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100. Evidence of Zechariah pleading. Chapter 3(2). The trials and blessings of the missionaries, the servants of the Branch.(Zech.3:4-5)
100. 스가랴 변론 증거. 3장(2). 사명자의 시련과 축복, 순의 종(슥3:4~5)
# Joshua, a brand plucked out of the fire, the sins of the sinner, the ruler, the servant and the servant of the trees, the stones, the seven eyes, the vine and the fig tree
# 여호수아, 불에서 꺼낸 그슬린 나무, 죄과를 제함, 정한 관, 예표와 순의 종, 세운 돌, 일곱 눈, 포도나무와 무화과나무 #
In this chapter, the restoration of Jerusalem, like chapter 2, in the work of a new era, Joshua, the representative Joshua, was shown to be a tree-like tree damaged by Satan.
This is a demonstration of a great trial of Satan permission in order to endure the responsibility of the candlestick church work which causes a new work in the power of the corrupt Babel at the end of Christianity. Zechariah 3 is a true servant to be fulfilled and a servant of the Branch, a servant of the time, who will end.
본장은 2장과 같이 예루살렘을 복구하여 새 시대를 이루는 역사가 있는 데는 대표적인 여호수아가 사단에게 피해를 받아 그슬린 나무같이 된 것을 보여 준 것입니다.
이것은 기독교 종말에 부패한 바벨의 세력에서 새로운 역사를 일으키는 촛대교회 역사의 책임을 감당케 하기 위한 목적에서 먼저 사단을 허락해서 크게 시련시켜 볼 것을 보여 준 것입니다. 스가랴 3장이 응해야 참된 종이며 끝을 맺을 이 시대의 시대적인 사명자이며 순의 종입니다.
* Important verse: 7. Thus saith the LORD of hosts; If you will walk in my ways, and if you will keep my charge, then you shall also judge my house, and shall also keep my courts, and I will give you places to walk among these that stand by.
* 요절: 7절. 만군의 여호와의 말씀에 네가 만일 내 도를 준행하며 내 율례를 지키면 네가 내 집을 다스릴 것이요 내 뜰을 지킬 것이며 내가 또 너로 여기 섰는 자들 중에 왕래케 하리라.
* The explanation) No matter how shy you are when you wear dirty clothes, if you do a new start again and follow the law and keep the law, you will have a greater right than before. It is the power of the iron rod, it is the exercise of rights, and it is the royal power forever.
* 강해) 아무리 한 때는 더러운 옷을 입는 수치스러운 일이 있었지만 다시 새로운 출발을 하여 도를 준행하고 법을 지킨다면 이전보다도 더 큰 권리를 준다는 것입니다. 철장권세이며 권리행사이며 세세왕권입니다.
* Zech.3:~5. And he answered and spake unto those that stood before him, saying, Take away the filthy garments from him. And unto him he said, Behold, I have caused your iniquity to pass from you, and I will clothe you with change of raiment. And I said, Let them set a fair mitre upon his head. So they set a fair mitre upon his head, and clothed him with garments. And the angel of the LORD stood by.
* 슥3:4~5. 여호와께서 자기 앞에 선 자들에게 명하사 그 더러운 옷을 벗기라 하시고 또 여호수아에게 이르시되 내가 네 죄과를 제하여 버렸으니 네게 아름다운 옷을 입히리라 하시기로 내가 말하되 정한 관을 그 머리에 씌우소서 하매 곧 정한 관을 그 머리에 씌우며 옷을 입히고 여호와의 사자는 곁에 섰더라.
* The explanation) God commanded the commander before him, that to be stripped of his filthy garments authority because he had taken intrigue out of Satan and tortured his servant.
This showed that the power of Satan was harmful, but when you woke up with accord, it showed that it would surely be a complete victory, so you put on beautiful clothes and put a crown on it.
It is the person who has removed the sin. Lord is the one who has divinity and personality and does not need to remove the sin. The representative servant of the last days was a man who built a sinless and made it clean then smoke outward.
