|
2024.7.28. 주일축복예배 설교문【예수님과 동행】- 십자가
제목: 십자가는 도전이다.
본문: 마가복음8장33~34절
33예수님께서 돌이키사 제자들을 보시며 베드로를 꾸짖어 이르시되 사탄아 내 뒤로 물러가라 네가 하나님의 일을 생각하지 아니하고 도리어 사람의 일을 생각하는도다 하시고 34무리와 제자들을 불러 이르시되 누구든지 나를 따라오려거든 자기를 부인하고 자기 십자가를 지고 나를 따를 것이니라. 아멘.
찬송: 80장(통 101장) – 천지에 있는 이름 중,
84장(통 96장) – 온 세상이 캄캄하여서,
85장(통 85장) – 구주를 생각만 해도,
86장(통 86장) – 내가 늘 의지하는 예수,
87장(통 87장) – 내 주님 입으신 그 옷은,
88장(통 88장) – 내 진정 사모하는.
설교문:
할렐루야!! 사랑하는 교회 공동체여러분들에게 하나님의 신령한 은혜와 은총이 교회 공동체여러분과 교회 공동체여러분의 가정에 그리고 교회 공동체여러분의 사업과 가정 위에 충만하기를 주님의 이름으로 축원합니다. 아멘!!!
오늘은 예수님의 동행 다섯 번째 시간으로 ‘십자가’(Cross)에 관한 내용입니다. 사람들이 듣고 싶은 말이 있고 듣고 싶지 않은 말이 있습니다. ‘부자가 되세요.’,‘복 받으세요.’,‘행복하게 사세요.’,‘번창 하세요.’,‘건강 하세요.’라는 말을 들으면 좋아합니다. 그러나 만일 ‘불행하세요.’,‘힘들게 사에요.’,‘망하세요.’,‘병 걸리세요.’,‘죽기를 바랍니다.’라고 말한다면 불쾌할 정도가 아니라 화가 치밀어 싸우든지 그보다 더한 말로 반응할 것입니다. 듣기 싫은 말보다 듣기 좋은 말을 해줄 때 서로 좋은 관계가 되는 것이 당연합니다. 그런데 교회 안으로 들어와 같은 내용을 가지고 말할 때 어떤 반응이 예상됩니까? 만일 목사님이 설교하시면서 잘되세요, 행복하세요, 건강하세요, 즐겁게 사세요라고 한다면 교회 잘 왔다 혹은 그렇게 될 것이라고 아멘하며 대부분의 교회 공동체들이 좋아할 것입니다. 그러나 만일 오늘부터는 그물을 버리세요. 고난을 받으세요. 희생을 치르세요. 죽을 각오를 하세요라고 한다면, 좋은 반응을 보이기보가 무겁게 느끼며 긴장하는 교회 공동체가 많을 것입니다. 그러나 오늘 우리 교회 공동체가 풀어야할 문제는 좋은 말을 들으며 즐기는 인생이 아니라 냉혹한 말을 듣고 견뎌 내야 할 인생에 대한 문제를 풀어야 한다는 것입니다.
이것은 앞으로 지속적으로 예수님과 동행하며 살아가려할 때 필연적 과정이며, 성숙한 믿음으로 향할 때 거쳐야 될 신앙의 관문이라고 할 수 있습니다, 많은 교회 공동체들이 아직 해결되지 않고 방황하는 문제가 바로 ‘어느 방향으로 가야 하는가?’하는 문제입니다. 제자로 부름을 받았습니다. 그러면 이제부터 어디로 즉 어느 방향으로 가야 옳고 바른 길인가를 알아야 하는데, 방향을 저지르지 말아야 합니다. 다시 말하면 예수님께 부름을 받고 그분을 따르며 사는 것이 무엇인가에 대해 분명해야 합니다. 예수님을 따르는 것을 뜨거운 욕조에 들어앉아 편안하고 늘어지며 한가롭고 여유롭게 행복감에 젖고 감각적으로 도취되는 느낌 정도로J.I.Packer 패커 “Hot Tub Religion. 온수 욕조 종교.”영국 신학자 오해하는 오늘의 교회 분위기는 더 이상 예수님과 동행할 수 없는 원인이 되고 있음을 마음 아프게 생각하며 정신 차려야 합니다. 교회 안의 사람들을 보면 예수님과 동행하려고 하면서, 예수님과 함께 하려고 하면서, 예수님을 따르려고 하면서도 점점 마음과 몸은 교묘하게 피하고 싶어 하고, 어느 정도는 세상이라는 줄을 놓지 않으면서 붙잡고 가려고하는 이중적 성향이 있습니다. 그런데 예수님은 이런 우리 교회 공동체에게 찔림을 주시는 말씀을 하십니다. 누구든지 나를 따라오려거든 자기를 부인하고 자기 십자가를 지고 나를 따를 것이니라.34절. 이 말씀은 오늘의 현대 교회 공동체들에게는 괴로운 말씀일지도 모릅니다. 이 말씀은 장미를 띄우고 아로마aroma향을 풀어놓은 욕조에 행복을 만끽하게 하는 말씀이 아니라, 욕조에 머리를 넣고 숨을 못 쉬도록 만드는 말씀입니다. 온전히 헌신된 그리스도인은 무엇을 어떻게 살아야 하는가에 대해 예수님께서 하신 말씀이기 때문입니다.
아무리 교회가 세상 속에 세워져 있다고 해도 세상 사람을 위한 교회가 될 수 없는 이유가 여기에 있습니다. 듣기 싫어도 들어야 하고, 하기 싫어도 해야만 하는 것이 있습니다. 예수님을 따르지 않으려면 그렇게 살지 않아도 됩니다. 그러나 예수님을 따르려면 그 길을 가기 싫어도 가야하고, 몰라도 가야되고, 할 수 없을 것 같아도 가야만 합니다. 예수님이 베드로 사도에게 하신 말씀이지만 누구든지 나를 따라오려거든 자기를 부인하고 자기 십자가를 지고 나를 따를 것이니라.34절.라는 말씀은 제자론의 핵심입니다. 왜냐하면 이 말씀을 하기까지의 과정이나 결과가 너무 엄청난 사건이 동시에 기독교의 중심이 되기 때문입니다. 예수님은 자신의 정체성막8:27~29절에 나를 누구라하느냐? 27예수님과 제자들이 빌립보 가이사랴 여러 마을로 나가실새 길에서 제자들에게 물어 이르시되 사람들이 나를 누구라고 하느냐? 28제자들이 여짜와 이르되 침례 요한이라 하고 더러는 엘리야, 더러는 선지자 중의 하나라 하나이다 29또 물으시되 너희는 나를 누구라 하느냐? 베드로가 대답하여 이르되 주님은 그리스도시니이다 하매.과 지신의 고난과 죽음과 부활막8:31절에 인자가 많은 고난을 받고 장로들과 대제사장들과 서기관들에게 버린 바 되어 죽임을 당하고 사흘 만에 살아나야 할 것을 비로소 그들에게 가르치시되.에 대해 말씀하시면서, 예수님의 제자 사도 베드로 개인만이 아니라 장로들과 대제사장들과 서기관들, 바리새인들, 제자들, 그리고 추종자들 모두가 버리지 말고 들어야할 말씀을 하셨습니다. 특히 수제자 사도 베드로에게 사탄이라고 꾸짖으시면서 까지 하신 말씀이기에 더욱 놓칠 수 없이 중요한 말씀입니다. 또한 왜 사도 베드로가 실패했는지에 대한 답을 제공하기에 더욱 중요합니다. 우리 교회 공동체도 때로는 사도 베드로처럼 무너지는 때가 있고, 꾸짖음을 받을 삶의 순간이 늘 도사리고 있기 때문에, 그 길을 다시 밟지 않기 위해서라도 예수님의 말씀에 나의 시야를 좁혀 집중해야 합니다. 예수님으로부터 12제자들은 부름을 받았습니다. 예수님은 부르신 제자들에게 앞으로 제자로서의 기준이 되는 원칙에 대해 여러 차례 말씀해 주셨습니다. 예를 들어, 첫째는 섬기는 자가 되어야 제자가 된다고 말씀하셨습니다. 예수님께서 앉으사 열두 제자를 불러서 이르시되 누구든지 첫째가 되고자 하면 뭇 사람의 끝이 되며 뭇 사람을 섬기는 자가 되어야 하리라 하시고.막9:35절
둘째는 소유를 버려야 제자가 된다고 말씀하셨습니다.
