경기침체속에 올해 상반기 자동체업체들의 매출이 대폭 감소했습니다.
상반기에 판매가 증가한 외국자동차 판매업체는 테슬라, 도요타, 혼다 등입니다.
벤틀리는 63.7%, 포르쉐 42.8%, 렌드로버 33.5%, 아우디는 62.6% 핀매가 감소했습니다.
소비자들이 고금리와 경기침체속에 고가자동차에서 전기차와 하이브리드차로 관심을 돌린 것으로 보입니다.
Luxury carmakers suffer drastic sales fall amid economic doldrums
고급자동차 업체, 경기침체속에 급격한 판매 감소
By Lee Min-hyung 이민형 기자
Posted : 2024-07-07 15:16 Updated : 2024-07-08 15:05
Korea Times
Tesla achieves stunning rise in Korea as Porsche, Bentley struggle
포르쉐, 벤틀리가 고전하면서 테슬라, 한국에서 놀라운 상승세
Sales of overseas luxury carmakers plummeted in Korea for the first half of this year amid freezing customer sentiment triggered by prolonged high interest rates and economic doldrums, according to data and company officials, Sunday.
일요일 자료와 회사 관계자들에 따르면 고금리의 장기화와 경제 침체로 촉발된 고객심리가 얼어붙은 가운데 해외 고급자동차 회사들의 올해 상반기 판매가 급감했다.
According to the Korea Automobile Importers & Distributors Association (KAIDA), only a few foreign carmakers — Tesla, Toyota Motor and Honda Motor — reported rises in their sales here.
한국수입자동차협회(KAIDA)에 따르면, 한국에서 판매가 증가했다고 보고한 외국 자동차 회사는 테슬라, 도요타, 혼다 등 소수에 불과하다고 한다.
Bentley was hit hardest by a sales decline of 63.7 percent in the first half of 2024 from a year earlier. Porsche and Land Rover also reported sales falls of 42.8 percent and 33.5 percent respectively during the same period. Audi also extended its losing streak, with its sales dropping by 62.6 percent.
벤틀리는 2024년 상반기에 전년동기 대비 63.7%의 판매 감소로 가장 큰 타격을 입었다. 포르쉐와 랜드로버도 같은 기간 각각 42.8%, 33.5%의 판매 감소를 기록했다. 아우디 역시 62.6%의 판매 감소를 기록하며 연패를 이어갔다.
Officials from the car industry here attributed their sales falls to customers’ growing preference for price-ㅊompetitive hybrid cars. “Amid the high interest rate that has persisted for years, customers have felt a sense of growing financial burden in purchasing typical luxury cars,” an official from a carmaker said. “Japanese car brands and Tesla, however, seem to have widened their presence thanks to their strategy to focus on hybrid and electric vehicles (EV).”
한 자동차 업체 관계자는 "고금리가 수년째 지속되는 가운데 고객들은 전형적인 고급차 구매에 대한 경제적 부담감이 커졌다며 "그러나 일본 자동차 브랜드와 테슬라는 하이브리드와 전기차(EV)에 집중하는 전략 덕분에 입지를 넓힌 것으로 보인다."고 말했다.
Toyota sold a total of 4,535 cars for the first six months combined, up 14 percent from a year earlier. Honda attained much bigger sales growth of 116.6 percent during the same period.
도요타는 상반기까지 전년 동기 대비 14% 증가한 4535대를 판매했다. 같은 기간 혼다는 116.6%로 판매량이 훨씬 늘었다.
Tesla’s rise was also noteworthy. The U.S. EV maker’s Model Y and Model 3 placed their names on the nation’s best-selling and second-best-selling overseas vehicles in the first half.
테슬라의 상승세도 주목할 만하다. 미국 전기차 업체인 모델Y와 모델3는 상반기 국내에서 가장 많이 팔린 해외 차량과 두 번째로 많이 팔린 해외 차량에 이름을 올렸다.
Tesla sold around 17,300 cars between January and June in Korea, and was ranked as the country's third-most-popular imported car brand following BMW and Mercedes-Benz.
테슬라는 지난 1월부터 6월까지 국내에서 약 17,300대를 판매했으며 BMW, 메르세데스-벤츠에 이어 국내에서 세 번째로 인기 있는 수입차 브랜드로 꼽혔다.
“The growing popularity of Tesla EVs particularly from the young generation poses a threat to the presence of BMW’s 520 mid-sized sedans and Mercedes’ E-Class lineup,” the official said.
이 관계자는 "특히 젊은 세대를 중심으로 테슬라 EV의 인기가 높아지면서 BMW 520 중형 세단과 메르세데스의 E클래스 라인업의 존재에 위협이 되고 있다,"고 말했다.
Most other foreign carmakers also ended up losing ground here for similar reasons.
대부분의 다른 외국 자동차 회사들도 비슷한 이유로 국내에서 입지를 잃었다.
Sales for Volvo vehicles plunged by 15.1 percent during the period, data from the association showed. Lexus also suffered a slight sales decline of 7.6 percent. The company defended relatively well against the unfavorable market sentiment, as most of its vehicle lineup is hybrid cars.
이 기간 볼보 차량 판매는 15.1% 급감한 것으로 나타났다. 렉서스도 7.6%의 소폭 판매감소를 기록했다. 차량 라인업의 대부분이 하이브리드 차량이어서 불리한 시장심리를 상대적으로 잘 방어했다.
BMW maintained its leadership in terms of car sales here. It sold more than 35,000 cars in the first half, accounting for a 28 percent market share in imported cars. But this is still a drop of 7.8 percent from the previous year. Mercedes-Benz came in second with sales of over 30,000 during the same period, a fall of 15.3 percent from a year earlier.
BMW는 올해 상반기 35,000여 대를 판매해 수입차 시장 점유율 28%를 기록했다. 2위는 3만여 대를 판매한 메르세데스-벤츠로 전년보다 15.3% 감소했다.
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