SYMPTOMS
When you work with one of the Microsoft Office 2000 programs listed at the beginning of this article, one of the following symptoms occurs:
When you attempt to open or save a Microsoft Word document, you receive the following error message:
Word has insufficient memory. Do you want to save file name as Rescued file name ?
When you attempt to open a file in Microsoft Access, Microsoft Excel, or Microsoft PowerPoint, you receive the following error message:
SDM Error
The Open dialog box does not appear.
In FrontPage, when you try to open or save a file or open a Web by using the File menu, you receive the following error message:
Alert: FRetry SDM Error
When you click OK , you receive another message, which states that the server extensions could not be found and gives reasons why (for example, the server extensions are not installed, they are misconfigured, and so on).
If you double-click an Office file, the program opens and then immediately quits.
CAUSE
These symptoms can be caused by the Nimda worm virus (W32/Nimda@MM, W32.Nimda.A@mm, or its variants). For more information about this worm, please browse to one of the following Web sites:
RESOLUTION
To resolve this issue, follow these steps:
To determine whether your computer has the Nimda virus, run antivirus software that contains the latest virus signature file, and then perform a thorough scan of your computer. Contact your antivirus software provider to remove the virus.
If you have a copy of the Riched20.dll file on your computer, locate and rename this file to Riched20.old, and then proceed to step 3. If you do not have a copy of Riched20.dll on your computer, proceed to step 3.
NOTE : The file may be hidden. For instructions on how to unhide the file, refer to your operating system documentation.
In Microsoft Windows Explorer, open the Msi folder on your Office 2000 CD-ROM.
If you are using Microsoft Windows 95, Microsoft Windows 98, or Microsoft Windows Millennium Edition (Me), double-click Instmsi.exe . If you are using Microsoft Windows NT 4.0, Microsoft Windows 2000, or Microsoft Windows XP, double-click Instmsiw.exe .
Click OK to the message that advises you that the Windows Installer was installed successfully.
Follow the steps in "Steps to Repair Office" later in this article.
Steps to Repair Office
NOTE : Because there are several versions of Windows, the following steps may be different on your computer. If they are, please consult your product documentation to complete these steps.
Quit all programs that are running.
Click Start , point to Settings , and then click Control Panel .
In Control Panel , double-click the Add/Remove Programs icon.
In the Add/Remove Programs Properties dialog box, click your Office 2000 installation, and then click Add/Remove .
In the Office 2000 Maintenance Mode dialog box, click Repair Office .
In the Reinstall/Repair Office 2000 dialog box, click to select Repair errors in my Office installation , and then click Finish .
When the Office repair is finished, you may be prompted to restart Windows. If you are prompted to do so, click Yes to allow Windows to restart.
MORE INFORMATION
For additional information about problems caused by the Nimda worm when installing or reinstalling, click the article number below to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
Q308357 OFF: Setup Error 2889 Caused by Nimda Virus Infection
Q308357 OFF: Setup Error 2889 Caused by Nimda Virus Infection
For additional information if you receive an Internal Error 2894 or 2889, click the article number below to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
Q236053 OFF2000: Internal Error 2894 During Office Installation
Q290234 OFFXP: Internal Error 2894 During Office Installation
당신이 사용하고 있는 파일을 열거나, 저장하는 할때, 프로그램을 짜는(Q308360)Nimda 바이러스에 기인하는 OFF2000 : 에러 메시지
--------------------------------------------------------------------------------
이 기사의 정보는 적용된다 :
Microsoft Access 2000
Microsoft Excel 2000
마이크로소프트 FrontPage 2000
마이크로소프트 PowerPoint 2000
Microsoft Word 2000
조짐
당신이 이 기사의 처음에 리스트되는 Microsoft Office 2000 프로그램 중의 1개와 함께 일할 때, 다음 조짐 중의 1개는 나온다 :
당신이 Microsoft Word 문서를 열거나, 저장하려고 할 때, 당신은 다음 에러 메시지를 받는다 :
단어는 불충분한 기억을 가지고 있다. 당신은 구하게 되었던 파일명으로서 파일명을 저장하고 싶어하느냐?
당신이 Microsoft Access, Microsoft Excel 또는 마이크로소프트 PowerPoint에서 파일을 열려고 할 때, 당신은 다음 에러 메시지를 받는다 :
SDM 잘못
오픈 다이얼로그 박스는 나타나지 않는다.