이와 같이 너희 중의 누구든지 자기의 모든 소유를 버리지 아니하면 능히 내 제자가 되지 못하리라.눅14:33절
셋째는 열매를 많이 맺으면 제자가 된다고 말씀하셨습니다.
너희가 열매를 많이 맺으면 내 아버지께서 영광을 받으실 것이요 너희는 내 제자가 되리라.요15:8절
그런데 자기를 부인하고 자기 십자가를 지는 제자가 되어야 하는 것이 왜 그렇게 중요합니까? 제자들에게는 낮아지고, 소유를 버리고, 열매를 맺는 것도 중요한데, 자기 십자가를 지는 것을 극도로 유념해야할 것으로 가르치는 이유가 무엇입니까? 특히 공관복음서Synoptic Gospeis 마태복음,마가복음,누가복음,요한복음-저자의 공통적 시작 저술에서 반복적으로 강조하는 것이, 부름 받은 제자는 예수님을 따르는 것이 자기 부인과 자기 십자가를 지는 것이라고 계속해서 말씀하시는 의도가 무엇입니까?
마태복음16:24절에 이에 예수님께서 제자들에게 이르시되 누구든지 나를 따라오려거든 자기를 부인하고 자기 십자가를 지고 나를 따를 것이니라.,10:38절에 또 자기 십자가를 지고 나를 따르지 않는 사람도 내게 합당하지 아니하니라.,막8:34절에 무리와 제자들을 불러 이르시되 누구든지 나를 따라오려거든 자기를 부인하고 자기 십자가를 지고 나를 따를 것이니라.,눅14:27절에 누구든지 자기 십자가를 지고 나를 따르지 않는 사람도 능히 내 제자가 되지 못하리라.,9:23절에 또 무리에게 이르시되 아무든지 나를 따라오려거든 자기를 부인하고 날마다 제 십자가를 지고 나를 따를 것이니라.
예수님은 제자가 되는 것에 대해 분명하게 가르쳐주셨습니다. 예수님을 따르는 제자, 예수님과 동행하는 제자는 날마다 자기를 부인하고 자기 십자가를 져야 합니다. 그러면 자기 부인은 무엇입니까? 자기 죽음을 의미하는 것입니다. 예수님을 따르려면 자기를 죽여야 한다는 것입니다. 자신이 살면 예수님은 드러날 수 없는 원리입니다. 예수님이 나에게서 나타나는 길은 나 자신이 죽는 길밖에 없습니다. 그래서 사도 바울은 자신은 죽고 예수는 사는 ‘자기사망, 예수현현’의 의식으로 날마다 주의 길을 따랐습니다.
<자기 사망>고린도전서15:31절에 형제들아 내가 그리스도 예수님 우리 주님 안에서 가진 바 너희에 대한 나의 자랑을 두고 단언하노니 나는 날마다 죽노라.
<예수 현현>고린도후서4:11절에 우리 살아 있는 사람이 항상 예수님을 위하여 죽음에 넘겨짐은 예수님의 생명이 또한 우리 죽을 육체에 나타나게 하려 함이라.
예수님께서 말씀하시는 의미를 잘 아셔야 합니다. 예수님을 믿는 것과 예수님을 따르는 것은 차이가 있고 조건이 다릅니다. 예수님을 믿는 것은 영접하고 환영하고 고백하는 것입니다. 그러나 예수님을 따른 것, 제자가 되는 것은 조건이 다릅니다. 예수님은 잘 믿는 믿음을 따르는 자인데 예수님과 동행하며 가려면 사람들이 일반적으로 말하는 내려놓는 정도를 의미하는 것이 아니라 자신을 완전하게 죽이는 자기 사망에 이르러야 합니다. 이것을 날마다 실천해야 합니다. 어쨌든 자기부인에 대한 말씀은 다음에 더욱 깊이 있게 살펴보기로 하겠습니다. 오늘 설교의 초점은 그 다음에 있기 때문입니다. 오늘 설교의 중심은 예수님을 따르려면 자기 십자가를 매일 져야 한다는 것입니다. 자기 십자가를 풀어보기 전에 십자가에 대해서 살펴볼 필요가 있습니다.
십자가도 두 가지 의미가 있습니다. ‘믿는 십자가’가 있고, ‘지는 십자가’가 있습니다. 믿는 십자가는 우리 교회 공동체의 죄와 연관된 것으로 구원을 위하여 하나님이 계획하신 것 구원의 질서-공의, 사랑, 지혜와 십자가에서 이루신 예수님의 성취구원의 증거-흘리신 피입니다.
<하나님의 공의 속성>
로마서3:25절에 이 예수님을 하나님이 그분의 피로써 믿음으로 말미암는 화목제물로 세우셨으니 이는 하나님께서 길이 참으시는 중에 전에 지은 죄를 간과하심으로 자기의 의로우심을 나타내려 하심이니.참조롬5:18절에 그런즉 한 범죄로 많은 사람이 정죄에 이른 것 같이 한 의로운 행위로 말미암아 많은 사람이 의롭다 하심을 받아 생명에 이르렀느니라.
<예수님의 구원 징표>
골로새서1:20절에 그분의 십자가의 피로 화평을 이루사 만물 곧 땅에 있는 것들이나 하늘에 있는 것들이 그분으로 말미암아 자기와 화목하게 되기를 기뻐하심이라.
믿는 십자가는 구원과 필연적 관계로써 하나님이 사람을 구원하기 위한 가장 축복된 사건인 ‘구원의 십자가’(Cross of deliverance)입니다. 그러나 전혀 다른 십자가가 또 있습니다. 예수님을 믿는 자에게서 예수님을 따르는 자가 되어야할 때 조건으로 등장하는 십자가를 가리켜 예수님은 ‘지는 십자가’라고 말씀하십니다. 적어도 제자가 되려면 예수님을 따를 때 자기 십자가를 져야만 합니다. 그렇다면 오늘 날 제자의 개념은 누구를 가리키는 말입니까? 교회에서 구원의 확신에서 단계를 넘어선 사람들 즉 예수님을 따르려는 사람들을 가리키는 말입니다. 아주 특별한 사람의 부류가 아니라 예수님과 동행하려는 사람, 예수님과 함께하는 사람의 그룹입니다. 이런 사람들은 예수님을 따르려면 자기 십자가를 져야만 합니다. 그러면 그 십자가란 무엇을 의미합니까?
첫째, 자기 십자가란 고난의 의미입니다.
제자가 되는 문제에 대해 예수님께서 사도 베드로에게 가르쳐 주신 것이 본문의 내용입니다. 33절에 예수님께서 돌이키사 제자들을 보시며 베드로를 꾸짖어 이르시되 사탄아, 내 뒤로 물러가라 네가 하나님의 일을 생각하지 아니하고 도리어 사람의 일을 생각하는도다 하시고.라는 정말 끔찍한 말씀을 사도 베드로는 들었습니다.
