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So by gross misrepresentation of what C. T. Russell taught, Franz transferred 606 B.C.E. to 607 B.C.E. in Watchtower chronology. He judged the reaction of his readers well. There was none.
This deception is compounded by the fact that the Society knew that the 536 and 606 B.C.E. dates were wrong for many years prior to 1943. The 1917 book The Finished Mystery listed 607 B.C.E. as the start of the Gentile times. The March 13, 1935 Golden Age listed on page 369 both 537 B.C.E. for the "Edict of Cyrus" and 607 B.C.E. for the start of the Gentile Times. The reason the dates were not changed until 1943 is likely one of political expediency -- after Joseph Rutherford died in January, 1942, his successors Nathan Knorr and Fred Franz became free to change the beliefs of Jehovah's Witnesses as they saw fit.
그래서 C. T. 러셀이 가르친 연대의 대한 총체적인 오보인 606 B.C.E. 를 프랜츠가 607 B.C.E.로 정정해 옮겼다. 그는 독자들의 반응을 보고 평가하려 했으나 아무도 그에 대해 반응하는 사람이 없었다. 이 기만적인 방법은 기원전 536년과 606년의 시기가 1943년 이전 여러 해 동안 잘못되었다는 것을 협회가 알고 있었다는 사실에 의해 더 복잡해진다. 1917년 책 <종말을 고하는 비밀>은 기원전 607년을 이방인의 때의 시작으로 말했다. 1935년 3월 13일 <황금 시대> 369쪽에 "고레스의 칙령"에 대해서는 기원전 537년, 이방인의 때의 시작에 대해서는 기원전 607년으로 나와 있다. 그럼에도 1943년까지 시기를 공식적으로 바꾸지 않은 이유는 정치적 편의 중 하나일 가능성이 높다. 1942년 1월 조셉 러더포드가 사망한 후 그의 후계자 네이선 노어와 프레드 프랜츠가 여호와의 증인들에 대한 믿음에 적합하다고 그들이 생각한 대로 마음대로 바꿀 수 있게 되었다.
Here is more data on the Society's evolving beliefs. With respect to the dates for Babylon's overthrow and the return of the Jews from exile, The Kingdom Is At Hand said:
여기 그 협회의 믿음이 진화하는 데에 대한 더 많은 자료가 있다. 바빌론의 전복과 유대인들의 망명으로부터의 귀환 날짜와 관련하여, <왕국이 가까왔다>는 다음과 같이 말하고 있다:
Note that now Babylon fell in 539 rather than 538 B.C.E., and that Cyrus came to power in 537 rather than in 536 B.C.E. There is no discussion of why the dates were revised by one year. How can it be that dates that in 1943 were "well established" had become obsolete by 1944?
이제 바빌론은 기원전 538년이 아니라 539년에 멸망했고, 고레스는 기원전 536년이 아니라 537년에 정권을 잡았다. 왜 일자를 1년씩 수정했는지에 대한 해명은 없다. 어떻게 1943년에는 "잘 정립된" 날짜가 1944년에 가서는 쓸모없게 될 수 있는가?
The answer lies in the Society's philosophy of what constitutes "Truth." "Truth" is whatever makes it into print, period. "Truth" cannot be expressed tentatively, but must be definitive and conclusive. Otherwise someone could question whether it is indeed "Truth." Doctrine, such as that surrounding the 1914 chronology, must be "Truth."
그 대답은 "진리"를 구성하는 것에 대한 협회의 철학에 있다. "진리"는 그것을 출판하게 만드는 어떤 것이든 간에, 기간이다. "진리"는 임시적으로 표현될 수는 없으며 명확하고 확정적이어야 한다. 그렇지 않으면 누군가가 그것이 정말 "진리"인지 의문을 제기할 수 있다. 1914년 연대기를 만드는데 관련된 사실은 완벽한 '진리'여야 한다.
The famous novel Nineteen Eighty-Four (remember "Big Brother is watching you"?), written by George Orwell in 1949, described a totalitarian society in which a supreme state had imposed a kind of theocracy on the populace -- in effect, had created a "Kingdom of Heaven on earth." The supreme group at the head of the state was the Party. In order to insure that everyone thought along Party lines, the Party carefully altered facts to suit its present situation, and rigorously trained people to go along with it. Orwell wrote:
조지 오웰이 1949년에 쓴 유명한 소설 "1984년"(기억에 "당신을 감시하는 독재자" 였든가?)이란 책은 국가의 최고 권력이 대중에게 일종의 신권정치를 행사했던 어느 절대주의 사회를 묘사했는데, 사실상 "지상의 천국"을 기획하였다. 국가 우두머리의 최고 집단은 당이었다. 모든 사람들이 당의 노선을 따라 생각하도록 하기 위해, 당은 현재 상황에 맞게 사실을 세심하게 수정했고, 그것을 따르도록 엄격하게 훈련시켰다. 오웰은 이렇게 썼다:
This philosophy has a danger, however. There is simply no means of simultaneously being tentative about dates which form the basis of doctrines, and being authoritative on the doctrines themselves. Most religious writers seem to know this instinctively. The huge number of religious writings produced in the nineteenth century, most of which have been abandoned, are written in this authoritative style. N. H. Barbour, C. T. Russell, J. F. Rutherford and Fred Franz realized this very well, as do the Society's current crop of governing members.
그러나 이러한 철학에는 위험이 따른다. 교리의 기초를 이루는 시기에 대해 잠정적이라 가르치는 동시에 시시콜콜 따지면서 교리 자체에 대해 권위적인 태도를 취하는 방법은 그야말로 있을 수가 없다. 대부분의 종교적 집필가들은 이것을 본능적으로 느끼고 있는 것 같다. 19세기에 발행된 엄청난 양의 종교적인 글들은 후에 대부분 버려진 것임에도 이런 권위적인 문체로 쓰여져 있다. N. H. 바버, C. T. 러셀, J. F. 러더포드와 프레드 프랜츠는 협회의 현재 통치체 성원 무리와 마찬가지로 이것을 아주 잘 느끼고 있었다.
The new dates were used in the Feb. 1, 1946 Watchtower, which stated on pp. 37-8:
1946년 2월 1일 파수대에 새로운 시기가 사용되었는데, 이 시기에 대하여 37-8쪽에 다음과 같이 명시되어 있다:
The July 15, 1946 Watchtower again used the new dates, saying on pp. 211-212:
1946년 7월 15일 파수대는 211-212쪽에 다음과 같이 말하면서 다시 새로운 시기를 적용했다:
첫댓글 워치타워 교리들의 모든 근간은 1914년이란 연대에 절대적으로 관련되어 있는데 이것을 증명하는 자료들이 근거없이 연대가 옮겨지고 뒤죽박죽 사용하면서 과연 그러한 교리에 엄청난 권위를 부여한다는 것이 온당한 것인지 워치타워에 묻고 싶습니다.