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From Birth, Engage Your Child With Talk ; 태어나면서 부터 아이들을 대화에 끌어들여라
By JANE E. BRODY
I recently stopped to congratulate a young mother pushing her toddler in a stroller. The woman had been talking to her barely verbal daughter all the way up the block, pointing out things they had passed, asking questions like “What color are those flowers?” and talking about what they would do when they got to the park. This is a rare occurrence in my Brooklyn neighborhood, I told her. All too often, the mothers and nannies I see are tuned in to their cellphones, BlackBerrys and iPods, not their young children. There were no such distractions when my husband and I, and most other parents of a certain age, spent time with our babies, toddlers and preschoolers. Like this young mother, we talked to them. We read to them and sang with them. And long before they became verbal, we mimicked their noises, letting them know they were communicating and we were listening and responding. (And we’ve done the same with our four grandsons, all born after the turn of this wireless century.) I am not the only one alarmed by modern parental behavior. Randi Jacoby, a speech and language specialist in New York, recently told me in an e-mail message: “Parents have stopped having good communications with their young children, causing them to lose out on the eye contact, facial expression and overall feedback that is essential for early communication development. “Young children require time and one-on-one feedback as they struggle to formulate utterances in order to build their language and cognitive skills. The most basic skills are not being taught by example, and society is falling prey to the quick response that our computer generation has become accustomed to. “Parents need to be reminded of the significance of their communicative model.” Communication Starts Early. Not all parents, of course, are routinely tuning out their young children. Two of my female friends in their 30s who have toddlers talk to them, and with them, incessantly. One, a former Spanish teacher, speaks to her three little boys only in Spanish; her husband and almost everyone else in their lives speak to them in English. The oldest, now 3, is fluently bilingual and readily translates into English what has been said to him in Spanish. If I ask him something in Spanish, he responds to me in English (he quickly recognized my limits with Spanish) and even corrects my mispronunciations of Spanish words.
나는 최근 어느날 스트롤러(방랑자,유모차)에 어린애를 태워 밀고 있는 절믄 엄마에게 축하를 건내기위해 가던 발걸음을 멈추었다. 그 젊은 아이와 엄마가 지나첬던것을 가르키면서 여성은 저런 꼿 색깔이뭐야, 우리 공원에 도착하면 뭐할까라고 말을 걸면서 블럭을 걸어오면서 내내 겨우 말 몇마디를 하는 딸 아이에게 말을 걸고 있었다. 참으로 내가 사는 브루클린동내에서는 보기 드문일이내요 라고 가는 그 엄마에게 이야기를 햇다. 내가 본 어머니들이나 가정부들은 아이들에게 정신을 쓰는 것이 아니라 거의 다 전화,써우지폰과 아이포드에 정신이 팔려 있었다. 나의 남편과 나, 그리고 특정나이대의 다른 부모들은 애기,토들러과 유아원생들과 시간을 보낼때 그와 같은 디스트렉션(정신산만,심심풀이,오락)꺼리가 없었다. 이 젊은 엄마처럼 우리는 아이들과 함께 걸었다. 우리는 애기들에게 책을 읽어주고 애기들과 함께 노래를 불렀다. 그리고 애기들이 말을 하기 오래전에 우리는 애기들이 커무니케이팅을 하고 있고 우리가 함께 듣고 대답한다는 것을 알려 주면서 아기들의 노이지즈(옹아리,헛소리)를 흉내냈다(우리는 이런 무선세대가 도래한 이후 태어난 4명의 손주와 함께 그런것들을 했다). 나는 현대 부모들의 행동에 의해 여러번 경고를 받았다. 뉴욕의 말과 언어 전문가 자코비씨는 최근에 이메일 메세지로 이렇게 말 했다; 부모들은 눈을 마주치고,얼굴로 표현하고 애기들의 조기 대화발달에 필수적인 전반적인 피드백을 통하여 애기들에게 언어습관을 들여야 하나 그렇게 하지 못함으로서 어린 애기들과 좋은 커무니케이션이 중단 위기에 봉착했다라는 말의 이메일을 받았다. 어린애들이 말을 하고 인식스킬을 익히는 말을 하고자할때 아이들은 시간이 걸리고 일대일 피드백이 필요하다. 가장 필요한 초보적인 스킬이 좋은 본보기에 의해 교육돼지 안코 있으며 사회는 우리의 컴퓨터세대들이 익숙하게 길들여진 빠른 반응에 필요한 자양분을 공급하지 못하고 있다. 부모들은 아이들의 대화를 촉진하는 모델의 중요성을 되세겨볼 필요가 있다. 일찍 커무니케이션을 시작해라. 물론 모든 부모들이 일상적으로 아이들에게만 신경써 대화의 훈련을 시킬수 있는 것은 아니다. 30대나이에 토들러를 둔 나의 친구들중 2명은 끈임없이 어린아이들에게 말을 걸고 함께한다. 전 스페인어 교사출신인 한명의 친구는 일상속에서 3명의 어린 자녀들에게 스페인어로만 말을 하고 남편과 다른 사람들은 일상속에서 영어로 어린아장쟁이 애들과 말을 한다. 자장큰 애인 지금 3살짜리 애는 유창하게 스패인어와 영어를 구사하며 그에게 스페인어로 말 했던것을 영어로 번역하여 말 한다. 만약 내가 스페인어로 물으면 어린 나의 아들은 나에게 영어로 대답하고(어린 아이는 나의 유창하지 못한 스페인어의 한계를 이내 인식하였다)심지어 스페인말의 잘못된 발음을 교정까지 해 준다.
