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미술평론 뉴스-신작읽기/ Art Review News- Reading New Works: 현대미술 회화 디자인: 개념적 의미 구조로서 욕망 개념의 추상화 디자인 프로세스, The artwork posted on Facebook: Modern Art Artist Louis Choi Chul-joo Conceptual Abstract Work Criticism: Contemporary Art Critic Louis Choi Chul-joo's Contemporary Art - Conceptual Art, Abstract Art, Pop Art, Cartoon Criticism/ Louis Choi Chul-joo Abstract Art work ( https://opensea.io/Louisland ) review:
Louis Chul-joo Choi, morning glory window 2024-10-a shapeshifting from a lack of desire, 122X112cm, acrylic and composite materials on cloth, 2024
Louis Chul-joo Choi, morning glory window 2024-10-a shapeshifting from a lack of desire, 122X112cm, acrylic and composite materials on cloth, 2024
욕망의 결핍에서 변화하는 형태
욕망의 결핍을 시각 구조로서 실재 형태를 동일한 모티브로 욕망의 개념 이미지룰 만드는 추상적 요구는 타자의 상징계다.
이것은 변신(Shapeshifting)하려는 형태를 만들어낸 신처럼 꽃을 영속의 상징으로 변신하여서 욕망의 배경을 만들고 닭과 물고기로 그 욕망의 범위를 땅과 바다로 넓힌다.
욕망의 범위는 대상을 하나의 이미지에서 그림 효과로서 욕망의 구조로 대체되눈 또 다른 형태의 형상이동으로 전환한다.
욕망의 대상 이미지가 의미 효과로 변형되는 시각 구조는 무의식적 욕망이 대상의 속성으로 한 개념 이미지와의 만남이다.
이것은 욕망의 시각 구조로서 닭과 물고기를 찾고자 변신한 댄서가 욕망 개념의 반복해서 디자인을 한다.
여기서 욕망의 주체로 등장한 여인이 실존적 결핍을 충족하려고 닭을 가역적 음영에 감추고 연못에서 비친 물고기의 그림자를 실재 공간의 유클리드 벡터로 시각화한다.
이렇게 시각화된 이미지는 언어적 욕망의 추상적 개념이 연못에 비쳐지고, 실재로서 기호적 이미지가 반복하여서 그 이미지의 언표적 욕망 구조를 가역적 빛의 음영으로 투영한다.
신화적 상상계에서 벗어나 언어적 문화성에 따른 가역적 빛의 윤곽선으로 그려진 물고기는 크기와 방향을 가진 기하학적 실재 구조로 변신한다.
이것은 실재 구조의 의미 작용에 따라서 무의적 욕망과 여러개의 형태로 구분된 이미지의 언어적 의미가 가역적 시간성에서 일치하는 이미지로 생성됨에 따라 가역적 빛의 음영에 음페된 전체의 이미지가 표상된다.
현실 구조의 의미 작용에 따라 여러 형태로 분할된 이미지의 언어적 의미가 가역적 시간성에 부합하는 이미지로 생성되고, 가역적 빛의 음영에 가려진 이미지 전체가 표현된다.
여기서 이미지 전체의 욕망 구조의 변신은 신학적 합리주의와 마주하면서 회화적 주제에 대하여 의구심에서 벗어나 추상적 개념 변신을 이룬다.
그리고 사건과 행위에서 노출된 실재 구조로 그려진 추상화에 내재된 욕망의 공통적 형태로서 욕망의 상관 이미지를 연출한다.
욕망과 그 욕망의 언표적 이미지가 동일시되어서 욕망 의미가 추상적 상징성을 창출한 욕망의 상관 이미지가 된다
그 욕망의 상관 이미지는 현대미술에서 산업화로 이어진 대량생산 구조와 다양한 대중매체에서 일반화된다. 이것은 문화성에 따른 알려진 작품이 시장 구조를 이루지만 홍보의 부재로 한 수작업 미술 작품의 가치가 매몰된다.
이러한 미적 가치는 화가보다 홍보된 작품 이미지가 반복적으로 욕망의 대상으로 만들어지기 때문이다.
욕망 개념의 상관물로 규정된 표현적 이미지는 욕망 구조에서 시간성에 따른 자리와 욕망 이미지를 문화성에서 생성하는 역할을 한다.
문화적 상징성은 순환적으로 욕망 개념을 고정하여서 욕망 구조의 결여를 추상적 욕망을 실재의 이미지로 일반화한다.
이렇게 욕망의 이미지를 실재 이미지로 돌려서 형태를 바뀌게 하는 최철주의 욕망 공식은 욕망의 대상을 만드는 실재 이미지를 추상화한다.