No matter how Satan against fights, only the heart is clean, peaceful and joyful, and the spirit world keeps rising. Now it is time to take off your clothes and put on new clothes. it is through this servant that the minister comes out and builds and works the candle church. The Word is not understood or theories, but is learned and accepted.
* 강해) 하나님께서 모략적으로 사단을 들어서 종을 시련 시킨 일이므로 하나님이 강권으로 그 더러운 옷을 벗겨 주라는 명령을 자기 앞에 선 자에게 명한 것입니다.
이것은 아무리 사단의 세력이 피해를 줬지만 합심하여 일어나면 필연코 완전한 승리를 이루는 일이 있을 것을 가르쳐서 아름다운 옷을 입히고 왕관을 씌워 주는 것으로 보여 줬습니다. 죄과를 제해버린 사람입니다. 주님은 신성과 인성을 가지신 분이라 죄과를 제할 필요가 없는 분입니다. 말세 대표 종은 죄과를 제하고 깨끗하게 만들어서 세운 사람인데 죄과를 제한 사람인고로 겉만 그슬린 것입니다.
아무리 사탄이 대적해도 마음만은 깨끗하고 화평하고 즐거우며 영계가 자꾸 올라갑니다. 이제 때가 되면 그슬린 옷 벗기고 새 옷 입히는데 이 종을 통해서 말세 사명 자가 나오고 촛대 교회 세우고 역사하는 것입니다. 말씀은 이해되거나 이론이 아니고 체득 되어지고 응해지는 것입니다.
As Joshua had predicted prophet, Jerusalem would be restored and the restoration movement was extreme smoke to Satan, and the rest of the movement was restored. In the end, the servant believes in this prophecy, and Satan comes disturbance in to the gospel movement, However, when you win, you will use lift up.
Satan that is not hurt inward, but he who is clean has ascension. God is the God who sees the center mind, and I am the one who acknowledges it. When he says, "Take off his clothes," he clothed his garments and told Zechariah to put on the crown.
This is why we need to come out receive the servant with the kingship.
과거 여호수아가 선지 예언대로 예루살렘이 복구 될 줄 믿고 복구 운동을 할 때 사탄에게 극도로 그슬려서 복구 운동 했듯이 종말에 종도 이렇게 예언 믿고 복음 운동 하는데 사탄이 와서 못하게 방해시켜도 그래도 승리할 때에 들어 쓴다는 것입니다.
사탄에게 속은 피해를 안 당하고 깨끗한 자는 영계가 올라갑니다. 하나님께서는 외모를 안 보시고 중심을 보시는 신이시니 내가 인정하는 사람이니 그 옷 벗겨 줘라 할 때에 옷 입히고 스가랴는 왕관까지 씌워주라고 했습니다. 이래서 왕권 받은 종이 나와야 되는 것입니다.
& He puts on a fair crown.(4-5).
& 정한 관을 씌우십니다.(4-5).
God's purpose is not to destroy the servant, but to give him the kingship to put on crown. The temptation to be enticed by greed has the problem of repentance, and the test for mission is a condition put on for the crown.
Therefore, this representative servant is a servant who has already sinned, and Satan has not entered into his heart, but Satan has not been able to work in his heart. even if smoke outward, It seems as if he has been false charged, but God has told him not to repent, but he has put a crown on it to wear beautiful clothes
The Son, whom God has sent, is a body receive with water and blood, and a body without sin. But the servant here means that the sin has been removed, which means that the body has been completely renovated.
Some people are wrong to see this Joshua as Jesus. For if we say that Jesus has sinned, it means that he is not perfect.
Therefore, this Joshua should be regarded as a representative servant of arise the church of the candlestick in the last days.
하나님께서 시련기를 주는 것은 그 종을 망하게 하자는 것이 아니고 정한 관을 쓰는 왕권을 주기 위한 목적입니다. 욕심에 끌려서 받는 시험은 회개할 문제가 있고 사명을 위하여 시험을 받은 것은 왕관을 쓸 조건이 된다는 것입니다.