너는 사탄이다. You are a satan.이런 말은 누구도 들어서는 안 될 말씀입니다. 특히 제자가 될 사람이 이런 말을 듣는다면, 그는 더 이상 제자의 자격이 없는 사람입니다. 그러나 예수님께서 말씀하려는 본질은 사도 베드로를 버리기 위한 말씀이 아닙니다. 만일 사도 베드로가 정말 사탄이면, 죽이든지 몰아내든지 지하철장에 가두어야 합니다. 그냥 내버려두면 예수님도 사탄방조죄에 해당됩니다. 사탄은 예수님과 적입니다. 그런데 적과 동침을 하면 안 됩니다. 그러나 예수님은 이미 말씀하셨습니다. ‘사도 베드로를 꾸짖어’33절에 베드로를 꾸짖어 이르시되. he rebuked Peter, saying,라는 것을 놓칠 수 없습니다. 지금 예수님은 제자훈련을 시키시는데 호통을 치시고 가장 심하게 야단을 치십니다. 그것이 사탄입니다. 아무에게나 이런 말씀을 하지 않습니다. 예수님을 파는 사람에게 저 속에 마귀가 들어갔다고 했을 때, 가룟 유다에게 사용했던 그 말씀입니다요13:2절에 마귀가 벌써 시몬의 아들 가룟 유다의 마음에 예수님을 팔려는 생각을 넣었더라. 그런데 왜 예수님은 사도 베드로에게 사탄이라고 하셨습니까? 예수님은 사도 베드로가 하나님의 일을 생각하지 않고 사람의 일을 생각했기에 사탄이라고 말씀하셨습니다. 이 말씀을 이해하려면 앞의 31~32절을 보셔야 합니다. 31인자가 많은 고난을 받고 장로들과 대제사장들과 서기관들에게 버린 바 되어 죽임을 당하고 사흘 만에 살아나야 할 것을 비로소 그들에게 가르치시되 32드러내 놓고 이 말씀을 하시니 베드로가 예수님을 붙들고 항변하매.
사도 베드로는 예수님이 고난을 받으시고 죽는다고 하셨을 때 예수님을 붙들고 강하게 항변했습니다. 그러시면 안 된다는 것입니다. 고난을 받고 죽는 일이 있어서는 곤란하다는 것입니다. 지금까지 따라온 것이, 앞으로 가는 길이 그런 길이라면 그것은 자신의 생각과 다르다는 것입니다. 이것은 실망을 넘어 절망이고, 있어서는 안 될 일이 일어나는 비극이기에 강하게 예수님께 대들었던 것입니다. 예수님이 말씀하시는 고난이 무엇입니까? 바로 십자가입니다. 그러나 사도 베드로는 예수님의 십자가를 생각한 적이 없습니다. 그동안 예수님을 따르면서 생각한 것은, 유명하고 큰 사람이 되는 것이었습니다. 누가복음은 이러한 사도 베드로의 심중을 파헤치는 말씀을 기록하고 있습니다. 24또 그들 사이에 그 중 누가 크냐? 하는 다툼이 난지라 25예수님께서 이르시되 이방인의 임금들은 그들을 주관하며 그 집권자들은 은인이라 칭함을 받으나 26너희는 그렇지 않을지니 너희 중에 큰 자는 젊은 자와 같고 다스리는 사람은 섬기는 사람과 같을지니라 27앉아서 먹는 자가 크냐? 섬기는 사람이 크냐 앉아서 먹는 사람이 아니냐? 그러나 나는 섬기는 자로 너희 중에 있노라.눅22:24~27절.
사도 베드로는 예수님을 따르는 목적이 보통 사람들이 생각하는 수준입니다. 그는 예수님을 따르는 이 십자가를 지거나 고난을 당하는 것이라고는 생각지 않았습니다. 만일 십자가를 말하면 지는 십자가가 아니라 피하는 십자가 즉 고통이나 고난이나, 시련이나, 긴장감이나, 짊어지는 것이 없이 가는 것을 원했습니다. 또한 무거운 십자가는 싫고 가벼운 십자가가 좋았습니다. 어개위에 얹힌 십자가의 무게를 느끼면서 살고 싶지 않았습니다. 가볍게 살고 싶었습니다. 웃으면서 즐기면서 순탄하게 평안하게 스트레스나 압박감 없이 예수님을 따르고 싶은 보통 사람이었습니다. 사도 베드로는 예수님이 원하시는 고난의 십자가를 지는 것이 제자가 되는 것임을 몰랐습니다. 고난은 십자가입니다. 십자가를 지는 것은 짊어지는 것입니다. 누구를 위한 고난입니까? 예수 그리스도입니다. 그래서 사도 베드로는 자신이 쓴 베드로전서에서 그의 핵심단어를 ‘고난. Suffering.’무려 15회 사용으로 계속해서 반복했습니다. 그 만큼 고난이 무엇인지 뼈저리게 사탄이라는 소리를 들어가며 배웠기에 자신도 잊을 수 없었던 것입니다.
베드로전서1:11절에 자기 속에 계신 그리스도의 영이 그 받으실 고난과 후에 받으실 영광을 미리 증언하여 누구를 또는 어떠한 때를 지시하시는지 상고하니라.,2:19~20절에 19부당하게 고난을 받아도 하나님을 생각함으로 슬픔을 참으면 이는 아름다우나 20죄가 있어 매를 맞고 참으면 무슨 칭찬이 있으리요 그러나 선을 행함으로 고난을 받고 참으면 이는 하나님 앞에 아름다우니라. ,3:14,17절에 14그러나 의를 위하여 고난을 받으면 복 있는 사람이니 그들이 두려워하는 것을 두려워하지 말며 근심하지 말고 17선을 행함으로 고난 받는 것이 하나님의 뜻일진대 악을 행함으로 고난 받는 것보다 나으니라..4:1,13,16절에 1그리스도께서 이미 육체의 고난을 받으셨으니 너희도 같은 마음으로 갑옷을 삼으라 이는 육체의 고난을 받은 자는 죄를 그쳤음이니 13오히려 너희가 그리스도의 고난에 참여하는 것으로 즐거워하라 이는 그의 영광을 나타내실 때에 너희로 즐거워하고 기뻐하게 하려 함이라 16만일 그리스도인으로 고난을 받으면 부끄러워하지 말고 도리어 그 이름으로 하나님께 영광을 돌리라.
어쩌면 사도 베드로는 예수님 이후의 제2의 고난의 종으로 살려고 했는지 모릅니다. 정말 되고 싶은 모습입니다. 그는 고난이 아름답다고, 복 있는 사람이라고, 하나님의 뜻이라고, 갑옷이라고, 즐거워하라고, 영광이라고 말하며 십자가의 무게를 느끼고 싶어 하는 제자가 되었습니다. 우리 교회 공동체들이 예수님과 동행하려할 때 십자가의 무게를 느끼지 않고 가려는 유혹이 있습니다. 예수임이 원하는 것보다 사람이 원하는 쪽으로 가려고 합니다. 그러나 이것
은 하나님의 일이나 뜻을 생각하지 않는 것입니다. 정말 영광은 고난이 있어야 오는 것입니다.벧전1:11절에 자기 속에 계신 그리스도의 영이 그 받으실 고난과 후에 받으실 영광을 미리 증언하여 누구를 또는 어떠한 때를 지시하시는지 상고하니라. 예수님을 따르는 것은 예수님의 고난에 참여하는 것입니다. 예수님을 따르는 관점을 바꾸어야 합니다. 십자가를 지는 불편함이 없는, 고통이 없어야 예수님을 따르겠다고 한다면 그는 십자가를 알지 못하고 아직 변화되기 전의 사도 베드로입니다. 울부짖면서 부인하고 도망해야 했습니다. 이제는 십자가를 자발적인 마음에서 기꺼이 지셔야 합니다willing heart. 그라고 매일 십자가를 지는 개인적 경험을 해야 합니다individual experience. 그 경험은 다른 경험보다 소중한 경험입니다. 각자 자신의 십자가를 자발적으로 갖고, 개인적으로 경험을 갖는다는 것은 예수님을 따르는 최고의 아름다움입니다. 자기 십자가란 고난을 짊어지는 것입니다히13:12~13 12그러므로 예수님도 자기 피로써 백성을 거룩하게 하려고 성문 밖에서 고난을 받으셨느니라 13그런즉 우리도 그의 치욕을 짊어지고 영문 밖으로 그에게 나아가자.
둘째, 자기 십자가란 비용의 의미입니다.
