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7 Pharmacist Interview Questions and Answers
Q: Why do you want
become a pharmacist? (왜 약사가 되고 싶은가요?)
Pharmacy is a job
that pays well. This question tests why applicants would want to be a pharmacist,
beyond a high salary. (약사는 보수가 좋은 직종입니다. 이
질문은 지원자가 높은 급여를 제외하고 약사가 되고 싶은 지를 질문하는 것입니다.)
What to look for: Interest
in helping others / Understanding of the role / Why they are passionate
about the pharmacy profession (다른 사람을 돕는 것에 대한 관심 /
역할에 대한 이해 / 그들이 약국 직업에 열정적인 이유)
Example: "I've always had an interest in the medical profession from the
treatment of various diseases to drugs and surgery. I narrowed my interests
down to pharmacy, and it's been my passion ever since. There was never another
career choice for me. What's more, I believe I have both the knowledge and
personality to become a good pharmacist, bring value to the store and offer
excellent service to customers." (저는 다양한 질병 치료에서부터 약물 및 수술에 이르기까지 항상 의약계에 관심을 가지고 있었습니다. 그
관심을 약학으로 좁혔으며 그 이후 그 것은 나의 열정이었습니다. 저에게는 다른 직업 선택은 없었습니다. 게다가, 나는 좋은 약사가 되기 위해 지식과 인격을 모두 갖추고
있으며 가게에 좋은 가치를 가져다 주며 고객에서 훌륭한 서비스를 제공할 수 있다고 믿습니다.)
Q: What was your
favorite subject while in school? What subject did you struggle with most?
(학교에서 가장 좋아하였던 과목은 무엇입니까? 어떤 과목이 가장 어려웠나요?)
Pharmacy is a job
that requires a lot of responsibility, so pharmacists should truly enjoy what
they do. This question asked applicants what they did and didn't like about
their studies to see if they enjoyed the overall experience of studying
pharmacy. (약국은 책임을 많이 요구하는 직업이므로 약사는 반드시 본인의 일을 즐겨야 합니다. 이 질문은 지원자에게 그들이 좋아하였던 그리고 좋아하지 않았던 공부에 대해 물어봄으로써 전반적으로 약학 공부의
경험을 즐겼는지를 보는 것입니다.)
What to look for: Self-awareness / Commitment to the pharmacy profession /
Communication skills (자기 인식 / 약국 직업에 대한 헌신 / 의사 소통
능력)
Example: "I
enjoyed the APPE we had to complete. The chance to work in a real job, with
supervision, reinforced my belief that this is the career for me. It was
excellent preparation for the job and probably the best time I had in school.
As far as weaknesses go, Calculus is the one class that caused me the most
trouble. I had to study extremely hard to pass my exams, but I did, and while I
didn't enjoy it, the sense of accomplishment I felt when I passed made it all
worth it." (저는 우리가 APPE를 수료하는 것을
즐겼습니다. 슈퍼바이저와 함께 실제 직장에서 일을 할 수 있는 기회는 나를 위한 직업이라는 믿음을 강화
시켰습니다. 이것은 직업을 위한 훌륭한 준비였으며 학교 생활 중 최고의 순간이었습니다. 나는 시험을 통과하기 위해 열심히 공부하였지만 이것을 즐기지 못하였습니다. 하지만
저는 시험에 합격하였고 이 것은 모든 순간을 가치 있게 만들었습니다.)
Q: Two of your
technicians aren't getting along, and customers are starting to notice. How you
do handle the situation? (두 명의 테크니션이 사이가 좋지 않은 것을 고객이 눈치 채었습니다. 당신은
이 상황을 어떻게 처리하겠습니까?)
Pharmacists are
often in a management role and need to be able to supervise their technicians.
A good pharmacist will be able to manage their employees and any conflicts that
arise. (약사는 종종 관리 역할을 수행하기 때문에 테크니션들을 감독할 수 있어야 합니다. 좋은 약사는
직원과 발생하는 모든 갈등을 관리 할 수 있습니다.)
What to look for: Management ability / Interpersonal Skills / Conflict resolution (관리 능력 / 대인 관계 기술 / 갈등 해결)
Example: "I
would schedule a time to speak with both technicians before the pharmacy
opened. I would have each of them explain their grievances to the other and
then work towards a solution. I would let them know their behavior was
unacceptable and in the future, if they had a problem with a co-worker, to
bring it to me so we could work it out. I'd also tell them any further public
disruptions could potentially lead to disciplinary action." (약국 문을 열기 전에 두 테크니션과 얘기 할 수 있는 스케줄을 잡고 싶습니다. 저는 각자에게
서로의 불만을 설명하고 해결책을 찾도록 하겠습니다. 저는 그들의 행동이 용납될 수 없다는 것을 알리고
나중에 동료와 문제가 발생하였을 때는 우리가 해결할 수 있도록 나에게 알려줘야 합니다. 또한 나는 그들에게
더 이상의 공적인 혼란은 징계 조치로 이어질 수 있다고 말할 것입니다.)
Q: A customer asks
about an over-the-counter medication you've never heard of before. How would
you handle this situation? (당신이 이전에는 들어 본 적이 없는 처방전 없이 살 수 있는 약에 대해 고객이 물어볼 경우 당신은 이 상황을
어떻게 해결하시겠습니까?)