그러므로 이 대표적인 종은 하나님께서 이미 죄과를 제해버린 종이므로 아무리 사단이 대적해도 마음에 사단이 들어와 역사하지 못하고 겉만 그슬러졌으므로 사람이 볼 때는 누명을 쓴 것 같으나 하나님은 그 종에게 대하여 회개 하라는 말이 없고 아름다운 옷을 입히라고 하는 동시에 왕관까지 씌우게 된 것입니다.
하나님께서 보내신 아들은 물과 피로 임한 몸이므로 그 몸에 죄가 없는 몸이십니다. 그러나 여기의 종은 죄과를 제하였다는 것은 완전개조를 시킨 몸이라는 뜻입니다.
어떤 사람들은 이 여호수아를 예수로 본다는 것은 잘못입니다. 왜냐하면 예수님을 죄과를 제하였다고 하면 그 자체가 완전하지 못한 사람이란 뜻이 되기 때문입니다.
이러므로 이 여호수아는 말세에 촛대교회를 일으키는 대표적인 종으로 보아야 되는 것입니다.
& Qualification of a person who can not repent at the center mind.(4)
& 중심에 회개할 것이 없는 자의 자격.(4).
There is a man who has no repentance at the center mind when God sees him, but he is praised and welcomed by men, but there are some who will repent when God sees the center mind.
Therefore, no matter how much Satan is injured, if he does not repent at the center mind, God does not reprove his servant, but rather gives him something better.
아무리 사람에게 누명을 쓰고 악평을 받더라도 하나님이 보실 때에 중심에 회개할 것이 없는 사람이 있고 사람에게 칭찬을 받고 환영을 받지만 하나님이 중심을 보실 때에 회개할 것이 있는 사람도 있습니다.
그러므로 아무리 사단에게 피해를 당했다 하더라도 중심에 회개할 것이 없는 자라면 하나님께서는 그 종을 책망하시지 않고 오히려 더 좋은 것을 주시는 것입니다.
& The qualifications of an angel to be with him.(5)
& 천사가 함께 할 자의 자격.(5).
Those who always have the qualifications of the servant with the angel of the Lord will be hurt first by Satan.
Because when the testimony of Satan is accepted as a qualification to receive the throne, the angel of the Lord is with him.
Therefore, Jesus also joined the angel of the Lord after he won the test of the devil in the wilderness. It is God's way to give His beloved the kingship so that the angels can join together to fulfill His mission.
언제나 주의 천사가 같이 하는 종의 자격을 가진 자는 먼저 사단에게 피해를 당하는 일이 있게 됩니다. 왜냐하면 사단으로 시험을 해 보고 왕권을 받을 수 있는 자격으로 인정될 때에 주의 천사는 같이 하기 때문입니다.
그러므로 예수님도 광야에서 마귀의 시험을 이긴 다음에 주의 천사가 같이 했던 것입니다. 하나님께서 이렇게 하시는 것은 사랑하는 자에게 왕권을 주어서 천사가 같이 하므로 자기 사명을 감당하게 해 주기 위한 방법입니다.
# Pass the trials.(3:1-5).
# 시련을 통과함.(슥3:1~5).
In order to save the spirits who died in the darkness of death, God took the crucial process of suffering with Christ, so that the triumph of the crucifixion became the power to defeat the darkness, and the work of rebirth that saved many lives took place and the church was standing world under the heavens.
And there is no one who lives in the tribulation and calamity, but the work of God, which can escape the tribulation and calamity in the new age.
Therefore, first of all, a representative servant will be given trials to completely win with the Word, and at the same time, there will be a work of winning and fighting against the devil, and everyone will win the enemy's power and enjoy the glory of the new age in unity in that Word.
Therefore, the work of victory of the Word does not come to the general public, but it is victorious by the word of the utterly victorious the servant of the Word.