예수님을 따르는 것은 선물을 받으면서 가는 길이 아닙니다. 예수님을 믿을 때는 구원을 선물로 주십니다. 은사도 선물로 주십니다. 그러나 예수님을 따르려면 자기 십자가를 지는 것 즉 비용을 계산해야 합니다. 자기 십자가를 지는 비용을 지불해야 제자가 될 수 있습니다. 만일 자신이 십자가를 지지 않겠다고 도망을 간다면 그는 결코 예수님의 제자가 되지 못합니다. 사도 베드로는 도망을 간 전범자입니다. 예수님을 모른다고 하면서 도망을 갔습니다마26:31~35절에 31그 때에 예수님서 제자들에게 이르시되 오늘 밤에 너희가 다 나를 버리리라 기록된 바 내가 목자를 치리니 양의 떼가 흩어지리라 하였느니라 32그러나 내가 살아난 후에 너희보다 먼저 갈릴리로 가리라 33베드로가 대답하여 이르되 모두 주님을 버릴지라도 나는 결코 버리지 않겠나이다 34예수님께서 이르시되 내가 진실로 네게 이르노니 오늘 밤 닭 울기 전에 네가 세 번 나를 부인하리라 35베드로가 이르되 내가 주와 함께 죽을지언정 주님을 부인하지 않겠나이다 하고 모든 제자도 그와 같이 말하니라.,막14:27~31절에 27예수님께서 제자들에게 이르시되 너희가 다 나를 버리리라 이는 기록된 바 내가 목자를 치리니 양들이 흩어지리라 하였음이니라 28그러나 내가 살아난 후에 너희보다 먼저 갈릴리로 가리라 29베드로가 여짜오되 다 버릴지라도 나는 그리하지 않겠나이다 30예수님께서 이르시되 내가 진실로 네게 이르노니 오늘 이 밤 닭이 두 번 울기 전에 네가 세 번 나를 부인하리라 31베드로가 힘있게 말하되 내가 주님과 함께 죽을지언정 주님을 부인하지 않겠나이다 하고 모든 제자도 이와 같이 말하니라.,눅22:34절에 이르시되 베드로야, 내가 네게 말하노니 오늘 닭 울기 전에 네가 세 번 나를 모른다고 부인하리라 하시니라.,요13:36~38절에 36시몬 베드로가 이르되 주님이여, 어디로 가시나이까? 예수님께서 대답하시되 내가 가는 곳에 네가 지금은 따라올 수 없으나 후에는 따라오리라 37베드로가 이르되 주여, 내가 지금은 어찌하여 따라갈 수 없나이까? 주님을 위하여 내 목숨을 버리겠나이다 38예수님께서 대답하시되 네가 나를 위하여 네 목숨을 버리겠느냐? 내가 진실로 진실로 네게 이르노니 닭 울기 전에 네가 세 번 나를 부인하리라. 왜 예수님을 모른다고 부인하고 도망해야 했습니까? 십자가의 비용, 즉 예수님을 따르려면 불가피하게 지불해야 될 것을 생각하니 사도 베드로는 더 이상 예수님을 따를 수 없었기 때문입니다. 예수님을 따라가느냐 그렇지 않느냐는 ‘비용의 문제’입니다. 예수님을 따른다고 하면서, 제자훈련을 받는 교회 공동체들에게 비용 지불을 배우기 위해서 열심을 냅니까? 아니면 예수님을 잘 따라가서 안락하고 잘되고 즐겁고 편안하고 보호받고 건강하고 번영하는 것을 기대하고 갑니까? 성도여러분은 예수님께서 말씀하시는 자기 십자가는 비용의 지불 없이는 ‘나를 따를 수 없다. I can not follow me.’는 말씀을 인정하셔야 합니다. 그것이 희생입니다. 자기 십자가란 희생입니다. 예수님이 십자가를 지라고 말씀하시면서 예를 들어 설명한 것이 무엇입니까? 누가복음14:26~30절입니다. 26무릇 내게 오는 사람이 자기 부모와 처자와 형제와 자매와 더욱이 자기 목숨까지 미워하지 아니하면 능히 내 제자가 되지 못하고 27누구든지 자기 십자가를 지고 나를 따르지 않는 사람도 능히 내 제자가 되지 못하리라 28너희 중의 누가 망대를 세우고자 할진대 자기의 가진 것이 준공하기까지에 족할는지 먼저 앉아 그 비용을 계산하지 아니하겠느냐? 29그렇게 아니하여 그 기초만 쌓고 능히 이루지 못하면 보는 자가 다 비웃어 30이르되 이 사람이 공사를 시작하고 능히 이루지 못하였다 하리라.
예수님을 따르는 것이 무엇인지 이해하지 못하고 따르려고 하는 사람들은 예수님은 비용을 계산하지 않고 망대를 지으려는 사람과 같다고 말씀하셨습니다. 공사를 시작하고 완공하지 못하면 수치가 되고 비웃음을 당합니다. 제자가 되는 것, 예수님을 따르는 것도 같습니다. 예수님을 따른다면서 왜 비용계산을 하지 않습니까? 사람들이 반장이 되고 동장이 되고 국회위원이 되고 장관이 되고 의사가 되고 교수가 되고 판사가 되고 CEO가 되고 등등. 이 세상에 하찮은 것을 하려해도 비용을 계산하고 덤벼들면서, 왜 예수님의 제자가 되는 것을 위해서는 무작정, 무비용으로 호기심만 가지고 자신의 목적만을 추구하기 위해서 쉽게 생각하느냐는 것입니다. 자기가 져야 할 십자가는 예수님을 따르면서 치러야 할 대가입니다. 몸, 시간, 물질, 가정, 직장, 친구, 인생의 즐거움, 자신의 재능, 자신의 소원까지도 희생해야 하는 것입니다.
그렇지 않으면 어느 날 수치를 당하고 비웃음 당하게 되는 날이 옵니다. 예수님을 따르는 것은 나의 꿈을 이루기 위한 것이 아닙니다. 교활하게 자신을 표장하여 예수님을 따르면서 삶의 향상과 화려한 날의 꽃을 받는 흥분이 아닙니다. 예수님을 따르는 것은 부와 행복을 주장하는 것도 아닙니다. 그것은 거절이며 표기이며 희생입니다. 예수 그리스도를 따르는 것은 입맛에 맞는 것만 골라먹는 것처럼 골라잡기가 아닙니다. 오히려 예수님을 따르는 동행은 자기 십자가를 희생의 즐거움으로 지고 가는 것입니다.
셋째, 자기 십자가란 제거의 의미입니다.
‘제거한다’remove는 것은 교회에서 잘 사용하는 말이 아닙니다. 그러나 십자가를 말할 때 반드시 이해해야 될 용어입니다. 제거한다는 말은 단호하게 없앤다는 뜻입니다. 예수님의 십자가는 자신에게 돌아올 모든 갈채와 자랑과 명예와 영광을 제거하고 하나님의 뜻에만 복종하는 위대한 표적이었습니다. 예수님은 자신의 뜻과 하나님의 뜻 사이에서 머뭇거리시지 않으셨습니다. 자신의 길과 하나님의 길에서 예수님을 하나님의 길을 택하셨습니다. 자기의 몫과 하나님의 몫에서 예수님은 자신을 부인하고 도망간 후 예전의 생활로 돌아가 갈릴리 바다의 고기잡이가 되셨습니다. 예수님은 다시 사도 베드로에게 나타나 이렇게 말씀하셨습니다. 요한복음21:15~19절입니다. 15그들이 조반 먹은 후에 예수님께서 시몬 베드로에게 이르시되 요한의 아들 시몬아 네가 이 사람들보다 나를 더 사랑하느냐? 하시니 이르되 주님 그러하나이다 내가 주님을 사랑하는 줄 주님께서 아시나이다 이르시되 내 어린 양을 먹이라 하시고 16또 두 번째 이르시되 요한의 아들 시몬아 네가 나를 사랑하느냐? 하시니 이르되 주님 그러하나이다 내가 주님을 사랑하는 줄 주님께서 아시나이다 이르시되 내 양을 치라 하시고 17세 번째 이르시되 요한의 아들 시몬아 네가 나를 사랑하느냐? 하시니 주께서 세 번째 네가 나를 사랑하느냐 하시므로 베드로가 근심하여 이르되 주님 모든 것을 아시오매 내가 주님을 사랑하는 줄을 주님께서 아시나이다 예수님께서 이르시되 내 양을 먹이라 18내가 진실로 진실로 네게 이르노니 네가 젊어서는 스스로 띠 띠고 원하는 곳으로 다녔거니와 늙어서는 네 팔을 벌리리니 남이 네게 띠 띠우고 원하지 아니하는 곳으로 데려가리라 19이 말씀을 하심은 베드로가 어떠한 죽음으로 하나님께 영광을 돌릴 것을 가리키심이러라 이 말씀을 하시고 베드로에게 이르시되 나를 따르라 하시니.
