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대충 직역 의역 섞여 있습니다.
제가 놓친부분이나 오역이 있으면 댓글로 달아주세요
오늘은 스텔라리스에서 은하계가 어떻게 생성되는지 공유해보고자합니다.
(모더들에게 도움이 될거라는 이야기)
Today we are going to share some details with you on how the galaxy is generated in Stellaris. When discussing this we will also touch on some of the different features of the galaxy and how we try to anticipate what modders will want to do with the galaxy generation in this game and making sure that they will be able to.
새 게임을 시작할때 은하계의 크기와 모양, AI 제국의 숫자를 정할 수 있습니다.
200~1000개의 별
현재 우리는 3개지 형태의 은하계를 가지고 있습니다.
나선, 타원, 링모양
나선모양은 나선팔에 별이 있고
타원은 퍼져있고
링모양은 코어 주위에 링이 있습니다.(그림을 첨부합니다.)
링모양의 은하는 AI제국을 절단하기에 용의합니다.(일자로 퍼져있으니 중간을 자르면 양단된다는 이야기)
이 모든것은 다 모딩이 가능합니다.
When you start a new game you can specify the size and shape of the galaxy as well as the number of (normal) AI empires. Sizes currently range from 200 - 1000 stars. The amount of AI empires only affects how many AI controlled empires that are generated from the start, a lot more will spring into existence during your game. Currently we have three different types of shapes for the galaxy; spiral, elliptical and ring. Spiral galaxies have the stars placed in arms that extend out in a spiral pattern (see “Pinwheel Galaxy”). A spiral galaxy provides an interesting geography, with voids between the arms that might be difficult to pass in a straight line. Elliptical galaxies have the stars placed in a ellipsoidal pattern (see Wikipedia), resulting in a more evenly distributed geography. Ring galaxies have the stars placed in a ring shape around the galaxy core (see “Hoag's Object”). If you play with a ring galaxy you know that other empires have to approach you either clockwise or counterclockwise within the ring, making it easier to cut other empires off from the rest of the galaxy than it is with any other shape. All of these options are of course moddable, both in regards to looks and available options.
조건을 정한후 은하를 만들게 됩니다.
은하를 만들때 별들의 등급또한 결정합니다.
대부분은 별은 BAFGKM등급입니다.
어떤 별들은 특별합니다. 블랙홀, 펄사, 중성자별들입니다.
모든 항성계(태양계같은)는 만들어질때 미리 결정된 별의 등급에 영향을 받는거 같습니다
(행성들의 분포가 중심 항성의 등급에 따라 영향을 받는 것 같습니다)
때문에 블랙홀 근처에서는 살기 적당한 행성을 찾기 힘듭니다.
역시 이 모든것은 쉽게 모딩이 가능합니다.
Once you are satisfied with your options and decide to start the game, we begin the process of generating the galaxy. When we generate the stars we also decide what class each star should be. Most stars will be star classes with the different spectral types B,A,F,G,K,M. Some star systems can however be more special, like a black hole, pulsar or a neutron star. Every system with a certain star class has a given set of rules that controls how the star system is generated; you will, for example, have a hard time finding habitable planets close to a black hole. All of this is very moddable, you can add your own star classes and remove the existing ones if you want to.
은하계는 별 이외에 다른 구조를 갖습니다. 그 중 하나는 성운-아주 큰 가스구역-입니다.
성운은 은하계지도에 보이고 희귀자원을 가지고있는 항성계를 포함합니다.
성운안에서 당신은 어떤 특별한 이벤트를 기대할 수 있고
당신의 결정에 영향을 줄 수 있는 페널티 혹은 보너스를 경험하게 됩니다, 식민지를 건설하고나 함대가 지나갈때
(EU4에서 이벤트로 나오는 조세10%, 아이디어감소 10%, 국가반란+2 이런종류의 이벤트겠죠)
We also generate some galactic features other than stars. One of these are nebulas. Nebulas are visible on the galaxy map and often contain a bunch of interesting star systems with special rare resources. In a nebula you can expect to encounter some special events and experience certain penalties and bonuses that may impact your decisions when it comes to colonization and fleet movement.
우리가 항성계를 만들때 항성계가 어찌 사용되는지에 영향을 받는 초기화 시스템을 사용합니다.
(의역하면 시작항성계나 주변 항성계 멀리 떨어져 있는 항성계 이런 역할이 정해져 있다는 말인거 같습니다)
만약 당신이 선사시대 인간으로 시작한다면 당신은 태양계 지구에 위치합니다. 역시 모딩가능
이러한 초기화 시스템은 균형있는 시작을 제공합니다.
(반대로 모두 랜덤으로하면 밸런스가 깨지고 구조화된 이벤트를 제공하기 힘들다는 말,
EU4에서 랜덤맵했다가 피봐서 전부 랜덤은 안하나 봅니다)
물론 초기화시 몇가지 무작위 변수가 있어서
게임을 다시 할때마다 완벽히 똑같은 상황은 경험하지 않습니다.