하나님께서 어두운 사망에서 죽은 영들을 살리기 위해서는 그리스도를 극도로 쓴 고난의 과정을 거치게 하므로 그 십자가의 승리의 역사가 흑암을 물리치는 권세가 되어 많은 생명을 살리는 중생의 역사가 일어나므로 천하에 교회가 서게 되었습니다.
그리고 환난과 재앙 가운데서 그 재앙을 면하고 새 시대에 가는 데는 환난, 재앙을 벗어날 수 있는 하나님의 역사가 아니고는 살 자가 없습니다.
그러므로 먼저 대표적인 종을 시련을 주어 말씀으로 완전히 승리케 하는 동시에 그 말씀으로 마귀와 싸워 승리하는 역사가 일어나서 모든 사람은 그 말씀에서 단결할 때에 원수의 세력을 이기고 새 시대 영광을 누리게 되는 것입니다.
그러므로 말씀의 승리 역사라는 것은 일반에게 오는 것이 아니고 말씀으로 완전히 승리한 종이 전하는 말씀에 의하여 승리하게 됩니다.
God is the one who lift up in the Satan, and God who holds the servants is God. We must learn that God is good for the servant whom he absolutely chooses, no matter how much Satan is opposed.
It may seem painful at one time, but it will be much appreciated when the trials escape and the unexpected glorious things come, he will be more grateful.
사단을 들어 쓰는 이도 하나님이요, 종을 들어 쓰는 이도 하나님이시니 우리는 사단이 아무리 대적한다 하여도 절대적으로 택한 종에게 유익이 되도록 하시는 하나님이란 것을 배워야 할 것입니다. 한 때는 괴로운 것 같으나 그 시련을 벗어나고 뜻밖에 영광스러운 일이 올 때 더욱 감사하게 될 것입니다.
& The need to build a representative person.(1-5).
& 대표적인 사람을 세우기 위한 필요성.(1-5).
This is not to drive Satan, but to make Satan and Satan oppose representative servant at will. Because the representative of the work that beats the enemy in the last days, it should be tried for Satan who is the enemy itself so much.
If you are not in the process of experiencing what the power of Satan is, you are not qualified to lead Satan to stand up rightly to the victim.
For example, if you want to be the general manager in charge of an army, you will not be able to have any enemies or combat experience directly.
Because the battle is not only in the theory but it must be a fact that you have experienced it yourself. What should be the work of the compulsive power, It is because a man has not possessed a worthy personality to be victorious can fight Satan. Christ is a god, and he defeats without problems when it comes to temptation against Satan, but a man without divinity does not have the power to beat Satan, the god of the devil.
Therefore, you are wearing dirty clothes like a smoke brand tree.
이것은 사단을 몰아내는 것이 아니라 사단으로 더불어 대표적인 종을 마음대로 대적하도록 만드는 일이 있기 때문입니다. 말세에 적군을 때리는 역사의 대표라는 것은 자기 자체가 원수가 되는 사단에게 그만큼 시련을 받아 보아야 되겠기 때문입니다. 자신이 사단의 세력이 무엇인지 체험의 과정이 없다면 사단에게 피해당하는 사람을 바로 서도록 지도할 자격이 없기 때문입니다. 예를 들면 군대를 지휘하는 총 책임자가 되려면 자기가 직접 적군과 전투 경험이 없는 사람은 도저히 안 될 것입니다.
왜냐하면 전투란 이론에만 있는 것이 아니라 직접 체험해 본 사실이 있어야 됩니다. 대표적인 책임자에게 강권 역사가 임해야 될 것은 사람은 사단과 싸워 승리할만한 인격을 소유하지 못했기 때문입니다. 그리스도는 신이시니 사단을 대적시키는 시험이 올 때 문제없이 물리쳤지만 신성이 없는 사람은 마귀의 신인 사단을 이길만한 능력을 갖고 있지 않습니다. 그러므로 그슬린 나무 같이 더러운 옷을 입었다는 것입니다.