사도 베드로에게 물으시는 예수님의 질문은 간단했습니다. ‘누구의 영광을 위하여 살아야 하는가’입니다19절 이 말씀을 하심은 베드로가 어떠한 죽음으로 하나님께 영광을 돌릴 것을 가리키심이러라 이 말씀을 하시고 베드로에게 이르시되 나를 따르라 하시니. 하나님께 영광을 돌리는 것인가 아니면 자신의 영광을 위하여 사는 것인가에 대해 결단하라는 것입니다. 그리고 그 하나님의 영광을 위하여 살려면 자신에 대한 사랑을 제거하고 주님을 사랑하라는 것입니다. 자기의 십자가를 지는 것은 하나님의 영광을 위하여 지는 십자가를 말합니다. 사도 베드로는 예수님이 죽는다는 말을 듣고 자신이 그 십자가를 져야겠다는 생각보다 자기의 생각을 내세우며 다시 과거로 돌아갔습니다.
그러나 이와 반대의 인물이 있습니다. 보잘 것 없었던 사람이며 무명인으로 예수님 앞에 나타난 사람이 있습니다. 예수님이 십자가를 지시고 골고다로 향하실 때 너무 힘들어 그에게 십자가를 억지로 지웠습니다. 마가복음15:21절에 마침 알렉산더와 루포의 아버지인 구레네 사람 시몬이 시골로부터 와서 지나가는데 그들이 그를 억지로 같이 가게 하여 예수님의 십자가를 지우고.라고 했습니다. 사도 베드로는 제자이면서도 자신의 길로 가버렸지만 시골에서 올라온 그 사도는 예수님의 십자가를 대신 지고 가면서 예수님의 사랑을 느끼고, 예수님의 고통을 느꼈습니다.
우리 교회 공동체가 예수님을 따른다는 것, 예수님과 동행한다는 것은 베드로의 길이 아니라 구레네 시몬의 길입니다. 억지로라도 십자가를 지면 십자가가 무엇인지 느끼게 되는 것이고 영광에 참여하는 것입니다. 왜 성경에 단 한 줄이지만 그의 이름을 기록하고 있는 이유가 무엇이겠습니까? 그를 통해 주려고 하는 메시지가 있기 때문입니다. 그것이 십자가입니다. 십자가란 자신의 모든 것을 제거해야만 질 수 있습니다. 십자가란 제자가 되기 전의 삶의 습관과 생활 패턴, 익숙한 삶을 제거하는 것입니다. 그것은 사도 베드로식으로 표현하면 ‘그물을 버리는 것’입니다. 예수님을 따르는 것은 무조건 따르는 것이 아니라 그물을 버리고 따르는 것입니다. 만일 그물을 버리지 않고 따르면, 어느 날 다시 그물의 생각에 사로잡혀 삽자가의 길을 포기하게 됩니다. 때문에 자기 십자가를 지는 것은 곧 그물을 제거하는 것입니다.마4:20절에 그들이 곧 그물을 버려두고 예수님을 따르니라.-그때 완전히 버리는 것.
자기 십자가를 지고 예수님을 따른다는 것은,
첫째, 고난의 관점으로 의식을 바꾸는 것입니다.
둘째, 희생의 비용을 지불하는 것입니다.
셋째, 그물을 제거하고 주의 길을 가는 것입니다.
예수님을 따른다는 것은 항상 십자가를 지고 가는 평생의 길입니다. 그런데 유혹이 찾아옵니다. 고난이라는 것, 무거운 짐이라는 것, 감당하기 힘이 든다는 것 때문에 잠시 내려놓고 싶어 합니다. 그러다가 닭이 우는 소리에 다시 정신을 차리고 다시 십자가를 지고 가는 것이 연약한 우리 교회 공동체의 모습입니다.
예수와 동행을 하는데 교회 공동체여러분에게 십자가가 있습니까? 내려놓으려고 하지도 말고, 다른 이에게 지우려고 하지도 말고, 내가 주님의 십자가를 생각하며 그 십자가를 지고 갈 때 십자가는 결코 슬픔이나 아픔이 아니라 사랑이며 기쁨이며 영광인 것을 알게 될 것입니다. 십자가를 바라보고 가야 합니다. 그물을 보지마세요. 십자가를 붙들고 가야 합니다. 십자가를 놓치지 마세요. 십자가를 지고 가야 합니다. 억지로라도 지고 가세요. 십자가를 질 때 비로소 십자가의 능력이 임하게 되는 것입니다. 그리스도인들에게 최고의 도전은 날마다 십자가를 지는 도전입니다. 이 도전은 최고의 도전이며 가장 위대한 도전입니다.
주님 앞에 갈 때까지 자기를 부인하고 자기의 십자가를 지는 도전에 참여하는 교회 공동체여러분이 되시길 축원합니다. 아멘!!!
2배 부흥 전도축제 5대 헌장 첫 째 (명령) 예수님의 명령에 순종한다. 둘 째 (사명) 전도의 사명을 이루어 하나님 앞에서 상급 받는다. 셋 째 (구원) 사람들이 날마다 구원받는 교회가 되게 한다. 넷 째 (헌신) 전도를 위해 서로 기도하고 힘을 주고 격려하고 헌금한다. 다섯째 (희생) 두배부흥 전도축제를 위하여 생명 걸고 전도한다. |
교회를 위한 기도
1. ‘예수님이 주님과 그리스도이다’는 절대적 신앙 고백을 가지고 전도하게 하소서.
2. 목사님의 복음증거에 능력을 주시고 온 교회 공동체가 전도자가 되게 하소서.
3. 모든 교회 공동체가 전도의 명령과 사명을 받아 새 생명을 낳게 하소서.
4. 내 주변에 복음이 필요한 관심대상자를 찾아내어 만나게 하소서.
5. 관심대상자를 지속적으로 섬김으로 복음의 영향력이 나타나게 하소서.
6. 최선을 다해 11월17일에 예배에 참석하여 복음의 열매를 맺게 하소서.
마침기도: 하나님 아버지! 우리교회 공동체가 자기 십자가를 지고 예수님을 따른다는 것은, 고난의 관점으로 의식을 바꾸는 것과, 희생의 비용을 지불하는 것과, 그물을 제거하고 주의 길을 가는 것이므로, 부르심의 기회를 응답하는 교회 공동체가 되시어 교회 공동체의 죄를 회개하고 예수님이 교회 공동체의 주님과 구세주와 그리스도임을 전하는 교회 공동체가 되시기를 구세주 예수님의 이름으로 기도합니다. 아멘!!!
축복기도: 지금은 구세주 예수님 그리스도의 은혜와 성부 하나님의 사랑과 성령 하나님의 교통하심이 우리교회 공동체가 자기 십자가를 지고 예수님을 따른다는 것은, 고난의 관점으로 의식을 바꾸는 것과, 희생의 비용을 지불하는 것과, 그물을 제거하고 주의 길을 가는 것이므로, 부르심의 기회를 응답하는 교회 공동체가 되시어 교회 공동체의 죄를 회개하고, 성령님의 충만함으로 변화되어 예수님 그리스도가 교회 공동체의 주님과 구세주요 그리스도이시라는 것을 전파하는 교회 공동체가 되게 하여 주시옵기를 구세주 예수님 그리스도의 은혜와 성부 하나님의 사랑과 성령 하나님의 교통하심이 우리교회 공동체와 함께 하시기를 구세주 예수님의 이름으로 축원하옵나이다. 아멘!!!
2024.7.28. Sunday anthem prayer worship service sermon artillery piece【Jesus and going together】- Cross
My neck: Cross is challenge.
This door: Mark 8:33~34
33But when he had turned about and looked on his disciples, he rebuked Peter, saying, Get thee behind me, Satan: for thou savourest not the things that be of God, but the things that be of men. 34And when he had called the people unto him with his disciples also, he said unto them, Whosoever will come after me, let him deny himself, and take up his cross, and follow me. Amen.
