로 자기의 의로우심을 나타내려 하심이니.,엡2:16절 또 십자가로 이 둘을 한 몸으로 하나님과 화목하게 하려 하심이라 원수 된 것을 십자가로 소멸하시고.,요일4:10절 사랑은 여기 있으니 우리가 하나님을 사랑한 것이 아니요 하나님이 우리를 사랑하사 우리 죄를 속하기 위하여 화목 제물로 그 아들을 보내셨음이라.). 죄가 그대로 있는 상태에서는 하나님과 사람은 서로 관계를 맺을 수 없는 것입니다(사59:2절 오직 너희 죄악이 너희와 너희 하나님 사이를 갈라 놓았고 너희 죄가 그의 얼굴을 가리어서 너희에게서 듣지 않으시게 함이니라.). 이와 같이 구원을 받는 것은 하나님과의 새로운 관계가 시작되는 보증입니다. 먼저 죄의 문제를 해결하고 하나님과 관계가 성립된 것입니다. 그래서 그것이 구원이든(요3:16절 하나님이 세상을 이처럼 사랑하사 독생자를 주셨으니 이는 그를 믿는 자마다 멸망하지 않고 영생을 얻게 하려 하심이라.,행16:30-31절 30그들을 데리고 나가 이르되 선생들이여 내가 어떻게 하여야 구원을 받으리이까 하거늘 31이르되 주 예수님을 믿으라. 그리하면 너와 네 집이 구원을 받으리라 하고.), 거듭나는 것이든(요3:3절 예수님께서 대답하여 이르시되 진실로 진실로 네게 이르노니 “사람이 거듭나지 아니하면 하나님의 나라를 볼 수 없느니라.”,벧전1:3,23절 3우리 구세주 예수님 그리스도의 아버지 하나님을 찬송하리로다. 그분의 많으신 긍휼대로 예수님 그리스도를 죽은 사람 가운데서 부활하게 하심으로 말미암아 우리를 거듭나게 하사 산 소망이 있게 하시며 23너희가 거듭난 것은 썩어질 씨로 된 것이 아니요 썩지 아니할 씨로 된 것이니 살아 있고 항상 있는 하나님의 말씀으로 되었느니라.), 중생이든(딛3:5절 우리를 구원하시되 우리가 행한 바 의로운 행위로 말미암지 아니하고 오직 그분의 긍휼하심을 따라 중생의 씻음과 성령의 새롭게 하심으로 하셨나니.), 새 피조물이든(고후5:17절 그런즉 누구든지 그리스도 안에 있으면 새로운 피조물이라 이전 것은 지나갔으니 보라 새 것이 되었도다.T), 새 사람이든(엡2:15절 법조문으로 된 계명의 율법을 폐하셨으니 이는 이 둘로 자기 안에서 한 새 사람을 지어 화평하게 하시고.), 구원의 본질Intrinsic nature of deliverance은 하나님과 전혀 상관없던 사람으로 살아왔지만 이제는 하나님과의 관계 가운데서 살아야하는 신분으로 바뀌었다는 것을 확인시켜주는 보증서가 되는 것입니다.
디모데전서1:13~16절입니다. “13내가 전에는 비방자요, 박해자요, 폭행자였으나 도리어 긍휼을 입은 것은 내가 믿지 아니할 때에 알지 못하고 행하였음이라 14우리 주님의 은혜가 그리스도 예수님 안에 있는 믿음과 사랑과 함께 넘치도록 풍성하였도다. 15미쁘다 모든 사람이 받을 만한 이 말이여 그리스도 예수님께서 죄인을 구원하시려고 세상에 임하셨다 하였도다. 죄인 중에 내가 괴수니라. 16그러나 내가 긍휼을 입은 까닭은 예수님 그리스도께서 내게 먼저 일체 오래 참으심을 보이사 후에 주를 믿어 영생 얻는 사람들에게 본이 되게 하려 하심이라.” 사도 바울도 구원salvation을 받기 전에는 죄인 중의 괴수로 살면서 사악하고 잔인한 짓을 하면서 예수 그리스도를 믿는 사람들까지 괴롭히고 죽였습니다. 그러나 예수님을 만나 구원을 받고 새롭게 관계를 맺은 후 그는 예수님을 본받고 사는 삶으로 완전히 바뀐 것입니다. 바울 사도가 예수 그리스도와 관계를 맺기 전의 그의 삶은 타락과 죄악이었습니다. 그러나 새로운 관계가 시작되면서 그의 삶은 완전하게 변화되었습니다. 구원이전과 구원이후가 전혀 달라진 것입니다. 그는 믿음의 아들 디모데 사도에게 이렇게 말했습니다. 