FrontPage에서, 당신이 파일을 열거나, 저장하려고 노력하거나, 웹을 파일 메뉴를 사용하는 것에 의해 열 때, 당신은 다음 에러 메시지를 받는다 :
경보 : FRetry SDM 잘못
당신은 OK을 클릭하느냐지 당신은 받는다 또 다른 메시지. 그리고 그것은 서버 연장이 발견될 수 없었던 것을 말하고 그리고 이유 이유를 준다(서버 연장이 설치되지 않아, 예를 들면 그들이 misconfigured, 그외이다).
만일 당신이 사무실 파일을 더블 클릭하면, 프로그램은 열리고, 그 다음 즉시 그만둔다.
원인
이 조짐은 Nimda 벌레 바이러스(W32/NimdaMM, W32.Nimda.Amm 또는 그 변화)에 기인할 수 있다. 이 벌레에 관해서 자세한 것은, 다음 웹사이트 중의 1개까지 열람해 주세요 :
당신의 컴퓨터가 Nimda 바이러스를 가지고 있는지 결정하기 위해, 최신 바이러스 서명 파일을 포함하는 반바이러스 소프트웨어를 달리게 해라. 그리고 당신의 컴퓨터의 완전한 스캔을 수행해라. 당신의 반바이러스 소프트웨어 프로바이더에게 바이러스를 삭제하기 위해 연락해라.
당신이 당신의 컴퓨터에 붙어 있는 Riched20.dll 파일의 사본을 가지고 있고, 위치 결정을 하고, Riched20.old에서 이 파일의 이름을 바꾸고, 그 다음 스텝 3까지 나아가든지 만일 당신이 당신의 컴퓨터 위에서 Riched20.dll의 사본을 가지고 있지 않으면.스텝 3까지 나아간다.
노트 : 파일은 숨겨질지도 모른다. 파일을 비숨기하는 방법에 관한 지시에 대해, 당신의 운영체제 참고 문서의 이용을 참조해라.
마이크로소프트 윈도우 익스플로러에서, 당신의 사무실 2000장의 CD-ROM 위에서 Msi 폴더를 열어라.
만일 당신이 마이크로소프트 윈도우 95, 마이크로소프트 윈도우 98 또는 Microsoft Windows 밀레니엄 판(Me)를 사용하고 있으면, Instmsi.exe를 더블 클릭해라. 만일 당신이 마이크로소프트 Windows NT 4.0, 마이크로소프트 윈도우 2000 또는 Microsoft Windows XP을 사용하고 있으면, Instmsiw.exe를 더블 클릭해라.
윈도우 설치자가 성공적으로 임명되었라고 당신에게 알리는 메시지에 OK을 클릭해라.
이 기사이후에 "수리 전 직원에 대한 스텝"에 있어서의 스텝을 따라라.
수리 전 직원에 대한 스텝
노트 : 윈도우의 몇 개의 버전이 있기 때문에, 다음 단계는 당신의 컴퓨터 위에서 다를지도 모른다. 만일 그들이 그러면, 당신의 제품 참고 문서의 이용에 이 단계를 완료하기 위해 상담해 주세요.
달리고 있는 모든 프로그램을 그만두어라.
클릭 출발 (설정에서 점) . 그리고 컨트롤 패널을 클릭해라.
컨트롤 패널에 추가 원고를 더블 클릭하고/프로그램 아이콘을 삭제한다.
Add/Remove 프로그램 자산 다이얼로그 박스에, 당신의 사무실 2000 설치를 클릭해라. 그리고 Add/Remove를 클릭해라.
사무실 2000 유지 모드 다이얼로그 박스에, 수리 사무실을 클릭해라.
Reinstall/Repair 사무실 2000 다이얼로그 박스(나의 사무실 설치의 수리 잘못을 선택하는 클릭)에 . 그리고 끝을 클릭해라.
사무실 수리가 끝내게 될 때, 당신은 윈도우를 재개한다고 생각나게 하게 되어도 좋다. 만일 당신이 그렇게 한다고 생각나게 하게 되면, 윈도우에 재개하는 것을 허락하는 긍정을 클릭해라.