A smoke brand tree is that it means that the servant fought with Satan. Then, if the army fights and is injured, there is an obligation to heal it on the side of the fight. It is not that he went to Satan's side and betrayed God, but that he were fighting Satan on God's side and it is smoke tree.
God knows that this is not a life of desire for lust, but that it can not be a representative person if he does not achieve a complete victory by his own strength in the battle against Satan. Therefore, God told me to take off authority his clothes. It is the duty of the God side to be responsible for wearing beautiful clothes and a fair crown.
그슬린 나무란 뜻은 그 종이 사단과 싸웠다는 뜻입니다. 그러면 군대가 싸우다가 부상당했다면 싸움을 붙인 편에서 고쳐줄 의무가 있습니다. 사단의 편에 가서 하나님을 배반한 것이 아니고 하나님의 편에서 사단과 싸웠다는 뜻이 그슬렸다는 것입니다.
그러면 이 종이 정욕에 끌리는 생활이 아니고 사단을 대항하는 싸움에서 자기의 힘으로 완전 승리를 이루지 못할 때 그대로 둔다면 대표적인 사명자가 될 수 없다는 것을 하나님은 아십니다. 그러므로 하나님이 강권으로 옷을 벗기라고 했던 것입니다.
아름다운 옷과 정한 관을 하나님 편에서 책임지고 입혀주는 일을 강권이라 하는 것입니다.
& About taking off the filthy clothes of Joshua.(Zech.3:3-5)
& 여호수아의 더러운 옷을 벗기는데 대해 (슥3:3-5)
It is for this reason that God lifts Satan against the servant as following.
하나님께서 사탄을 들어서 종을 대적시켜 보는 것은 다음과 같은 이유가 있는 것입니다.
1) Passing the task of blowing him down with Satan in the last days as a pioneer of the work of authority. Just as Peter was a representative servant in the age of grace, as Satan and told him to feed my lamb after he had seen it winnowed.(Luke.22:31).
In the last days the ministerial representative also made an against with Satan, and it is have taught.
1) 말세에 권세 역사의 선구자로 할 때에 사탄으로 그를 까불어 보는 일을 통과시킵니다. 베드로도 은혜시대에 대표적인 종이니만큼 사탄으로 까불어(눅22:31) 본 후에 주께서 친히 내 양을 먹이라고 한 것 같이 말세에 사명적인 대표자도 사탄으로 대적을 시켜보고 다음에 다시 들어서 쓰는 것을 가르친 것입니다.
2) This filthy garment means that when a man sees at laugh, ridicule, or contempt in front of a man, God will acknowledge and use lift up again it because it will be a plot to winnow upon his servant.
2) 이 더러운 옷이라는 것은 사람이 볼 때에 사람 앞에 비소, 조롱, 멸시를 받게 되는 것이니 하나님께서 그 종을 모략적으로 까불어 보는 일이 되기 때문에 하나님은 인정하고 다시 들어 쓴다는 것입니다.
3) Those who are in front of the Lord say that they should take off their clothes is that there is a need for people to do sneer and mockery before men.
This means that God is the acknowledged servant and that he must obey God's will and accord and cooperate in have to a new beginning. In this way, when we clothe beautiful clothes and put on the crown, the complete work goes down to God.
3) 주 앞에 선 자들은 그 옷을 벗기라고 한 것은 사람 앞에 비소, 조롱을 받게 된 일은 사람들이 해야 할 일이 있다는 것입니다.
이것은 하나님이 인정하는 종이니 하나님의 뜻에 순종해서 합심 협력해서 새로운 출발을 가져야 한다는 것을 말한 것입니다. 이와 같이 될 적에 아름다운 옷을 입히고 왕관을 쓸 적에 완전 역사가 하나님께로 내린다는 것입니다.
