|
Isaiah debate evidence 78. 32 chapter(2). Righteousness rule, Christ's ruling (Is.32:5~14)
이사야 변론 증거 78. 32장(2) 의로운 통치, 그리스도의 통치(사32:5~14)
# One king reigns righteous, princes the administration with fair, a renown man, a idleness woman, an unfaithful daughter, the spirit be poured upon us. #
# 한 왕이 의로 통치, 방백들이 공평으로 정사, 고명한 자, 안일한 부녀, 염려 없는 딸 들, 필경은 성신을 부어 주심 #
This chapter is at the same time, there was absolute protection, such as chapter 31, and he said, "Christ's righteous reign the king of kings."
본 장은 31장과 같은 절대적인 보호가 있는 동시에 만왕의 왕이신 그리스도의 의로운 통치를 말한 것입니다.
* Important verse; 17. And the work of righteousness shall be peace; and the effect of righteousness quietness and assurance for ever.
* 요절; 17절. 의의 공효는 화평이요 의의 결과는 영원한 평안과 안전이라.
* the explanation) The age of the Holy Spirit is the true righteous peace, eternal peace and security.
* 강해) 성령으로 말미암아 이루어지는 시대는 참된 의로운 화평을 이루고 영원한 평안과 안전입니다.
* Is.32:5~7. The vile person shall be no more called liberal, nor the churl said to be bountiful.
For the vile person will speak villany, and his heart will work iniquity, to practise hypocrisy, and to utter error against the LORD, to make empty the soul of the hungry, and he will cause the drink of the thirsty to fail.
The instruments also of the churl are evil: he devised wicked devices to destroy the poor with lying words, even when the needy spoke right.
* 사32:5~7. 어리석은 자를 다시 존귀하다 칭하지 아니하겠고 궤휼한 자를 다시 정대하다 말하지 아니하리니 이는 어리석은 자는 어리석은 것을 말하며 그 마음에 불의를 품어 간사를 행하며 패역한 말로 여호와를 거스리며 주린 자의 심령을 비게 하며 목마른 자의 마시는 것을 없어지게 함이며 궤휼한 자는 그 그릇이 악하여 악한 계획을 베풀어 거짓말로 가련한 자를 멸하며 빈핍한 자가 말을 바르게 할찌라도 그리함이어니와
* the explanation) But there can be no compromise, but it's not acceptable for us to accept injustice. Jesus is a god who gives us satisfaction and has never been able to accept a false treacherous.
Even if there are many insufficiency, if the heart is honest, the Lord will accept it. But the treachery is the devil. Now the regime is a world in which the fool is honorable and the fool treachery is the one who is right.
* 강해) 그러나 타협은 있을 수 없습니다. 불의를 용납할 수 없다는 것입니다.
예수님은 우리에게 만족을 주시는 신이시고 절대 거짓이 있는 궤휼자는 용납할 수가 없다는 것입니다. 여러 가지 부족이 있더라도 마음이 정직하면 주님이 받아 주십니다. 그러나 궤휼자는 마귀 편입니다. 지금 정권은 어리석은 자를 존귀하다 궤휼자를 정대하다 하는 세상입니다.
* Is.32:8. But the liberal devised liberal things; and by liberal things shall he stand.
* 사32:8. 고명한 자는 고명한 일을 도모하나니 그는 항상 고명한 일에 서리라.
* the explanation) It's a good idea to do something that's good for you. It's the best way to know God. It's the best way to know God.
Now politicians in this age are dark people.
When the Word is be lighted and receives the Holy spirit a lot, it becomes tolerant and spiritual. Now is the world of the dark.
* 강해) 오직 고명한 자로 고명한 일을 하게 하는 것입니다. 하나님 말씀을 잘 알아야 최고도로 밝은 것입니다. 지금 이 시대 정치인은 어두운 사람입니다.
말씀이 밝아지고 성신을 많이 받으면 관용이 있고 신령한 사람이 됩니다. 지금은 어두운 자들의 세상입니다.
@ But God had revealed them unto us by his Spirit: for the Spirit searched all things, yea, the deep things of God. For what man knew the things of a man, save the spirit of man which is in him? even so the things of God knew no man, but the Spirit of God.(1Cor.2:10~11).
@ 오직 하나님이 성령으로 이것을 우리에게 보이셨으니 성령은 모든 것 곧 하나님의 깊은 것이라도 통달하시느니라. 사람의 사정을 사람의 속에 있는 영 외에는 누가 알리요 이와 같이 하나님의 사정도 하나님의 영 외에는 아무도 알지 못하느니라(고전2:10~11).
@ Which things also we speak, not in the words which man's wisdom taught, but which the Holy Ghost taught; comparing spiritual things with spiritual. But the natural man received not the things of the Spirit of God: for they are foolishness unto him: neither can he know them, because they are spiritually discerned. But he that is spiritual judged all things, yet he himself is judged of no man.(1Cor.2:13~15)
@ 우리가 이것을 말하거니와 사람의 지혜의 가르친 말로 아니하고 오직 성령의 가르치신 것으로 하니 신령한 일은 신령한 것으로 분별하느니라. 육에 속한 사람은 하나님의 성령의 일을 받지 아니하나니 저희에게는 미련하게 보임이요 또 깨닫지도 못하나니 이런 일은 영적으로라야 분변함이니라. 신령한 자는 모든 것을 판단하나 자기는 아무에게도 판단을 받지 아니하느니라(고전2:13~15).
