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삼양식품이 상반기에 농심과 오뚜기를 누르고 어닝서프라이즈를 기록했습니다.
이 실적은 불닭의 해외매출증가에 의한 것으로 삼양은 2분기 매출 4,244억원중 수출이 78%였습니다.
우리나라의 식품수출이 아시아에 집중되었던 것과 달리 이회사의 주수출지역은 미국과 유럽입니다.
라면업계의 양강인 농심과 오뚜기에 대항하여 삼양의 수출에 의한 매출증가를 기대해 봅니다.
Samyang beats Nongshim, Ottogi on earnings surprise with Buldak
삼양, 불닭으로 농심, 오뚜기 꺾고 어닝 서프라이즈
By Ko Dong-hwan 고동환 기자
Posted : 2024-08-15 15:51 Updated : 2024-08-15 16:00
Korea Times
2nd-quarter exports account for over 78 percent of sales
2분기 전체매출대비 수출 비중 78% 이상
Samyang Foods has shown an earnings surprise in the second quarter, registering an operating profit during the first half of this year and outrunning its two rivals, Nongshim and Ottogi, according to the food company Wednesday.
삼양식품은 올 상반기 영업이익을 기록하고 경쟁사인 농심과 오뚜기를 제치고 2분기 어닝 서프라이즈를 기록했다고 식품업체인 삼양식품이 수요일 밝혔다.
The performance has hinted that Samyang, which has remained at No. 3 in the country's instant noodles market, might overtake the others with the growing overseas sales of its signature brand Buldak.
이 같은 실적은 대표 브랜드 불닭의 해외 매출 증가로 국내 라면시장 3위를 유지하고 있는 삼양이 다른 업체들을 추월할 수도 있음을 시사했다.
Samyang, in the second quarter, registered 424.4 billion won ($311.8 million) in sales and an operating profit of 89.4 billion won. Exports accounted for 332.1 billion won of the sales.
삼양은 2분기 매출 4,244억원, 영업이익 894억원을 기록했다. 매출액 중 수출이 3,321억원을 차지했다.
Based on the figures, the company registered 810.1 billion won in sales (621.1 billion won from overseas) and an operating profit of 169.5 billion won in the first half of this year. This was a 149.6 percent year-on-year increase from last year's 67.9 billion won operating profit. The first-half earnings this year are even higher than the entirety of 2023.
올해 상반기 매출 8,101억 원(해외 6,211억 원), 영업이익 1,695억 원을 기록했다. 이는 지난해 영업이익 679억 원보다 149.6% 증가한 수치다. 올해 상반기 실적은 2023년 전체 실적보다 더 높은 수준이다.
Samyang's robust performance derived from the popularity of Buldak instant noodle products overseas.
삼양의 실적 호조는 불닭즉석면 제품의 해외 인기에서 비롯됐다.
Most of the brand's overseas sales came from the United States. With its American subsidiary Samyang America, the company registered $71.4 million in sales in the country in the second quarter alone, a 125 percent jump compared to the previous year. Carbonara Buldak led sales in the country, according to the company.
그 브랜드의 해외 매출의 대부분은 미국에서 발생했다. 미국 자회사인 삼양 아메리카와 함께, 그 회사는 2분기에만 전년 대비 125% 증가한 7,140만 달러의 매출을 기록했다. 그 회사에 따르면, 까르보나라 불닭이 그 나라의 매출을 이끌었다.
Europe has become another rising market for Samyang. About 19 percent of the company's exports headed to the region during the first six months of this year. The figure grew from 6 percent in 2019 to 15 percent last year.
유럽은 삼양에게 또 다른 떠오르는 시장이 되었다. 그 회사의 수출의 약 19%가 올해의 첫 6개월 동안 이 지역으로 향했다. 그 수치는 2019년 6%에서 작년 15%로 증가했다.
To secure its market share in the region, the company has established its European subsidiary in North Holland, Netherlands.
이 지역에서 시장 점유율을 확보하기 위해 회사는 네덜란드 노스홀랜드에 유럽법인을 설립했다.
"Unlike the past when our exports were concentrated in Asia, the U.S. and Europe are now leading our exports," a Samyang official said. "And we've established our local bases in all those regions to increase our market shares there."
삼양 관계자는 "우리 수출이 아시아에 집중됐던 과거와 달리 이제는 미국과 유럽이 수출을 주도하고 있다,"며 "그리고 그 모든 지역에 현지 거점을 마련해 현지 시장 점유율을 높이고 있다."고 말했다.
Nongshim and Ottogi, the country's No. 1 and No. 2 instant noodle makers, respectively, have posted weaker earnings than Samyang during the same period.
국내 라면업계 1, 2위인 농심과 오뚜기는 같은 기간 삼양보다 실적이 부진했다.
Nongshim registered 1.733 trillion won in sales and an operating profit of 105.1 billion won during the first half of this year. Sales jumped by 2.1 percent, and the operating profit dropped by 10.6 percent from last year.
농심은 올 상반기 매출 1조7,330억원, 영업이익 1,051억원을 기록했다. 매출은 지난해보다 2.1%, 영업이익은 10.6% 증가했다.
Ottogi registered 1.743 trillion won in sales and an operating profit of 134.8 billion won during the same period. Both figures increased respectively by 1.9 percent and 3.8 percent from last year.
오뚜기는 같은 기간 매출 1조7,430억원, 영업이익 1,348억원을 기록했다. 지난해보다 각각 1.9%, 3.8% 증가한 수치다.
Both companies have been relying more on domestic sales than exports. Ottogi's exports last year registered 332.5 billion won, just 10 percent of its annual sales of 3.454 trillion won. The strategies ended up generating hefty costs for domestic advertising and other fixed fees as well as expenses for domestic operations.
두 회사 모두 수출보다는 내수에 더 의존해왔다. 오뚜기의 지난해 수출액은 3,325억원으로 연매출 3조4540억원의 10% 수준에 그쳤다. 이 전략은 결국 국내 광고비와 고정비, 국내 영업비 등에 막대한 비용을 발생시켰다.
"While our instant noodle, home-meal-replacement and sauce products saw rising sales this year, the costs for advertising and other operating expenses increased as well, causing our second-quarter earnings to drop," an Ottogi official said. The company's second-quarter operating profit stood at 61.6 billion won, a 4.6 percent fall from last year.
오뚜기 관계자는 "면류와 가정간편식, 소스류는 올해 매출이 증가한 반면 광고비 등 영업비용은 증가해 2분기 실적이 감소했다,"고 설명했다. 오뚜기의 2분기 영업이익은 616억원으로 지난해보다 4.6% 줄었다.
While Nongshim's signature brands, such as Shin Ramyun and Chapagetti, are popular in foreign countries, Ottogi doesn't have any such hit brands. Ottogi last week submitted its new English brand name, Otoki, to the Korean Intellectual Property Office to better promote itself to global consumers with an easier name to pronounce.
신라면과 짜파게티와 같은 농심의 대표 브랜드들이 외국에서 인기가 있는 반면, 오뚜기는 그러한 히트 브랜드가 없다. 오뚜기는 발음하기 쉬운 이름으로 글로벌 소비자들에게 더 잘 홍보하기 위해 지난 주 새로운 영어 브랜드 이름인 오토키를 특허청에 제출했다.
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