디모데전서1:18~19절입니다. “18아들 디모데야, 내가 네게 이 교훈으로써 명하노니 전에 너를 지도한 예언을 따라 그것으로 선한 싸움을 싸우며 19믿음과 착한 양심을 가지라 어떤 이들은 이 양심을 버렸고 그 믿음에 관하여는 파선하였느니라.” 많은 사람들은 구원을 받고도 그 믿음이 파선되었다는 것을 상기시키며, 구원이 중요하지만 구원은 끝이 아니라 구원의 지속적 관계와 열매를 맺고 살아가는 것이 중요한 것을 가르쳐주고 있습니다. 구원은 예수님과의 연결되어 사는 관계의 삶입니다. 그러나 사도 바울의 염려처럼 오늘 수많은 기독교인들이 구원을 받은 것에 만족하여 구원 받은 그리스도인로서 그리스도 중심으로 사는 관계적 삶은 산산 조각난 난파된 배와 같은 것입니다. 왜 구원은 받은 이후의 삶이 중요합니까? 본문 마지막 10절입니다. “우리는 그가 만드신 바라 그리스도 예수 안에서 선한 일을 위하여 지으심을 받은 자니 이 일은 하나님이 전에 예비하사 우리로 그 가운데서 행하게 하려 하심이니라.” 구원은 예수 안에서만 있는 것이 아니라 행함을 통하여 그와의 관계를 지속하는 것입니다. 이것을 그리스도와의 연합되는 삶이라고 말하는 것입니다. 구원을 받고 무조건 자신의 믿음대로 사는 것이 아니라 그리스도와 한 몸이 되어 함께 유기적으로 사는 것을 말합니다. 골로새서2:19절입니다. “온 몸이 머리로 말미암아 마디와 힘줄로 공급함을 받고 연합하여 하나님이 자라게 하시므로 자라느니라.” 이렇게 사는 것이 구원받은 그리스도인의 삶입니다. 교회는 죄인을 의인되게 하는 것은 물론 예수 그리스도와 연합하여 그 몸이 자라도록 관계를 형성시켜 주고 확장 되게 하는 곳입니다. 그러나 요즘 교회들은 개인주의, 이기주의, 분파주의에 의해 하나의 몸이 되기보다 서로 단절과 고립으로 향하고 있습니다. 구원은 믿음의 자랑을 넘어 성숙과 성화의 연결이 중요합니다. 교회는 구원을 받은 사람들이 은혜 안에서 즐겁고 행복하게 살게 하는 것이 목표가 아닙니다. 교회는 구원의 감격에서 구원의 성숙을 훈련하고 연습하고 습관이 되도록 경험시키는 곳일 때 진정한 교회의 본질이 회복되는 것입니다.
그렇기 때문에 사도 바울은 빌립보서2:12~13절에서 이렇게 말씀한 것입니다. “12그러므로 나의 사랑하는 사람들아, 너희가 나 있을 때뿐 아니라 더욱 지금 나 없을 때에도 항상 복종하여 두렵고 떨림으로 너희 구원을 이루라 13너희 안에서 행하시는 이는 하나님이시니 자기의 기쁘신 뜻을 위하여 너희에게 소원을 두고 행하게 하시나니.” 구원은 단순히 만족하고 기뻐하는 차원이 아닙니다. 오히려 복종과 두려움과 떨림이 있고 더욱 하나님의 뜻을 위하여 간절한 소원을 갖고 행해야 한다는 것입니다. 구원은 지키는 것이나 보존하는 것에 있지 않고 더욱 풍성하게 만들어 많은 열매를 맺는 그리스도와의 지속적 관계에 있다는 것입니다. 빌립보서1:3~6절입니다. “3내가 너희를 생각할 때마다 나의 하나님께 감사하며 4간구할 때마다 너희 무리를 위하여 기쁨으로 항상 간구함은 5너희가 첫날부터 이제까지 복음을 위한 일에 참여하고 있기 때문이라. 6너희 안에서 착한 일을 시작하신 분이 그리스도 예수님의 날까지 이루실 줄을 우리는 확신하노라.” 사도 바울은 복음에 참여하는 것은 물론 복음 성취를 위한 삶을 살라고 말씀하는 것입니다. 복음에는 소극적 복음과 적극적 복음이 있습니다. 소극적 복음은 개인자신을 중심에 두고 자신에게 집중되고 만족하는 것이고, 적극적 복음은 자신을 깨뜨리고 희생하신 주님과 관계 속에서 사는 것을 말합니다(엡5:25절 남편들아, 아내 사랑하기를 그리스도께서 교회를 사랑하시고 그 교회를 위하여 자신을 주심 같이 하라. ,고후8:5절 우리가 바라던 것뿐 아니라 그들이 먼저 자신을 주께 드리고 또 하나님의 뜻을 따라 우리에게 주었도다.,딛2:14절 그가 우리를 대신하여 자신을 주심은 모든 불법에서 우리를 속량하시고 우리를 깨끗하게 하사 선한 일을 열심히 하는 자기 백성이 되게 하려 하심이라.). 