언어적 이미지의 추상적 구조에서 벗어난 실재 이미지를 넣어서 욕망 구조를 무의적 의미로 기능하는 함수(function)처럼 욕망 이미지는 문화가 다른 왜곡을 벗어나려고 상상계의 무의식을 주체로 한 욕망에서 의식적으로 욕망의 주체를 자각할 수 있도록 추상적 욕망의 이항관계를 이루는 함수로세의 미적 구조로 한 실재 이미지로 구조화한다. (최철주욕망개념추상이론)
그 실재는 욕망을 이미지로 명시하고자 무의식적 욕망 개념을 넘어서 동시대가 요구하는 의식적 욕망과의 상관 관계를 통해서 가역적 흔적의 자리와 형상을 드러낸다.
이것은 욕망의 개념을 무의식적 욕망에서 실제 이미지로 변환하여 욕망의 결핍에서 형태의 움직임을 만들어내고, 욕망의 개념을 가역적인 빛의 음영을 가진 의식적 추상 구조로 변환함으로써 실존적 욕망 공간을 창출한다./ 글. 미술평론가 최철주 (개념추상화가 & 문화디자인박사)
Louis Chul-joo Choi, morning glory window 2024-10-a shapeshifting from a lack of desire, 122X112cm, acrylic and composite materials on cloth, 2024
a shapeshifting from a lack of desire
The abstract demand for the lack of desire to rule the conceptual image of desire with the same motif as the visual structure is the symbol of the other.
Like the god who created the shape of Shapeshifting, it transforms flowers into a symbol of perpetuity, creating a background of desire and expanding the range of desire to land and sea with chickens and fish.
The range of desire created a form of shape Shapeshifting in which the object was replaced by a structure of desire from one image to a picture effect.
The visual structure in which the object image of desire is transformed into a semantic effect is the encounter with a conceptual image in which unconscious desire is an attribute of an object.
This is a visual structure of desire, and a dancer who transforms to find chickens and fish repeatedly designs the concept of desire.
Here, a woman who appeared as the subject of desire hides the chicken in a reversible shadow to satisfy the existential deficiency and visualizes the shadow of the fish reflected in the pond as a Euclidean vector of real space.
In this visualized image, the abstract concept of linguistic desire is reflected in the pond, and the symbolic image repeats the expressive desire structure of the image and projects it into the reversible shadow of light.
As an outline of reversible light according to language culture, fish that deviate from mythological imagination transform into a geometric real structure with size and direction.
According to the semantic action of the real structure, the linguistic meaning of the image divided into several forms is created as an image consistent with reversible temporality, and the entire image obscured in the shade of reversible light is expressed.
According to the semantic action of the real structure, the linguistic meaning of the image divided into several forms is created as an image consistent with reversible temporality, and the entire image obscured in the shade of reversible light is expressed.
Here, the transformation of the desire structure of the entire image faces theological rationalism and achieves an abstract concept transformation away from doubts about the subject of painting.
And it creates a correlated image of desire as a common form of desire inherent in abstractions drawn as real structures exposed to events and actions.
As desire and the expressive image of that desire are identified, the meaning of desire becomes a correlated image of desire that creates abstract symbolism
The correlation image of desire is generalized in mass production structure and various mass media due to the industrialization of modern art. Known works according to culture form a market structure, but the value of manual work is buried due to the lack of publicity of the works.
This aesthetic value is because images of known works, not painters, are repeatedly created as objects of desire.
The expressive image, defined as the correlation of the concept of desire, plays a role in creating the place and desire image according to temporality in the desire structure.
Cultural symbolism cyclically fixes the concept of desire, generalizing the lack of desire structure to abstract desire as an image of reality.
In this way, Choi Chul-joo's desire formula, which changes the form by turning the image of desire into a real image, abstracts the real image that creates the object of desire.
Language Image Just like the function of functioning the desire structure into the unconscious desire concept by inserting a real image that deviates from the abstract structure, the desire image is structured into an aesthetic image as a function that constitutes a binary relationship of abstract desire so that culture can consciously recognize the subject of desire from desire and escape from other distortions based on the imaginary unconscious. (Choi Chul-joo's theory of abstraction of the concept of desire)
Its reality goes beyond the concept of unconscious desire to specify desire as an image and reveals the position and shape of the reversible trace through the correlation with the conscious desire required by the time.
This creates an existential desire space by converting the concept of desire from unconscious desire to a real image to create a form of shape movement from a lack of desire, and by converting the concept of desire into a conscious abstract structure with a reversible shade of light./ Writing. Art critic Choi Chul-joo (conceptual abstract painter & Ph.D. in cultural design)
Conceptual Abstract Artist Choi Chul-joo