So much for the notion that learning two languages simultaneously delays a child’s language development. Ms. Jacoby’s general advice to parents: “Reward your little one’s communicative attempts with your heightened attention to his/her conversation. Be prepared to put down your cellphone and look them squarely in the eye as they share their thoughts with you.” Communication begins as soon as a baby is born. The way you touch, hold, look at and talk to babies help them learn your language, and the different ways babies cry help you learn their language — “I’m wet,” “I’m hungry,” “I’m tired,” “I hurt,” “I’m overwhelmed” and so forth. “Talk to your baby whenever you have the chance,” the American Medical Association advises parents. “Even though he doesn’t understand what you’re saying, your calm, reassuring voice is what he needs to feel safe. Always respond to your newborn’s cries — he cannot be spoiled with too much attention.” The American Speech-Language-Hearing Association urges parents to reinforce communication efforts by looking at the baby and imitating vocalizations, laughter and facial expressions. “Talk while you are doing things,” the association suggests. “Talk about where you are going, what you will do once you get there, and who and what you’ll see.” You might say things like, “Now we’re going to put on your socks,” “We’re going in the car to see Grandma,” or, “When we get to the playground, I’ll push you on the swing.” And you can’t introduce books too early. I remember my niece at 3 months paying rapt attention as her mother “read” picture books to her, pointing out objects, their colors and what the characters were doing. Likewise for the toddler. Advice from the speech experts: “Talk while doing things and going places. When taking a walk in the stroller, for example, point to familiar objects and say their names. Use simple but grammatical speech. Expand on words. For example, if your child says ‘car,’ you respond by saying: ‘You’re right! That is a big red car.’ ” Not Verbal, but Understanding. Keep in mind that preverbal children understand far more than they can say. One of my grandsons was a late-talker. When he wanted something to drink or eat, he went to the refrigerator or pantry and pointed. Our job was to ask, “Do you want water, milk or juice, cereal or raisins?” and wait for his response. When we guessed right, we reinforced the verbal message by saying, “Oh, you want cereal.” Avoid “baby” words and baby talk, which can confuse a child who is learning to talk. Teach your child the correct words and names for people, things, places and body parts, including “breast,” “penis” and “vagina.” If your child uses a baby word (“din-din,” for example), you can repeat it but also use the correct one (“dinner”). Play word games like “This Little Piggy” or “The Itsy-Bitsy Spider” and encourage your child to do the accompanying motions and perhaps some of the words.