& Putting a crown on Joshua's head.(Zech.3:4, 6:9-11)
& 면류관을 여호수아 머리에 씌우는 일.(슥3:4, 6:9-11)
Put on head Joshua’s with a crown is the crown in here, which teaches the work of the power of complete victory.
Victory work taught that servants must be united. There are the following factors for the union.
여호수아에게 면류관을 머리에 씌우는 일에 대하여 여기에 면류관이라는 것은, 완전 승리의 권세 역사를 가르친 것입니다. 승리 역사라는 것은 종들이 결합이 되어야 만이 된다는 것을 가르쳤습니다. 결합이 되는 일에 대하여 다음과 같은 요소가 있습니다.
1) It is to be united with the heart that respects the mission.
To make a crown and put it on it, it taught that the delegate's mission is crucial that it was taught them to support.
1) 사명을 존중히 아는 마음에서 결합이 되어야 한다는 것입니다. 면류관을 만들어서 씌운다는 것은 그만큼 대표자의 사명을 중대시하고 받들어 주는 것을 가르쳤습니다.
2) Work means that an organization that coincides with the will of God is to be made, and that it should be a cooperative organization that cooperates according to God's command.
2) 역사라는 것은 하나님의 뜻과 합치가 되는 단체가 이루어지는 것이니 세운 종을 하나님의 명령에 따라서 합심 협력되는 단체가 되어야 된다는 것입니다.
3) The work of God shows that two or three people appear in the same place with accord. The fact that only three or four people crowd the house of Josiah means that work is made in a faint group when seen by humans.
In other words, the work of the end is not a popular work, but a small group of true servants combined.
3) 하나님의 역사는 두세 사람이라도 합심하는 장소에서 나타난다는 것을 보여준 것입니다. 요시야 집에 불과 3-4명이 면류관을 씌워 준다는 것은 인간이 볼 때 희미한 단체에서 역사가 이루어진다는 것입니다. 다시 말하면 종말의 역사가 대중적인 역사가 아니고 참된 종들이 결합된 적은 단체에서부터 시작된다는 것입니다.
@ And he answered and spake unto those that stood before him, saying, Take away the filthy garments from him. And unto him he said, Behold, I have caused thine iniquity to pass from thee, and I will clothe thee with change of raiment.(Zech.3:4)
@ 여호와께서 자기 앞에 선 자들에게 명하사 그 더러운 옷을 벗기라 하시고 또 여호수아에게 이르시되 내가 네 죄과를 제하여 버렸으니 네게 아름다운 옷을 입히리라 하시기로(슥3:4).
@ And the word of the LORD came unto me, saying, Take of them of the captivity, even of Heldai, of Tobijah, and of Jedaiah, which are come from Babylon, and come you the same day, and go into the house of Josiah the son of Zephaniah;
Then take silver and gold, and make crowns, and set them upon the head of Joshua the son of Josedech, the high priest;
@ 여호와의 말씀이 내게 임하여 이르시되 사로잡힌 자 중 바벨론에서부터 돌아온 헬대와 도비야와 여다야가 스바냐의 아들 요시아의 집에 들었나니 너는 이 날에 그 집에 들어가서 그들에게서 취하되 은과 금을 취하여 면류관을 만들어 여호사닥의 아들 대제사장 여호수아의 머리에 씌우고(슥6:9~11)
* The curious period is 2024-2025 year for the unification of the inter-Korean tribulation, about 2024~2027 year for the three and a half years before, about 2027 year for the rapture and World War III, about 2027-2031 year for the next three and a half years, about 2031 year for the War of Armageddon, about the millennium The kingdom is expected around 2033 year.
* 궁금한 시기는 남북환란 통일은 2024년~2025년, 전 삼년 반은 2024년 ~2027년쯤, 휴거 및 3차 대전은 2027년쯤, 후 삼년 반은 2027년~2031년쯤, 아마겟돈 전쟁은 2031년쯤, 천년왕국은 2033년쯤 예상됩니다.
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