아직도 대부분의 구원받은 그리스도인들은 소극적 복음에 갇혀있습니다. 예수를 믿고 믿음을 지키는 것에 만족할 뿐, 세상과 도시에 소금과 빛이 되고, 주님의 몸 된 교회(마16:18절 또 내가 네게 이르노니 너는 베드로라. 내가 이 반석 위에 내 교회를 세우리니 음부의 권세가 이기지 못하리라.)를 세워 이 악한 세상을 구원시키는 거룩한 일을 위하여 열매를 맺는 일에는 무관심 합니다. 기억하십시오. 교회는 구원의 관계 속에서 구원의 열매를 맺도록 복음인을 세우는 곳입니다. 만일 교회가 그 부르심과 책임에 소홀하게 되면 교회는 더 이상 구원의 능력과 역사를 경험할 수 없을 것입니다. 구원이 멈추면 교회는 생명을 잃게 됩니다. 그리스도와 구원의 관계가 단절되면 교회는 침몰하게 될 것입니다. 그러므로 구원을 받은 우리교회 공동체는 구원의 감격을 넘어 구원의 성숙과 열매를 위해 날마다 그리스도 중심과 관계로 삶을 살아야합니다. 다시 요한복음15:5절입니다. “나는 포도나무요 너희는 가지라 그가 내 안에, 내가 그 안에 거하면 사람이 열매를 많이 맺나니 나를 떠나서는 너희가 아무 것도 할 수 없음이라.” 우리교회 공동체는 이런 구원의 관계 공동체가 되고, 우리교회 공동체는 모두 오직 복음인으로 살아가는 그리스도의 사람들이 되어야 합니다. 구원의 영광을 위하여 복음에 흠뻑 젖으며 살아가길 기도합니다. 아멘
구원salvation 받는 것은 어떤 관계를 말하는 것입니까?
1. 하나님과의 특별한 은혜의 관계입니다.
사람이 구원salvation을 받고, 거듭나고, 중생하는 모든 것은 하나님의 특별한 은혜의 관계입니다.
2. 사람에게 일어난 전혀 새로운 관계입니다.
구원salvation은 사람에게 일어난 완전히 새로운 관계인 죄인에서 의인이 되게 하신 일입니다.
3. 삶으로 이루어지는 관계입니다.
구원을 받은 우리교회 공동체는 구원의 감격을 넘어 구원의 성숙과 열매를 위해 날마다 그리스도 중심과 관계로 삶을 살아야합니다.
우리교회 공동체는 구원의 관계 공동체가 되고, 우리교회 공동체는 모두 오직 복음인으로 살아가는 그리스도의 사람들이 되어야 합니다. 구원의 영광을 위하여 복음에 흠뻑 젖으며 살아가길 기도합니다. 아멘!!!
마침기도: 우리교회 공동체는 구원salvation 받는 것은, 하나님과의 특별한 은혜의 관계이고, 사람에게 일어난 전혀 새로운 관계이고, 삶으로 이루어지는 관계이므로, 부르심의 기회를 응답하는 교회 공동체가 되시어 교회 공동체의 죄를 회개하고, 성령님의 충만함으로 변화되어 예수님이 교회 공동체의 주님과 구세주와 그리스도임을 전하는 교회 공동체가 되시기를 구세주 예수님의 이름으로 기도합니다. 아멘!!!
축복기도: 지금은 구세주 예수님 그리스도의 은혜와 성부 하나님의 사랑과 성령 하나님의 교통하심이 함께하시는 우리교회 공동체의 구원salvation 받는 것은, 하나님과의 특별한 은혜의 관계이고, 사람에게 일어난 전혀 새로운 관계이고, 삶으로 이루어지는 관계이므로, 부르심의 기회를 응답하는 교회 공동체가 되시어 교회 공동체의 죄를 회개하고, 성령님의 충만함으로 변화되어 예수님 그리스도가 교회 공동체의 주님과 구세주요 그리스도이시라는 것을 전파하는 교회 공동체가 되게 하여 주시옵기를 구세주 예수님 그리스도의 은혜와 성부 하나님의 사랑과 성령 하나님의 교통하심이 구세주 예수님의 이름으로 축원하옵나이다. 아멘!!!
