정부는 이렇게 어렵게 살아가는 가정이나 갑자기 어려운 생활이 시작되는 전조 증상을 파악하여 복지가 시작될 수 있게 찾아가는 서비스 복지시대를 만들어 주기 바랍니다
요즘 어려워진 가정에 긴급전화 요청 복지시스템도 있지만 이렇게 어려운 일이 닦치면 어려운 사정이 창피하여 공공기관에 전화요청을 못하고 그냥 살다가 한가정 전체가 극단적 선택이나 굶어죽는 일이 발생합니다
이렇게 어려운 가정사가 발생되면 전조증상을 파악해야 되는데 그러한 전조증상은 ''전기세'' ''도시가스료'' ''수도세''가 밀린다는 것입니다 이렇게 공공요금을 3개월 밀린 집안은 한전이나 수도공사 가스공사에서 사회복지센타로 명단과 주소를 통보해 주면 그 주소로 사회복지요원이 찾아가 어려운 생활사를 면담하며 복지의 사각지대를 없앨수 있게 찾아가는 서비스시대를 만들어 주기를 문재인 정부에 요청합니다
ㅡ서독코치(오병화)ㅡ
I'm looking for a blind spot in welfare.
Recently, a mother and daughter starved to death in a rented apartment in Bongcheon-dong, Seoul
It's something that happens in the news now and then.
The government hopes to create an era of service in which welfare can begin by identifying such difficult families or symptoms of sudden onset of difficult life.
There are emergency phone calls and welfare systems in families that have become difficult these days, but when things are so difficult, it is embarrassing to ask for a phone call from a public organization and then the whole family dies of extreme choice or starvation.
If there's such a difficult family event, we need to identify the symptoms, which are that the electric bill, the city gas bill, and the water tax are pushed back. Korea Gas Corporation, KEPCO and utilities arrears of three months of the house like this capital from social welfare center in the address if notified to the list and address social welfare personnel.Go on a difficult life history created a blind spot to services they can get rid of the era of welfare, and with the Moon Jae-in ask the Government.