* Is.32:9~14. Rise up, you women that are at ease; hear my voice, you careless daughters; give ear unto my speech. Many days and years shall you be troubled, you careless women: for the vintage shall fail, the gathering shall not come. Tremble, you women that are at ease; be troubled, you careless ones: strip you, and make you bare, and gird sackcloth upon your loins.
They shall lament for the teats, for the pleasant fields, for the fruitful vine.
Upon the land of my people shall come up thorns and briers; yea, upon all the houses of joy in the joyous city: Because the palaces shall be forsaken; the multitude of the city shall be left; the forts and towers shall be for dens for ever, a joy of wild asses, a pasture of flocks
* 사32:9~14. 너희 안일한 부녀들아 일어나 내 목소리를 들을찌어다 너희 염려 없는 딸들아 내 말에 귀를 기울일찌어다. 너희 염려 없는 여자들아 일년 남짓이 지나면 너희가 당황하여 하리니 포도 수확이 없으며 열매 거두는 기한이 이르지 않을 것임이니라. 너희 안일한 여자들아 떨찌어다 너희 염려 없는 자들아 당황하여 할찌어다 옷을 벗어 몸을 드러내고 베로 허리를 동일찌어다. 좋은 밭을 위하며 열매 많은 포도나무를 위하여 가슴을 치게 될 것이니라. 형극과 질려가 내 백성의 땅에 나며 희락의 성읍, 기뻐하는 모든 집에 나리니 대저 궁전이 폐한바 되며 인구 많던 성읍이 적막하며 산과 망대가 영영히 굴혈이 되며 들 나귀의 즐겨하는 곳과 양떼의 풀 먹는 곳이 될 것임이어니와
* the explanation) No matter how true peace and pleasure you are, you can't give peace to a person who has been denied peace and pleasure.
When a famous person makes politics, he does not tolerate those who do unrighteous things. Now is the time when unrighteous people enjoy comfort. Those who are idle women are Christians who are neglected in their faith. They are those who live in the world without worrying about the faithful life to meet the Lord of second coming the preparation and return of the faith. The fruit-bearing vine is a pioneering servant of personality, and fruit is the fruit of change saint. It is the tool of the devil that thorns and briers. The home of joy and the house of joy are the church. Everything will be deserted, and it will be the place of the beast.
* 강해) 아무리 참된 평화와 즐거움을 주는 통치지만 불의한 자에게 평안을 줄 수가 없다는 것입니다. 고명한 자가 정치를 하면은 불의한 일을 하는 자를 용납하지 않습니다. 지금은 불의한 자가 안락을 누리는 시대입니다. 안일한 부녀들은 신앙 태만인 기독교인입니다. 신앙준비와 재림의 맞이할 신앙생활에 걱정 않고 세상에 취해 사는 자들입니다. 열매 맺는 포도나무가 선구적인 가지된 인격의 종이며 열매는 변화성도가 열매인 것입니다. 형극과 질려는 마귀의 도구가 되는 것이며 희락의 집과 기뻐하는 집은 교회입니다. 모든 곳이 황폐된다는 것이며 짐승의 거하는 곳이 될 것입니다.
@ And there shall come forth a rod out of the stem of Jesse, and a Branch shall grow out of his roots:(Is.11:1)
@ 이새의 줄기에서 한 싹이 나며 그 뿌리에서 한 가지가 나서 결실할 것이요.
(사11:1).
@ Every branch in me that bore not fruit he taketh away: and every branch that bore fruit, he purged it, that it may bring forth more fruit. (Jn.15:2)
@ 무릇 내게 있어 과실을 맺지 아니하는 가지는 아버지께서 이를 제해 버리시고 무릇 과실을 맺는 가지는 더 과실을 맺게 하려하여 이를 깨끗케 하시느니라(요15:2).
@ Herein is my Father glorified, that you bear much fruit; so shall you be my disciples.(Jn.15:8).
@ 너희가 과실을 많이 맺으면 내 아버지께서 영광을 받으실 것이요 너희가 내 제자가 되리라(요15:8).
* The curious period is 2024~2025 year for the unification of the inter-Korean tribulation, about 2024~2027 year for the three and a half years before, about 2027 year for the rapture and World War III, about 2027-2031 year for the next three and a half years, about 2031 year for the War of Armageddon, about the millennium The kingdom is expected around 2033 year.
* 궁금한 시기는 남북환란 통일은 2024년~2025년, 전 삼년 반은 2024년 ~2027년쯤, 휴거 및 3차 대전은 2027년쯤, 후 삼년 반은 2027년~2031년쯤, 아마겟돈 전쟁은 2031년쯤, 천년왕국은 2033년쯤 예상됩니다.
|