2024.4.7. Sunday blessing worship sermon 19 KSN-15[22week gospel sermon projects]
Title: Why must you be relieved?
Text: Ephesians 2:1~10
1And you hath he quickened, who were dead in trespasses and sins; 2Wherein in time past ye walked according to the course of this world, according to the prince of the power of the air, the spirit that now worketh in the children of disobedience: 3Among whom also we all had our conversation in times past in the lusts of our flesh, fulfilling the desires of the flesh and of the mind; and were by nature the children of wrath, even as others. 4But God, who is rich in mercy, for his great love wherewith he loved us, 5Even when we were dead in sins, hath quickened us together with Christ, (by grace ye are saved;) 6And hath raised us up together, and made us sit together in heavenly places in Christ Jesus: 7That in the ages to come he might shew the exceeding riches of his grace in his kindness toward us through Christ Jesus. 8For by grace are ye saved through faith; and that not of yourselves: it is the gift of God: 9Not of works, lest any man should boast. 10For we are his workmanship, created in Christ Jesus unto good works, which God hath before ordained that we should walk in them. Amen.
Anthem: 531(at all, 321) - Merciful stock calls,
532(at all, 323) – One step to The Lord,
534(at all, 324) - Came Lord.
Hallelujah! I bless you, dear church community, in the name of the Lord, that the divine grace and grace of God may fill your homes, your church communities, your homes, and your work and your homes. Amen!!!
sermon
J because paint summit church. D. Greear minister does Minister(牧會,Mokhoe,Minister) that give Gospel prayer with believers without omission sometimes to day every day and put in big influence in the world church. “Now in Christ, no matter what I do, the Lord's love for me is not diminished. All I need to enjoy eternal joy is the Lord, and I will do to others what He has done to me., Every time I think of the cross, I feel how great the mercy of the Lord is, and every time I think of the resurrection, I feel how great the power of the Lord is. “Why did he become a Gospel prayer, The reason is to make it soaked in the gospel every day., When you do a Gospel prayer, Belief springs up, infuses vision, and makes you see the world through the Ability of Deliverance.”, Gospel prayer is not just about praying, but about connecting everything to the gospel center. “Why is our church community delivering a message of happiness to live as a 100% 福音,Gospel, Many Christians are accustomed to living as Christians rather than gospel-centered beliefs, so the influence of the 福音,gospel is not responding at all to individuals, churches, cities and the world.,” Why do our church communities live in disconnected faith, not in connection with the gospel? Because the 福音,gospel is not the first or the center. “In Acts20:24But none of these things move me, neither count I my life dear unto myself, so that I might finish my course with joy, and the ministry, which I have received of the Lord Jesus, to testify the gospel of the grace of God., the apostle Paul said:”, Why does the Apostle Paul dedicate his life to the 福音,Gospel Because he realized that the 福音,Gospel is worthy of life., Therefore, the Gospel did not treat it as a means of going to heaven or the least faith to be saved, but the 福音,Gospel, the Gospel, and the mission was only the 福音,Gospel., This is the purpose of our church community to be a 福音,Gospel. 福音,Gospel is only a gospel-centered Christian, in other words, a Jesus Christ-centered Christian. In other words, it is a Christian centered on Jesus Christ. Such a Christian is a Christian who gives a Gospel prayer every day and lives for the 福音,Gospel.
Then, why must Bokeum,Gospel become in the inner parts?
If in the inner parts of all of Bokeum, Gospel becomes outskirts Arni, because order of belief has broken. Bokeum,Gospel is relation with Christ. Souse John15:5I am the vine, ye are the branches: He that abideth in me, and I in him, the same bringeth forth much fruit: for without me ye can do nothing.