This hypothetical
question allows the candidate to explain how they would react in a situation
there they don't know the answer. This question is important as it checks a
candidates problem-solving skills. (이 가상 질문은 지원자가 답을 모르는 상황에서 어떻게 대응할 것인지 설명할 수
있게 합니다. 이 질문은 지원자의 문제 해결 능력을 확인하기에 중요합니다.)
What to look for in an answer: Ability to interact with patients /
Research ability / Customer service (환자와의 상호 능력 / 연구 능력 / 고객 서비스)
Example: "I
would explain to the patient that it was a drug I'd never heard of and I’d
check to see if we carried it in the store. If we didn't, I would then let them
know what I found out and answer and questions they may have." (저는 환자에게 제가 들어본 적 없는 약이라고 설명하고 우리가 그 약을 가지고 있는지 확인하겠습니다. 만약
우리가 가지고 있지 않다면 환자에게 제가 알아낸 사실을 알리고 그들이 가지고 있을 질문에 답할 것입니다.)
Q: A customer
returns to the pharmacy with a bottle of prescription medication that is
partially used and says it doesn't work. How would you address the issue? (고객이 처방전이 필요한 약의 일부를 복용 후
약국에 들고 와서 효과가 없다고 말한다면 이 문제를 어떻게 다루겠습니까?)
Patient don’t
always follow the instructions listed on their prescriptions. This question
will let you see how applicants handle a situation where the patient isn't
following directions and because of that, not seeing results. (환자는 항상 처방전에 나와있는 지시를 따르지 않습니다. 이 질문은 지원자가 환자가 지시 사항을
따르지 않는 상황과 그 때문에 효과를 보지 못하는 상황을 어떻게 해결하는 지를 보여줍니다.)
What to look: Interpersonal
skills / Patient communication (전문 기술 / 환자와 의사
소통)
Example: "I
would first ask why they thought the medicine didn't work. I would check the
type of medication they were prescribed since certain meds require the entire
amount is taken for them to work, and if that were the case with their
prescriptions, I would let them know they needed to take all the medication to
see results. If that wasn't the case, and the store policy allowed for a
refund, I would let them know I was sorry the medicine didn't work for them
immediately issue a refund." (저는 우선 왜 그들이 그 약의 효과가 없다고 생각하는지 물어볼 것입니다. 특정 약은 효과를
보기 위해서 전체 약을 복용해야 하므로 처방 된 약의 종류를 확인하고 효과를 보기 위해서는 모든 약을 복용하여야 한다는 사실을 알리겠습니다. 만약 그렇지 않고 가게 방침이 환불을 허용한다면 저는 그들에게 약의 효과가 없어서 미안하고 말할 것입니다.)
Q: You're out of
stock on medication for a customer who is extremely difficult. How would you
explain the situation to the patient? (극도록 어려운 환자를 위한 약이 떨어졌습니다. 당신은 이 환자에게
상황을 어떻게 설명하시겠습니까?)
Pharmacists have
to deal with all types of people. This question will let you know if they are
capable of handling the different personalities they will encounter of the
job. (약사는 모든 유형의 사람들을 다루어야 합니다. 이 질문은 그들이 직업에서 마주하게 될 다양한
개인 성향을 다룰 수 있는지를 보여줍니다.)
What to look for: Applicants ability to interact with difficult patients / Ability to
diffuse potentially volatile situations / Problem solving (어려운 환자와 상호 작용 능력 / 잠재적으로 불안정한 상황능력 / 문제 해결)
Example: "Instead
of waiting for the patient to come into the pharmacy, I would call them and let
them know their medication is out of stock, we are ordering some more
immediately and that I was sorry for any inconvenience this would bring. The
goal with the phone call is to get ahead of the situation and prevent an
in-store confrontation." (환자가 약국에 오기를 기다리는 대신 환자에게 전화를 걸어 약이 재고가
없다고 알리며 불편을 드려 죄송하며 약을 조금 더 빨리 주문하겠다고 말하겠습니다. 전화 통화의 목적은
상황을 앞서나가고 매장 내 대립을 막는 것입니다.)
Q: What do you
think is the most important business aspect of being a pharmacist? (약사가 되는 가장 중요한 사업적 측면은 무엇이라고
생각합니까?)
While pharmacy is
about helping patients, it's still a business. This question gives the
candidate an opportunity to explain more broadly how they think about the
business of pharmacy. (약국은 환자를 돕는 중에도 그것은 여전히 사업입니다. 이 질문은 지원자에게 약국 사업에 대한 그들의 생각을 조금 더 폭넓게 설명할 기회를 줍니다.)
What to look for: Understanding pharmacists' other responsibilities / See if
applicants are a good fit for your pharmacy / Can they bring value to the
business (약사의 기타 책임감의 이해 / 지원자가
약국에 적합한지 확인 / 그들이 사업 가치를 가져올 수 있는지 여부)
Example: Providing
great patient care is probably the best thing you can do for the business side
of pharmacy. Patients who feel they receive great care and have a pharmacist
who is knowledgeable and cares about them individually will continue to
frequent that pharmacy. (훌륭한 환자 관리를 제공하는 것은 약국의 사업을 위해 당신이 할 수
있는 최선의 방법일 것입니다. 환자는 훌륭한 보살핌을 받고 있고 약사가 지식이 풍부하고 개별적으로 관심이
있다고 느끼면 환자는 그 약국에 자주 가게 될 것입니다.)
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