Glorification: 80(at all, 101) – Name middle in heavens and the earth,
84(at all, 96) – The all world is dark,
85(at all, 85) – Even if think savior,
86(at all, 86) – Jesus that I always depend on,
87(at all, 87) – The clothes that wear my Lord,
88(at all, 88) – I that admire in real earnest.
sermon
Hallelujah! I bless you, dear church community, in the name of the Lord, that the divine grace and grace of God may fill your homes, your church communities, your homes, and your work and your homes. Amen!!!
On today, it is contents on 'Cross' by going together fifth hours of Jesus. There are speech which people want to hear and speech which do not want to hear. I like if hear ‘Become rich.’, ‘beatitude receive.’, ‘happily live.’, ‘flourish.’,' ‘health do.’. But, I will react by morer horse than him even if woe surges and fights even is unpleasant if speak ‘is unhappy.’, ‘painfully four be.’, ‘perish.’, ‘disease take.’, ‘ bamboo vessel desire.’. when say mild-sounding speech than speech which do not want to hear, to become each other good relation is rightful. By the way, some reaction is expected when speak with same contents entering inside church? Go well as minister preaches, be happy, be healthy, I came well church if speak that it is situation main point joyfully I do amen that will become so and some and most church communities may like. But, abandon net from today if. Receive suffering. Pay sacrifice. Pottage if resolution is known that it is passing away main point good reaction show beam feels heavy nervous church community many. But, on today, problem that our church community must solve is that must solve problem about human life to have heard speech which human life that hears good speech and enjoys is inexorable Arni and bear.
This is an inevitable process when we continue to live with Jesus in the future, and it is the gateway to faith that we must go through when we move toward mature faith. The problem that many church communities have not yet solved is “Which direction should we go?,” I have been called as a disciple, and now I have to know where to go, which direction is the right and right way, and I should not commit the direction.,In other words, we must be clear about what it is to be called by Jesus and to follow Him., J.I.Packer Packer “Hot Tub Religion” to sit in a hot tub and follow Jesus to a comfortable, stretched, leisurely, euphoric and sensuous feeling., “The British theologian misunderstanding today's church atmosphere must be mindful of the fact that it is no longer possible to accompany Jesus., If you look at the people in the church, there is a dual tendency to try to walk with Jesus, to be with Jesus, to follow Jesus, but increasingly to avoid the mind and body, and to some extent to hold on to the line of the world., But Jesus says something that stings our church community. 34unto them, Whosoever will come after me, let him deny himself, and take up his cross, and follow me. This may be a painful word for today's modern church community., This is not a word that makes you happy in a bathtub that floats roses and releases aroma incense, but it is a word that puts your head in the bathtub and makes you breathe., This is because Jesus said what a fully committed Christian should do and how to live.
Even though church has built within the world however, even speak that can not become church for society is here. There is that that must enter even if does not want to hear, and do even if does not want to do. I may not live so if want to disobey Jesus. But, I must go even if must go even if do not want to go to the way if wants to follow Jesus, and must go even if does not know, and may not do.
Jesus is word that do to Peter Apostle 34unto them, Whosoever will come after me, let him deny himself, and take up his cross, and follow me. Of word point of disciple loan be.
Because too much great event of process or fruit that do this word becomes at the same time Christian in the inner parts. Jesus own form of government Mark8:27~29 27And Jesus went out, and his disciples, into the towns of Caesarea Philippi: and by the way he asked his disciples, saying unto them, Whom do men say that I am? 28And they answered, John the Baptist; but some say, Elias; and others, One of the prophets. 29And he saith unto them, But whom say ye that I am? And Peter answereth and saith unto him, Thou art the Christ. I who la do? To suffering of course god of the earth and death and Resurrection Mark 8:31And he began to teach them, that the Son of man must suffer many things, and be rejected of the elders, and of the chief priests, and scribes, and be killed, and after three days rise again. Gouges and speaks the great sea, only Jesus' disciple Apostle Peter individual did not abandons and spoke that that must enter elders and chief priests and clerks, Pharisees, all of the disciples, and followers etc. Arni.
Specially, it is word that is important without drop more to be word that do scolding that it is a satan to best pupil Apostle Peter. Also, Vaizatha even if whether Peter failed to offer answer more important. Our church community is collapse like Apostle Peter sometimes, and narrows and should concentrates my visual field in word of Jesus even though serve not to restamp the path because as soon as of life to receive scold is always sitting cross-legged.
12 disciples received calling from Jesus. Jesus said serverl times about principle that become standard as disciple forward to brucine disciples. For example, first, said that become disciple though become person who serve.
Mark 9:35And he sat down, and called the twelve, and saith unto them, If any man desire to be first, the same shall be last of all, and servant of all.
Second said that become disciple though abandon possession. Luke 14:33So likewise, whosoever he be of you that forsaketh not all that he hath, he cannot be my disciple.
Third said that become disciple if form much fruit. John 15:8Herein is my Father glorified, that ye bear much fruit; so shall ye be my disciples.
By the way, deny himself and himself cross become must that earth disciple why so important? Is low to disciples, and it is important abandons possession, and forms fruit, what is even speak that teach by something must consider extremely take himself cross? Specially, emphasize repeatedly in Synoptic Gospeis Matthew, Mark, Luke, John - common began handed down of market place, what is intention that say continually that it takes himself wife and himself cross follow Jesus of disciple who receive calling?
In Matthew 16:24Then said Jesus unto his disciples, If any man will come after me, let him deny himself, and take up his cross, and follow me. In the 10:38And he that taketh not his cross, and followeth after me, is not worthy of me temple. In Mark 8:34And when he had called the people unto him with his disciples also, he said unto them, Whosoever will come after me, let him deny himself, and take up his cross, and follow me. In Luke 14:27And whosoever doth not bear his cross, and come after me, cannot be my disciple. In the 9:23And he said to them all, If any man will come after me, let him deny himself, and take up his cross daily, and follow me. temple.
Jesus taught clearly about become disciple. Jesus fol disciple, Jesus and disciple who go along everyday deny himself and take himself cross must. Then, what is himself wife? It means himself death. Must kill himself if want to follow Jesus. If yourselves lives, it is principle that Jesus can not be detected. Path that Jesus appears from me is path that I am confident and die. So, Paul yourselves die and Jesus four to living of ‘himself death, Jesus manifestation’ everyday care path follow.
<himself death>In 1 Corinthians 15:31I protest by your rejoicing which I have in Christ Jesus our LORD, I die daily.
<Jesus manifestation>In 2 Corinthians 4:11For we which live are alway delivered unto death for Jesus' sake, that the life also of Jesus might be made manifest in our mortal flesh.
Jesus must know well saying meaning. It is difference believe Jesus and follow Jesus and basis differs. It welcomes and welcomes and confesses to believe Jesus. But, follow Jesus, become disciple basis differs. Jesus must reach to himself death that kill yourselves perfectly that do not mean steadfastly that put down that people generalize if want to accompany with Jesus to sleep fol and go believing well belief.
Must practice this everyday. Anyway, word about himself wife decides to examine to be more deeply next. Today, because there is focus of sermon then. Today, in the inner parts of sermon is that must take himself cross every day if want to follow Jesus. Need to examine about cross before solve himself cross.
Cross is two kind meanings. There is ‘believing cross’, and earth. Cross ' go. Believed cross is blood that God spills order - testimony of fulfillment deliverance of Jesus achieving in justice, love, wisdom and cross - of that plan deliverance for deliverance by that that is involved with crime of our church community.
<Divine justice attribute>
In Romans 3:25Whom God hath set forth to be a propitiation through faith in his blood, to declare his righteousness for the remission of sins that are past, through the forbearance of God; in the reference Romans 5:18Therefore as by the offence of one judgment came upon all men to condemnation; even so by the righteousness of one the free gift came upon all men unto justification of life. temple.
<Jesus' deliverance sign>
In Colossians 1:20And, having made peace through the blood of his cross, by him to reconcile all things unto himself; by him, I say, whether they be things in earth, or things in heaven.
