Very interesting article here about how to launch a manual
Porsche 911 Carrera S and one fitted with PDK.
Getting the best zero-to-60 acceleration time out of a Porsche 911 with a manual transmission requires a
bit of a sadistic streak. Dropping the clutch in the rear-heavy coupe for a wheelspin-induced launch
creates a violent bucking—known as axle hop—that resonates throughout the entire car and feels certain
to dislodge a few expensive components.
첫댓글 케이먼도 알려주세요 ~~~ 6초 넘게 나와요 ㅠㅠ
케이먼 수동이시죠 ? 카레라S랑 똑같이 하심될듯하네요 (고정 RPM만 조금 틀릴듯)... 메뉴얼 차들 런칭이 다 똑같죠... 그런데 케이먼 아끼신다면 하지 마세요 ㅎㅎㅎ
알피엠을 한..5천정도 올리시고.. 클러치를 반정도 때면서.. 붙이세요.. 그리고 붙었다 싶으면 완전히 때세요..연습을 좀 해서...요령이 필요합니다... 수업료가 좀 있습니다. 대략 250만원... 클러치 교환비용..ㅎㅎ
수업료 250만원이 압박이네요 ㅋ
RS4가지고 런칭 하다가 클러치값 240만원 날려먹은 장본인입니다. 결국 제로백 4.9초까지 끊어봤습니다. 제원상 4.8초, 외국 잡지에서는 4.7초까지도 끊더군요. 이거 아무나 하는게 아닙니다...ㅠㅠ