겸손하게 남을 자기보다 더 나은 사람으로 여기십시오. in lowliness of mind let each esteem other better than themselves. —빌립보 2:3. Barnes' Notes on the Bible But in lowliness of mind - Modesty, or humility. The word used here is the same which is rendered "humility" in Acts 20:19; Colossians 2:18, Colossians 2:23; 1 Peter 5:5; humbleness, in Colossians 3:12; and lowliness, in Ephesians 4:2; Philippians 2:3. It does not elsewhere occur in the New Testament. It here means humility, and it stands opposed to that pride or self-valuation which would lead us to strive for the ascendancy, or which acts from a wish for flattery, or praise. The best and the only true correction of these faults is humility. This virtue consists in estimating ourselves according to truth. It is a willingness to take the place which we ought to take in the sight of God and man; and, having the low estimate of our own importance and character which the truth about our insignificance as creatures and vileness as sinners would produce, it will lead us to a willingness to perform lowly and humble offices that we may benefit others. Let each esteem other better than themselves - Compare 1 Peter 5:5. This is one of the effects produced by true humility, and it naturally exists in every truly modest mind. We are sensible of our own defects, but we have not the same clear view of the defects of others. We see our own hearts; we are conscious of the great corruption there; we have painful evidence of the impurity of the motives which often actuate us - of the evil thoughts and corrupt desires in our own souls; but we have not the same view of the errors, defects, and follies of others. We can see only their outward conduct; but, in our own case, we can look within. It is natural for those who have any just sense of the depravity of their own souls, charitably to hope that it is not so with others, and to believe that they have purer hearts. This will lead us to feel that they are worthy of more respect than we are. Hence, this is always the characteristic of modesty and humility - graces which the gospel is eminently suited to produce. A truly pious man will be always, therefore, an humble man, and will wish that others should be preferred in office and honor to himself. Of course, this will not make him blind to the defects of others when they are manifested; but he will be himself retiring, modest, unambitious, unobtrusive. This rule of Christianity would strike a blow at all the ambition of the world. It would rebuke the love of office and would produce universal contentment in any low condition of life where the providence of God may have cast our lot; compare the notes at 1 Corinthians 7:21. 반스의 성서 주석 그러나 겸손한 마음으로 - 겸손 또는 겸손. 여기에 사용된 단어는 사도행전 20:19, 골로새서 2:18, 골로새서 2:23, 베드로전서 5:5, 골로새서 3:12의 겸손, 에베소서 4:2, 빌립보서 2:3에서 "겸손"이라고 번역된 것과 동일합니다. 이 단어는 신약성경에서 다른 곳에서는 나오지 않습니다. 여기서는 겸손을 의미하며, 출세를 위해 노력하거나 아첨이나 칭찬을 바라는 마음에서 비롯되는 교만이나 자기 평가에 반대되는 개념입니다. 이러한 잘못을 바로잡을 수 있는 최선이자 유일한 방법은 겸손입니다. 이 미덕은 진리에 따라 자신을 평가하는 것으로 구성됩니다. 그것은 하나님과 사람 앞에서 우리가 마땅히 취해야 할 자리를 기꺼이 취하는 것이며, 피조물로서의 우리의 하찮음과 죄인으로서의 사악함에 대한 진리가 만들어내는 우리 자신의 중요성과 성품을 낮게 평가함으로써 다른 사람들에게 유익을 줄 수 있는 낮고 겸손한 직분을 기꺼이 수행하도록 우리를 인도할 것입니다. 서로 자신보다 남을 낫게 여기십시오 - 베드로전서 5:5을 비교하세요. 이것은 진정한 겸손이 가져다주는 효과 중 하나이며, 진정으로 겸손한 모든 마음에는 자연스럽게 존재합니다. 우리는 자신의 결점은 잘 알지만 다른 사람의 결점에 대해서는 똑같이 명확하게 보지 못합니다. 우리는 우리 자신의 마음을 보고, 그곳에 얼마나 큰 부패가 있는지 의식하며, 종종 우리를 움직이게 하는 동기의 불순함, 즉 우리 영혼 안에 있는 악한 생각과 부패한 욕망에 대한 고통스러운 증거를 가지고 있지만, 다른 사람들의 오류와 결함, 어리석음에 대해서는 같은 관점을 가지고 있지 않습니다. 우리는 그들의 외적인 행동만 볼 수 있지만, 우리 자신의 경우에는 내면을 들여다볼 수 있습니다. 자신의 영혼의 타락에 대해 정의로운 감각을 가진 사람이라면, 다른 사람들에게는 그렇지 않기를 자비롭게 바라며 그들이 더 순수한 마음을 가지고 있다고 믿는 것은 당연합니다. 이것은 그들이 우리보다 더 존경받을 가치가 있다고 느끼게 할 것입니다. 그러므로 이것은 항상 겸손과 겸손의 특징이며, 복음이 생산하기에 매우 적합한 은총입니다. 그러므로 진정으로 경건한 사람은 항상 겸손한 사람이 될 것이며, 다른 사람들이 자신보다 직분과 명예를 더 선호하기를 바랄 것입니다. 물론 그렇다고 해서 다른 사람의 결점이 드러날 때 그 결점을 보지 못하는 것은 아니지만, 그 자신은 은퇴하고 겸손하며 야망이 없고 눈에 거슬리지 않는 사람이 될 것입니다. 이 기독교의 통치는 세상의 모든 야망에 타격을 줄 것입니다. 그것은 직분에 대한 사랑을 책망하고 삶의 낮은 조건에서 보편적인 만족을 낳을 것입니다. |