This is the answer to the Gospel. The 福音,Gospel makes you admit that you can not do anything without Jesus. My relationship with Jesus is a vine and a branch. The result is not important, but the relationship is central., However, our church community places their thoughts, efforts, actions, achievements, successes, happiness, experiences, money, health, and work ahead of their relationship with Jesus., Such a Christian can be a condition of necessity, but not a central Belief. Salvation means the same thing. Why should our church community be saved, Because salvation is a relationship; salvation is not a means of making Christians; salvation is not a ticket to death and heaven; salvation is not the first step in a life of faith., Salvation is a relationship: a new relationship with Jesus Christ, living in a relationship with him, and testifying to that relationship is referred to as the life of the 福音,Gospel., Therefore, today, our church community should look deeper into the relationship of salvation, and at the same time, it should be time to realize why our church community should receive salvation through the Word.
Jesus said like this about yourselves. In Mark10:45For even the Son of man came not to be ministered unto, but to minister, and to give his life a ransom for many., John 10:10The thief cometh not, but for to steal, and to kill, and to destroy: I am come that they might have life, and that they might have it more abundantly., “The purpose of Jesus' coming into this world is a ransom for salvation, and therefore man must have a relationship with Jesus in order to be saved., Salvation is achieved only through the relationship with Jesus, not by coming out of the church,
worshiping, praying, serving, and living in good faith., This relationship is referred to in John1:12 as “as many as received him,” and in 3:3 as “except a man shall be born again.”, When a person believes in Jesus, a change occurs in the relationship. A person who was a sinner is justified because of Jesus. Galatians2:16Knowing that a man is not justified by the works of the law, but by the faith of Jesus Christ, even we have believed in Jesus Christ, that we might be justified by the faith of Christ, and not by the works of the law: for by the works of the law shall no flesh be justified. Salvation is the restoration of this relationship., It is only because of Christ Jesus that we are justified. Everything that becomes a child of God and is justified is a relationship by Jesus Christ.
Then what kind of relationship does salvation mean?
1. It is relation of special grace with God.
Salvation is God's grace. God's grace divides into one purpose grace and special grace. One purpose grace is grace giving without difference even if it is which man as grace given to everybody. God made tender compassion and grace be delivered to all mankind giving everybody one purpose grace.
Souse Matthew5:45That ye may be the children of your Father which is in heaven: for he maketh his sun to rise on the evil and on the good, and sendeth rain on the just and on the unjust. one purpose grace of God drops evenly to everybody. Christian who believe Jesus or otherwise indicates year to everybody and rain and while people give necessary thats to live and live on society, it is one purpose grace allow quality of life or health, grace that is necessary through environment and nature doing to live naturally happily.
But, there are one purpose grace and special grace of other God. God called special grace means grace of deliverance that give to relieved these.
Today, souse text 1And you hath he quickened, who were dead in trespasses and sins; and text 3Among whom also we all had our conversation in times past in the lusts of our flesh, fulfilling the desires of the flesh and of the mind; and were by nature the children of wrath, even as others. Point of this word is talking relation before man is relieved. mans died through fault and crime everybody, and four was a children of wrath essentially along physical desire. But, God prearranges and selects and give salvation. Paul said like this. Ephesians1:3~6 3Blessed be the God and Father of our Lord Jesus Christ, who hath blessed us with all spiritual blessings in heavenly places in Christ: 4According as he hath chosen us in him before the foundation of the world, that we should be holy and without blame before him in love: 5Having predestinated us unto the adoption of children by Jesus Christ to himself, according to the good pleasure of his will, 6To the praise of the glory of his grace, wherein he hath made us accepted in the beloved.
Here predestination Iran? I speak is decided about some work, and choice Iran? I speak contents about is decided. In other words, salvation God stands Deliverance plans before eternity and God selects the man to be children. Therefore, it is relation that is achieved salvation Iran by God entirely.
Ephesians1:5Having predestinated us unto the adoption of children by Jesus Christ to himself, according to the good pleasure of his will, says that salvation is a relationship determined according to God's good and pleasing will, and that salvation is God's grace and mercy., (Romans9:16,18 16So then it is not of him that willeth, nor of him that runneth, but of God that sheweth mercy. 18Therefore hath he mercy on whom he will have mercy, and whom he will he hardeneth.) Salvation depends on the sovereign will of God, not on man's knowledge, actions, or will. Therefore, it is a special grace and a special love relationship for man to receive salvation., Because God is almighty, wise, and righteous, there is no mistake in absolute error or sovereignty in salvaging man, Romans9:14~15 14What shall we say then? Is there unrighteousness with God? God forbid. 15For he saith to Moses, I will have mercy on whom I will have mercy, and I will have compassion on whom I will have compassion., It is entirely God's will that a person receive salvation, and it is a special relationship that depends on sovereignty; therefore, salvation is God's special grace., This means that God is the way for man to receive salvation, that man cannot make standards, methods, judgments, or evaluations of salvation., If it is not the grace of God, man cannot receive salvation, so he declares in verse 2:1And you hath he quickened, who were dead in trespasses and sins;, and in verse 5Even when we were dead in sins, hath quickened us together with Christ, (by grace ye are saved;). Salvation is God's special grace., And in verse 8For by grace are ye saved through faith; and that not of yourselves: it is the gift of God:, it says, Everything that man receives salvation, is renewed, and regenerates is a special relationship of grace of God.
