우리나라도 명품을
중국에서 한국 화장품의 품질이 좋다는 이미지로 중국 관광객이 한국 오면 선물로 화장품을 많이 구매하여 가져가고 있습니다
베트남에서는 한국 옷이라면 품질과 디자인이 좋다고 선호하고 있습니다
이렇게 한국제품은 외국에서 좋은 제품으로 인기가 높아지고 있습니다
하지만 우리나라 옷이나 가방 장신구 신발 등 일반인들이 많이 찾는 제품에서 유럽의 명품에 밀리어 국산 브래드 명품화가 안 되고 전반적으로
품질과 디자인이 밀리는 모습으로 제품들이 거래되고 있습니다
이렇게 중소기업에서 완성되어 외국으로 나가는 옷 가방 장신구 신발 등에 명품화가 빠르게 진행될 수 있도록 정부 차원에서 중소기업에서 너무 많은 예산이 들어가 생각도 못 하는 제품 원단 연구소와 디자인연구소 등을 건립하여 영세한 중소기업에 기술을 지원해 주는 제도를 만들어 한국에서 만들어져 나오는 옷이나 신발 가방 장신구 등은 명품이라는 이미지를 만들어 나가면 좋겠습니다
ㅡ서독코치(오병화)ㅡ
In Korea, luxury goods...
With the image of good quality of Korean cosmetics in China, Chinese tourists buy and take many cosmetics as gifts when they come to Korea.
In Vietnam, we prefer that Korean clothes have good quality and design.
Like this, Korean products are becoming more popular as good products in foreign countries.
However, Korean clothes, bags, jewelry, shoes, and other products that are frequently visited by the general public are behind European luxury goods, so they cannot be made into domestic Brad luxury goods.
The quality and design of the products are being traded.
In order to make clothes, bags, jewelry, shoes, and shoes, the government will build an unthinkable product fabric research institute and design research institute to support technology for small and medium-sized enterprises, and create an image that clothes, shoes, and accessories made in Korea are luxury.
- Coach Seodok (Oh Byung-hwa)-