When we generate the contents of each star system we use different system initializers depending on what the system is being used for. If you, for example, were to start as a pre-scripted human you will be placed in our solar system, on Earth. Yes, all of this is moddable also. These initializers allow us to make sure that you, as a player, will always have something interesting to do within a system. They also provide us with ways to create a more balanced start, by being able to affect the content of your star system and systems that are neighboring to yours. It is worth knowing that these initializers have a certain random factor attached to them, so you should never expect the exact same setup between game sessions.
우리는 서로다른 항성계에 아주 많은 재미있는 특별컨텐츠를 만들었습니다.
-어떤 제국도 지배하지 않는 항성계를 포함해서
이 컨텐츠는 데브리(소행성잔해)에서 기원을 알수없는 우주선(친절하거나 적대적이거나)지 다양합니다.
적대적인 배에 대해 개인경험을 말하자면
저는 모든 플레이어가 항성계에 과학선으로 가기전에 정찰하기를 추천합니다.
(과학선은 식민지를 만들수 있는지 조사합니다)
그렇지 않다면 아주 숙련된 과학자가 탄 우주선이 파괴될 수도 있습니다.
We generate a lot of interesting special content in the different systems, including the ones that no empire is controlling. This content ranges from debris to ships of unknown origin, that could be friendly or not so friendly... Speaking from personal experience when it comes to the “not so friendly” ships, I recommend all players to scout systems before going there with their science ships to survey a potential future colony. It is not fun having your science ship blown out of existence with your most skilled scientist aboard.
Next week we will talk about the different FTL types.
다음주에는 여러 FTL타입에 대해서 말해보고자 합니다.
(아마도 FTL은 Faster than Light이고 여러가지 워프타입이 있는거 같습니다)
첫댓글 뭐야 이노무자식들 한달 간격으로 올려준다며!
복잡할 것 같긴 하네요 전부 모딩 가능하다니 ㄷ ftl은 뭔가요?
@핌야미르 FTL은 Faster Than Light를 줄여 부르는 말로, 초광속을 뜻합니다.
초광속 이동을 하는 여러 방법에 대해 알아볼 것 같습니다.
@핌야미르 FTL이라는 게임도 있어요. 스팀, 아이패드에서 판매중입니다. 9.99달러
@영화니 여기서는 콜드 스페이스 형 우주항해니, 워프스페이스 항해니 하는 형태의 비행형태를 얘기하는거 같습니다
빨리좀나와라
언제쯤 나온다는 말은 없었나요
좀 있으면 군대가는데 으어어
그건 그렇고 종류가 8개뿐인데 연방을 창설하거나 가입할수 있는거보면 그 8개 문명에서도 여러개의 팩션이 나올수 있으면 좋겠네요
처음엔 같이 시작하지만 견해차이나 사상차이등으로 갈라져서 카톨릭권 무슬림권같이 베이스는 같으나 독립된 팩션으로 존재하는...
기왕이면 오함마40k의 인류제국처럼 강력해질수록 적이 많아지고 내부가 혼란해지는 구성도 좋을듯 후반에도 흥미진진하게 해준다고 하긴했는데 어떻게 해줄지;
내년 상반기에 나온다 하던 거 같은데요. 뭐 늘 그렇듯이 연기되겠지만요... 그리고 저도 문명 내 팩션으로 갈렸으면 좋겠네요.
워해서40k 모드!! 생각만 해도 둣흔둣흔 하군요!
저도 군대가기 전에 못해볼듯 으아악...
맘편히 제대하시고 하세요 ㅜㅜ
하악 하악 하악!
어서 이 갓겜을 해보고싶단 말이다!
왠지 발매 연기될 느낌이네요 .. ㅜㅠ 이런 초 기대작이 발매 일기만 나온다니 하아하아하아하앟아하아 ㅠㅠ
으어어어
전체적으로 지구과학시간에 나온 우주의 구조나 형태에 충실하게 하겠다는거네요
언제 나오려나
내년 전역 전까진 나오겠지!
덴마 모드같은거 나올수 있겠네요
이야기 끝났네요.
제 돈을 가져 가세요.
안녕하세요, 유로파 카페 운영진입니다.
현재 유로파 카페에서는 패러독스사 게임의 소식전파를 목적으로 다음의 패러독스 새소식을 네이버의 패러독스 유니버설리스에 옮기고 있습니다.
회원님께서 작성하신 패러독스 새소식에 있는 게시물들을 옮겨도 되는 지 허락을 받고자 이렇게 댓글을 올립니다.
물론 회원님께서 작성하신 게시물에 대한 출처는 밝힐 것입니다.
답장이 없으시면 허락하시지 않으신 걸로 알고 옮기지 않겠습니다.
추가로 궁금하신 사항이 있으신 경우 민원실을 이용해주시기 바랍니다.