2. It is devoted new relation that happen to man.
Image of man degraded and was depressed through fault and crime and is an act of God enemy being that it is nothing that can do oneself. Therefore, man became breathed his last that is deadness spiritually, and does along spirit of the world by six, and lives following lust of flesh, and goes to Giloh of conclusion death. By the way, for this man God made relation of deliverance new.
Romans8:29~30 29For whom he did foreknow, he also did predestinate to be conformed to the image of his Son, that he might be the firstborn among many brethren. 30Moreover whom he did predestinate, them he also called: and whom he called, them he also justified: and whom he justified, them he also glorified.
God predestines, calls by calling, justifies, justifies, and finally glorifies. “This means that God has perfected the relationship of salvation for salvation.,” text 8For by grace are ye saved through faith; and that not of yourselves: it is the gift of God: There was no way for man to receive salvation, but a new way was opened. He gave grace for man to have a new relationship with God through faith., Romans1:16~17 16For I am not ashamed of the gospel of Christ: for it is the power of God unto salvation to every one that believeth; to the Jew first, and also to the Greek. 17For therein is the righteousness of God revealed from faith to faith: as it is written, The just shall live by faith. The Apostle Paul said that God's power to give salvation to Christians who believe in the Gospel, and righteousness from God appeared in the Gospel., The core of Gospel is Righteousness from God, which means that righteousness is justified only when God decides to justify our church community and recognizes it as righteous., That is why verses 8~9 8For by grace are ye saved through faith; and that not of yourselves: it is the gift of God: 9Not of works, lest any man should boast. of the text declare, Salvation is not in a person's reaction or action, but in God's grace and faith based on God's righteousness.
Romans4:2~8 2For if Abraham were justified by works, he hath whereof to glory; but not before God. 3For what saith the scripture? Abraham believed God, and it was counted unto him for righteousness. 4Now to him that worketh is the reward not reckoned of grace, but of debt. 5But to him that worketh not, but believeth on him that justifieth the ungodly, his faith is counted for righteousness. 6Even as David also describeth the blessedness of the man, unto whom God imputeth righteousness without works, 7Saying, Blessed are they whose iniquities are forgiven, and whose sins are covered. 8Blessed is the man to whom the Lord will not impute sin.
It is not problem of act, effort, labour, cdst of man and is Relation with God that. man is rightful. So, in Romans5:1Therefore being justified by faith, we have peace with God through our Lord Jesus Christ: Man is rightful and new relation that receive deliverance salvation is that by belief. Deliverance salvation Iran God is relation of belief about grace that allow absolutely by sovereignty that deliverance relation is not concluded with God from act of man. So, I can not be proud of that is own ability or energy. Teleology of salvation is bran-new relation that God gives to a man of belial.
When preach is dear church community you, gospel, do you know why even speak that do to sees much like this and hears bible words is where? If our church community does not admits Biblical word and conveys ideas of minister or knowledge, gospel has been depended on and has made faith and church that go at conclusion expiration of the period of mourning sound to man than Biblical gospel because basis and value and standard are made to break.
Therefore, when lifts gospel sermon, I do not raise inconvenience or petulance to speak much bible and must worries deeply and observes and believes meaning and contents of word preferably.
Our church community expects gospel achieved by history of Holy Spirit through Biblical word more thoroughly and it is that to have aroused that is loyal to bible is desirable.
Salvation can not do man. Salvation is attained to Biblical word. Justification is work which make it very in sinner that is perfectly new relation that salvation happens to man.
3. It is relation consisted of life.
That salvation receives teleology Arni Life of deliverance important. Salvation Iran sinner that degrade God special grace and tender compassion which rescue from crime be. But, salvation is that ultimate object is an Arni and new began. As mans must receive salvation but relation is rain, it is begun. However, God and man effect that form relation is accidental or is not attained regularly and is filled without contravention on Word of God must.