Believed cross is ‘Cross of deliverance’ that is exceedingly event that is blest that God relieves man as necessary relation with deliverance. But, there is devoted other cross again. From person who believe Jesus Jesus indicating cross that appear by basis when must be fol person Jesus 'Earth cross' speak. When follow Jesus if want to be disciple at least, I must lose himself cross.
Then, today, is concept of disciple speech which indicate someone? It is speech which indicate people to follow people that is Jesus who pass over stage in assurance of deliverance in church. Man to go along with Jesus and not special's class very, it is Kerub of man doing with Jesus. If these people want to follow Jesus, people must lose himself cross. Then, what does the cross mean? First, himself cross is meaning of suffering. It is contents of text that Jesus teaches to Apostle Peter about problem that become disciple. To 33But when he had turned about and looked on his disciples, he rebuked Peter, saying, Get thee behind me, Satan: for thou savourest not the things that be of God, but the things that be of men. La really terrible word Apostle Peter hear.
You are a satan. This speech is word not must enter someone. Specially, if man to be disciple hears this speech, he is a man that disciple's qualification no more exists. But, Jesus said intrinsic nature word that abandon Apostle Peter Arni be.
If Apostle Peter is a satan really, whether kill or drive out, I must cabin to underground iron stick. If leave just, Jesus is come in satan aid crime. Satan is Jesus and enemy. By the way, I should not do fruit thinning sleep together. But, Jesus already said. He rebuked Peter, saying to ‘Scold Apostle Peter’ 33, of that drop can. Jesus scolds to hits yell and is worst to make disciple training now. It is a satan. I do not any person this word. when spoke that devil came for my batch to man that sell Jesus, why did Jesus speak by the way in the Malsseumip john 13:2And supper being ended, the devil having now put into the heart of Judas Iscariot, Simon's son, to betray him; temple that used to Judas Iscariot that is a satan to Apostle Peter? Jesus said that Apostle Peter is a satan thought matter of man without thinking matter of God. Must see 31~32 31And he began to teach them, that the Son of man must suffer many things, and be rejected of the elders, and of the chief priests, and scribes, and be killed, and after three days rise again. 32And he spake that saying openly. And Peter took him, and began to rebuke him. of front if want to understand this word.
Apostle Peter holds and protested strongly Jesus when receivesed suffering Jesus and die. Then, it does not become. Is difficult receiving suffering and die. To have followed is, and it is differing with own ideas if forward gone path does. I defied to Jesus strongly as this is a despair passing over disappointment, and it is tragedy that matter happens not must be.
What is suffering that Jesus says? It is a pharaoh cross. But, Apostle Peter has not thought cross of Jesus. It famous and that tall man become to think following Jesus meantime. Luke is recording word that dig in the heart of this Apostle Peter. Luke 22:24~27 24And there was also a strife among them, which of them should be accounted the greatest. 25And he said unto them, The kings of the Gentiles exercise lordship over them; and they that exercise authority upon them are called benefactors. 26But ye shall not be so: but he that is greatest among you, let him be as the younger; and he that is chief, as he that doth serve. 27For whether is greater, he that sitteth at meat, or he that serveth? is not he that sitteth at meat? but I am among you as he that serveth.
Apostle Peter Jesus fol teleology level that common people think be. To he Jesus fol this cross take or encounters suffering did not think. And not earth cross if speak cross hypodermal either cross that is pain orsuffering, test tense feeling shoulder that without to go want. Also, heavy cross liked unpleasant and light cross. I did not want to live feeling weight of cross that is put on top on fish and shellfish. I wanted to live lightly. Was a common man who want to follow Jesus without stress or sense of oppression restfully as is smooth enjoying laughing. Apostle Peter did not know that it becomes disciple that Jesus loses cross of wanting suffering. Suffering is a cross. To take cross is to shoulder. Is it suffering for whom? It is a Jesus Christ. So, Apostle Peter repeated continually his key words by 15th employment as many as ‘Suffering.’ in 1 Peter that yourselves writes. proceed sound of satan keenly and it is could not forget yourselves learned whether suffering is what as him.
In 1 Peter 1:11Searching what, or what manner of time the Spirit of Christ which was in them did signify, when it testified beforehand the sufferings of Christ, and the glory that should follow. 2:19~20 19For this is thankworthy, if a man for conscience toward God endure grief, suffering wrongfully. 20For what glory is it, if, when ye be buffeted for your faults, ye shall take it patiently? but if, when ye do well, and suffer for it, ye take it patiently, this is acceptable with God. In the 3:14,17 14But and if ye suffer for righteousness' sake, happy are ye: and be not afraid of their terror, neither be troubled; 17For it is better, if the will of God be so, that ye suffer for well doing, than for evil doing temple. In the 4:1,13,16 1Forasmuch then as Christ hath suffered for us in the flesh, arm yourselves likewise with the same mind: for he that hath suffered in the flesh hath ceased from sin; 13But rejoice, inasmuch as ye are partakers of Christ's sufferings; that, when his glory shall be revealed, ye may be glad also with exceeding joy. 16Yet if any man suffer as a Christian, let him not be ashamed; but let him glorify God on this behalf. temple.
Perhaps, Apostle Peter does not know whether tried to live by second suffering servant since Jesus. It is image that want to reach really. That he is a man that have beatitude that suffering is beautiful, that he is God's will, that he is a coat of armour, that he is amused, he became disciple who want to speak that is horned and feel weight of cross. When our church communities will go along with Jesus, there is entice to go without feeling weight of cross. Man tries to go by wanted piece than it wants is a Jesus. But, this does not think work of God or heart. Glory comes only when there is suffering. - 1 Peter 1:11Searching what, or what manner of time the Spirit of Christ which was in them did signify, when it testified beforehand the sufferings of Christ, and the glory that should follow. To follow Jesus is to participate to suffering of Jesus.
Jesus must change fol viewpoint. If speak cross that will follow Jesus though there is no pain that earth uncomfortable does not exist, he is an Apostle Peter before does not know cross and is changed yet. Should deny and run away crying. Now, must take cross willingly in voluntary mind willing heart. Every day that it is cross since private experience do must individual experience. The experience is a more important experience than other experience. That each has own cross voluntarily, and experience individually Jesus the fol best beauty be. Himself cross at Geotipnidahibeuri that shoulder suffering 13:12~13 12Wherefore Jesus also, that he might sanctify the people with his own blood, suffered without the gate. 13Let us go forth therefore unto him without the camp, bearing his reproach.
Second, himself cross is meaning of expense.
Path that go getting a gift of to follow Jesus is an Arni.
When believe Jesus, give deliverance for gift. Give spiritual gift for gift. But, take himself cross if want to follow Jesus I must calculate that is expense. Himself cross can become disciple though pay earth expense. If go flee that yourselves will not take cross, he does not become never Jesus' disciple. Apostle Peter is a felon that go flee. As do not know Jesus flee matae 26:31~35 31Then saith Jesus unto them, All ye shall be offended because of me this night: for it is written, I will smite the shepherd, and the sheep of the flock shall be scattered abroad. 32But after I am risen again, I will go before you into Galilee. 33Peter answered and said unto him, Though all men shall be offended because of thee, yet will I never be offended. 34Jesus said unto him, Verily I say unto thee, That this night, before the cock crow, thou shalt deny me thrice. 35Peter said unto him, Though I should die with thee, yet will I not deny thee. Likewise also said all the disciples, Mark 14:27~31 27And Jesus saith unto them, All ye shall be offended because of me this night: for it is written, I will smite the shepherd, and the sheep shall be scattered. 28But after that I am risen, I will go before you into Galilee. 29But Peter said unto him, Although all shall be offended, yet will not I. 30And Jesus saith unto him, Verily I say unto thee, That this day, even in this night, before the cock crow twice, thou shalt deny me thrice. 31But he spake the more vehemently, If I should die with thee, I will not deny thee in any wise. Likewise also said they all, In Luke 22:34And he said, I tell thee, Peter, the cock shall not crow this day, before that thou shalt thrice deny that thou knowest me, John 13:36~38 36Simon Peter said unto him, Lord, whither goest thou? Jesus answered him, Whither I go, thou canst not follow me now; but thou shalt follow me afterwards. 37Peter said unto him, Lord, why cannot I follow thee now? I will lay down my life for thy sake. 38Jesus answered him, Wilt thou lay down thy life for my sake? Verily, verily, I say unto thee, The cock shall not crow, till thou hast denied me thrice.