Ephesians2:12~16 12That at that time ye were without Christ, being aliens from the commonwealth of Israel, and strangers from the covenants of promise, having no hope, and without God in the world: 13But now in Christ Jesus ye who sometimes were far off are made nigh by the blood of Christ. 14For he is our peace, who hath made both one, and hath broken down the middle wall of partition between us; 15Having abolished in his flesh the enmity, even the law of commandments contained in ordinances; for to make in himself of twain one new man, so making peace; 16And that he might reconcile both unto God in one body by the cross, having slain the enmity thereby:
Yes, until our church community was salvaged, nothing related to God was applicable.,However, God completed the relationship of salvation through the cross so that God and man could be reconciled first with the blood of Jesus Christ, and promised in Romans5:10For if, when we were enemies, we were reconciled to God by the death of his Son, much more, being reconciled, we shall be saved by his life., In order to restore the relationship between God and man, a complete solution to sin must be preceded (Romans3:25Whom God hath set forth to be a propitiation through faith in his blood, to declare his righteousness for the remission of sins that are past, through the forbearance of God;,Ephesians2:16And that he might reconcile both unto God in one body by the cross, having slain the enmity thereby:,1John4:10Herein is love, not that we loved God, but that he loved us, and sent his Son to be the propitiation for our sins.)., In the absence of sin, God and man cannot relate to each other (Isaiah59:2But your iniquities have separated between you and your God, and your sins have hid his face from you, that he will not hear.), First, we solve the problem of sin and establish a relationship with God.,So whether it is salvation(John3:16For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life,Acts16:30~31 30And brought them out, and said, Sirs, what must I do to be saved? 31And they said, Believe on the Lord Jesus Christ, and thou shalt be saved, and thy house.), regeneration(John3:3Jesus answered and said unto him, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God,John1:3,23 3Blessed be the God and Father of our Lord Jesus Christ, which according to his abundant mercy hath begotten us again unto a lively hope by the resurrection of Jesus Christ from the dead, 23Being born again, not of corruptible seed, but of incorruptible, by the word of God, which liveth and abideth for ever.), regeneration(Disciple3:5Not by works of righteousness which we have done, but according to his mercy he saved us, by the washing of regeneration, and renewing of the Holy Ghost;), new creations(2Corinthians5:17herefore if any man be in Christ, he is a new creature: old things are passed away; behold, all things are become new.), new person(Ephesians2:15Having abolished in his flesh the enmity, even the law of commandments contained in ordinances; for to make in himself of twain one new man, so making peace;), Intrinsic nature of deliverance Lives as a person who has nothing to do with God It is now a guarantee that you have changed to a status that you have to live in a relationship with God.
Before the apostle Paul received salvation, he lived as a monster among sinners, doing wicked and cruel things, harassing and killing even those who believed in Jesus Christ., However, after meeting Jesus, being saved, and entering into a new relationship, he was completely transformed into a life modeled after Jesus; his life before Paul's apostleship with Jesus Christ was depravity and sin., But as a new relationship began, his life changed completely, before salvation and after salvation, and he said to the apostle Timothy, the son of faith: 1Timothy1:18~19 18This charge I commit unto thee, son Timothy, according to the prophecies which went before on thee, that thou by them mightest war a good warfare; 19Holding faith, and a good conscience; which some having put away concerning faith have made shipwreck:,1Timothy1:13~16 13Who was before a blasphemer, and a persecutor, and injurious: but I obtained mercy, because I did it ignorantly in unbelief. 14And the grace of our Lord was exceeding abundant with faith and love which is in Christ Jesus. 15This is a faithful saying, and worthy of all acceptation, that Christ Jesus came into the world to save sinners; of whom I am chief. 16Howbeit for this cause I obtained mercy, that in me first Jesus Christ might shew forth all longsuffering, for a pattern to them which should hereafter believe on him to life everlasting., Many people are reminded that their faith has been destroyed even after being saved, and that salvation is important, but salvation is not the end, but it teaches that it is important to live with the lasting relationship and fruit of salvation., Salvation is a life of connection with Jesus, but as the concern of Paul the Apostle, the relational life of Christ as a saved Christian, satisfied with the salvation of many Christians today, is like a shipwrecked ship., Why is salvation important to life after receiving it? It is the last 10For we are his workmanship, created in Christ Jesus unto good works, which God hath before ordained that we should walk in them. verses of the text. Salvation is not only in Jesus, but in continuing the relationship with Him through action. This is called a united life with Christ., It is Colossians2:19And not holding the Head, from which all the body by joints and bands having nourishment ministered, and knit together, increaseth with the increase of God. Living like this is the life of a saved Christian., The church is a place where sinners are not only justified, but also united with Jesus Christ to form and expand their relationships so that their bodies can grow., But these days, churches are heading toward disconnection and isolation from one another rather than becoming one body by individualism, egoism, and sectarianism; salvation goes beyond the pride of faith and the connection of maturity and sanctification is important., The Church does not aim to make those who are saved live joyfully and happily in grace. The essence of the true church is to be restored when the church is a place to train, practice, and experience the maturity of salvation from the emotion of salvation to become a habit.
Therefore, Paul Philippians2:12~13 12Wherefore, my beloved, as ye have always obeyed, not as in my presence only, but now much more in my absence, work out your own salvation with fear and trembling. 13For it is God which worketh in you both to will and to do of his good pleasure. like this speak.
Salvation is not simply a dimension of contentment and rejoicing; rather, it is that there is obedience, fear and trembling, and that one should do more with a sincere desire for the will of God., Salvation is not in keeping or preserving, but in a continuing relationship with Christ that enriches and bears much fruit. Philippians1:3~6 3I thank my God upon every remembrance of you, 4Always in every prayer of mine for you all making request with joy, 5For your fellowship in the gospel from the first day until now; 6Being confident of this very thing, that he which hath begun a good work in you will perform it until the day of Jesus Christ:, The Apostle Paul tells us not only to participate in the gospel, but also to live a life for the fulfillment of the gospel, which has a passive gospel and an active gospel., The passive gospel is focused and satisfied with oneself centered on the individual, and the active gospel refers to living in a relationship with the Lord who has broken and sacrificed himself(Ephesians5:25Husbands, love your wives, even as Christ also loved the church, and gave himself for it;,2Corinthians8:5And this they did, not as we hoped, but first gave their own selves to the Lord, and unto us by the will of God,Titus2:14And Adam was not deceived, but the woman being deceived was in the transgression.), Most of the saved Christians are still trapped in the passive gospel., I am content to believe in Jesus and keep my faith, but I am indifferent to bearing fruit for the holy work of saving this evil world by becoming salt and light to the world and the city, and by establishing the body church of the Lord (Matthew16:18And I say also unto thee, That thou art Peter, and upon this rock I will build my church; and the gates of hell shall not prevail against it.), The church is a place to build up the evangelist to bear the fruit of salvation in the relationship of salvation. If the church neglects its calling and responsibility, the church will no longer be able to experience the power and work of salvation. If salvation stops, the church will lose its life., If the relationship between Christ and salvation is cut off, the church will sink. Therefore, our church community, which has been saved, must live a life in relation to Christ center every day for the maturity and fruit of salvation beyond the thrill of salvation.,Again, it is John15:5I am the vine, ye are the branches: He that abideth in me, and I in him, the same bringeth forth much fruit: for without me ye can do nothing. Our church community should be a community of salvation, and our church community should be the people of Christ who live only as evangelists., I pray that you will live soaked in the gospel for the glory of salvation. Amen.
Is to receive deliverance salvation speak some relation?
1. It is relation of special grace with God.
Man thatsalvation receive, and resuscitates, and is born again all relation of special grace of God be.
2. It is devoted new relation that happen to man.
Justification is work which make it very in sinner that is perfectly new relation that salvation happens to man.
3. It is relation consisted of life.
Relieved our church community passes over deep gratitude of deliverance and must live life by Christ center-bloom fruit relation everyday for ripeness of deliverance and fruit. Our church community becomes relation community of deliverance, and our church community must become people of Christ who everybody live by just gospel perfect virtue. Is dripping on gospel for glory of deliverance and I attempt to live. Amen!!!
Machimgi: Our church community receives deliverance salvation, because is devoted new relation that is relation of special grace with God, and happens to man, and relation that is consisted of life chance of summons becoming church community that respond crime of church community repent, and I attempt by Messiah Jesus' name Jesus becomes church community that convey Lord of church community and Messiah and Christhood because is changed by aliveness of Holy Spirit. Amen!!!
Benediction: that now does love of Messiah Jesus Christ's grace and God the Father and fellowship of Holy Spirit Hamkkehasi receive deliverance salvation of our church community, because is devoted new relation that is relation of special grace with God, and happens to man, and relation that is consisted of life chance of summons becoming church community that respond crime of church community repent, and it prays that church community that demolish that Jesus Christ is Lord and Messiah of church community and Christ because is changed by aliveness of Holy Spirit does very by Messiah Jesus' name do love of Messiah Jesus Christ's grace and God the Father and fellowship of Holy Spirit. Amen!!!
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