Should I deny and run away why do not know Jesus?
Because Apostle Peter could not follow Jesus more as think something must pay fatally if want to follow expense of cross, that is, Jesus. It is ‘Problem of expense’ whether follow Jesus or is not so. Following Jesus, do you take zeal to learn expense payment to church communities that have disciple training? Orif following well Jesus comfortable and do you go expecting goes well and is delightful and is comfortable and is protected and is healthy and prospers? Church community you himself cross that Jesus says without payment of expense ‘I can not follow me.’ word recognize must. It is a sacrifice. Himself cross is a sacrifice. For as Jesus says that take cross the example, what is to explain? Luke 14:26~30 26If any man come to me, and hate not his father, and mother, and wife, and children, and brethren, and sisters, yea, and his own life also, he cannot be my disciple. 27And whosoever doth not bear his cross, and come after me, cannot be my disciple. 28For which of you, intending to build a tower, sitteth not down first, and counteth the cost, whether he have sufficient to finish it? 29Lest haply, after he hath laid the foundation, and is not able to finish it, all that behold it begin to mock him, 30Saying, This man began to build, and was not able to finish.
People who does not understand and tries to follow what that that follow Jesus is said that is same man that Jesus does not calculates expense and manufactures tower. Become numerical value and encounters derisive smile if begins and does not complete construction. Become disciple, it is same follow Jesus. Why do not you calculate expense following Jesus? People become leader and village headman and bencher and become commander and are died for the cause of justice and become professor and judge and become CEO and and so on. Calculates and falls on expense even if give gracious consideration to that that is insignificant in the world, is gone curiosity by random, incomparableness for that that become Japan Jesus' disciple and is thought easily to seek own teleology is that. Cross that himself must lose is a price to take following Jesus. It be a refusal and notation and is a sacrifice. It is an Arni to choose as take that it fits in smack to follow Jesus Christ.
Preferably, fol going together goes Jesus taking himself cross by pleasure of sacrifice.
Third, himself cross is meaning of exclusion.
Speech which use well in church of ‘Remove’ is an Arni. But, when speak cross, it is terminology must understand certainly. Speech which remove is a heart that take away sternly. Cross of Jesus was a great sign that removes all applauses and boast and glory and glory to return to yourselves and obeys only in will of God. Jesus did not hesitate between own heart and God's will. On the own path and way of God Jesus way of God choose. Jesus became fishing of Sea of Galilee returning by live of former days after denies and flees yourselves in own share and share of God.
Jesus appears to Peter even if repurchase and said like this. John 21:15~19 15So when they had dined, Jesus saiph to Simon Peter, Simon, son of Jonas, lovest thou me more than these? He saith unto him, Yea, Lord; thou knowest that I love thee. He saith unto him, Feed my lambs. 16He saith to him again the second time, Simon, son of Jonas, lovest thou me? He saith unto him, Yea, Lord; thou knowest that I love thee. He saith unto him, Feed my sheep. 17He saith unto him the third time, Simon, son of Jonas, lovest thou me? Peter was grieved because he said unto him the third time, Lovest thou me? And he said unto him, Lord, thou knowest all things; thou knowest that I love thee. Jesus saith unto him, Feed my sheep. 18Verily, verily, I say unto thee, When thou wast young, thou girdest thyself, and walkedst whither thou wouldest: but when thou shalt be old, thou shalt stretch forth thy hands, and another shall gird thee, and carry thee whither thou wouldest not. 19This spake he, signifying by what death he should glorify God. And when he had spoken this, he saith unto him, Follow me.
Quetion of Jesus who bite to Apostle Peter was simple. It is ‘Must live for someone glory’ 19This spake he, signifying by what death he should glorify God. And when he had spoken this, he saith unto him, Follow me.
If turn glory to God or that that decide the great sea about it is a vivification for own glory be. And it is that removes love about yourselves if buy for glory of the God and loves Lord. It speaks earth cross for glory of God to take own cross. Apostle Peter hears Jesus dies and suggests own ideas than ideas that yourselves would should have taken the cross and returned by past again. But, there is Ivvah opposite person. There is man that is a man that was no Bojal that and appears before Jesus by nobody.
When Jesus loses cross and leaves for Golgotha too much because is hard to him cross by force remove. In Mark 15:21And they compel one Simon a Cyrenian, who passed by, coming out of the country, the father of Alexander and Rufus, to bear his cross. Is la and did.
As Apostle Peter is a disciple own Giloh go, but the Apostle who rise in country feels love of Jesus, and felt pain of Jesus going cross of Jesus taking aministrator. It is fathom of Cyrene Simon length Arni of Peter that our church community follows Jesus, goes along with Jesus. Is felt cross what face of the earth cross is by force and participate to glory.
Reduce one only to bible why, but what is even speak that is recording his name? Because there is message that try to give through him. It is a cross. Cross can lose though remove own everything. Cross removes custom and live pattern of life, familiar life before become disciple. If it expresses to Apostle Peter expression, is ‘bandon net’. It abandons and follow net that do not follow unconditionally to follow Jesus. I am possessed by thinking of net again one day if follow without abandoning net and Sapja gives up duty. Therefore, to take himself cross is to remove net soon.In Matthew 4:20And they straightway left their nets, and followed him.-Abandon perfectly then.
To takes himself cross and follows Jesus,
First, change consciousness to viewpoint of suffering.
Second, I pay expense of sacrifice.
Third, remove net and go to the care way.
It is way of whole life that pass taking always cross to follow Jesus. By the way, entice calls on. Is a suffering, is a burden, I want to put down for a moment because of that energy to equal enters. So, it is state of mild our church community that fowl goes pays attention again at cry and takes cross again.
To do Jesus and going together church community to you cross be? Try to remove to Malchus, other two try to put down Malchus, I think cross of Lord and when go taking the cross never sorrow or anguish of cross is a love Arni and will be a joy and know that is horned.
I must go with cross sees Parah. Do not see net. I must go holding cross. Do not drop cross. I must go taking cross. Go losing by force. When take cross, ability of for the first time cross is faced. To Christians the best conduction everyday cross earth conduction be. This conduction is the best conduction and exceedingly great conduction.
Deny himself until go in front of Lord and own cross church community which take part in earth challenge to become you pray. Amen!!!
2 times reconstruction conduction festival 5 Magna Cartas first(commandment) I obey to commandment of the Jesus. second(mission) Accomplishes mission of conduction and receives reward in front of God. third(deliverance) Church that people are relieved everyday does very. fourth(devotion) Prays each oher for conduction and revitalizes and encourages and contributes. fifth(sacrifice) Suspends and guides life for double reconstruction conduction festival. |
Prayer for church
1. ‘Jesus is Lord and Christ’ does to has and guides absolute confession of faith.
2. Give ability to gospel testimony of minister and all church community becomes teacher.
3. Make all church communities receives commandment of conduction and mission and produces new life.
4. Make gospel searches for and meets necessary interest subject person around me.
5. Interest subject person makes influence of gospel diakonia continuously.
6. I attend church on November 17 doing best and form fruit of gospel.
Machimgi : The Father! because that our church community takes himself cross and follows Jesus change consciousness to viewpoint of suffering and pay expense of sacrifice and net remove and go to the care way, chance of summons repents crime of church community becoming church community that respond and I attempt by Messiah Jesus' name Jesus becomes church community that convey Lord of church community and Messiah and Christhood. Amen!!!
Benediction : because that that now does love of Messiah Jesus Christ's grace and God the Father and fellowship of Holy Spirit takes himself cross and follows Jesus our church community change consciousness to viewpoint of suffering and pay expense of sacrifice and net remove and go to the care way, chance of summons repents crime of church community becoming church community that respond, and pray by Messiah Jesus' name that do love of Messiah Jesus Christ's grace and God the Father and fellowship of Holy Spirit does that church community that demolish that Jesus Christ is Lord and Messiah of church community and Christ because is changed by aliveness of Holy Spirit does very with our church community. Amen!!!
|