두개의 언어를 동시에 배우는 개념의 지나침은 아이들의 언어 발달을 늦춘다. 자코비는 부모들에게 일반적이 어드바이스를 한다; 어린 아이들에 최대한의 관심을 기울여 자신의 어린 유아들이 뭔가의 말을 할려고 할때 충분한 보상을 해줘라. 여러분의 전화를 내려 놓고 어린 유아들이 엄마와 생각을 공유할수 있도록 어린이들을 스퀘얼리(4각으로,정면으로) 바라 보아라. 대화는 아이가 태어나자 마자 시작해라. 여러분이 아이를 만지고 껴앉고 아이들에게 말을 거는 방법을 통하여 유아들이 여러분의 말을 배우는대 도움을 주고 아이들이 여러가지 다른 식으로 울때 그것을 통하여 여러분은 어린아이들의 언어를 배울수 있게끔 여러분에게 도움을 주는대 가령 나 오줌쌋어,나배고파,나힘들어 등을 다르게 울어 그것을 표현한다. 여러분은 기회가 있을때마다 여러분의 말을 걸어라 라고 미국의료협회가 부모들에게 충고한다. 여러분이 말하는 것을 토들러가 알아듣지 못하더라도 여러분의 조용한 다시 안심시키는 목소리가 어린이들이 안심을 느끼는대 필요한 것이다. 새로태어난 아이가 울때마다 여러분이 반응을 보인다 해도 그 아이가 너무 지나친 관심을 받는다고 해서 뭐 잘못되는 것은 아니다. 미국언어듣기협회는 어린이들을 처다보고 보컬리제이션(발성),웃음과 얼굴표현통하여 대화의 노력을 보강해야 한다고 부모들에 주장한다. 여러분이 뭘 하는동안에도 아기에게 말을 걸어라 라고 협회는 제안한다. 여러분이 어디에서 일 하고 있는지 아이에게 말하고 여러분이 일단 거기에 이르면 뭘할껀지 그리고 여러분이 누구를 바라보고 있는지 뭘 바라보고 있는지 아이에게 꾸준이 말을 걸어라 라고 그 협회는 제안하고 있다. 여러분은 이런식으로 말을 걸어도 된다, 지금 우리가 양말을 신고 있지 우리 할머니 보러 차인는대로 가자 혹은 우리가 운동장에 도착하면 내가 너 스윙(그내)태워 줄께 등과 같은 이야기를 하면 좋다. 그리고 여러분은 아주 일찍 아이들이 책을 읽도록 할수는 없을 것이다. 나는 나의 누나가 물체를 가리키며,색깔과 가르치며 책속의 케릭터가 뭘을 하고 있는지를 설명함 해대기에게 그림책을 읽어줄때 렙트(황홀한) 관심을 였던 태어난지 3달된 조카녀석을 기억한다. 마찬가지로 토들러들에게도 해 봐라. 일하면서 왔다갔다 하면서 말을 어린아기에게 던지라고 스피취 전문가들은 말 한다. 예를 들어 유모차쪽으로 걸어갈때 익숙한 물체를 가르키며 그 물체의 이름을 말 해라. 단순하면서도 문법적인 스피취를 이용해라. 말을 점점 넓혀가라. 예를 들어 여러분의 토들러자녀가 카라고 말 할때 여러분은 우리아가 참 똑똑해요 마자요 라고 반응을 보여라. 말로만이 아닌 이해를 하도록 해라. 말문이 트기 이전의 어린아기들도 여러분이 생각하고 있는 것 보다 훨씬 더 많은 것을 이해하고 있다는 것을 명심해라. 나의 손주들중 한 아이는 말문이 좀 늦게 터졌다. 토들러 아이가 마실것이나 먹을 것을 원할때 그는 레이소꼬나 펜트리(찬방)으로 달려가 저기 저기 라고 가르켰다. 우리의 할일은 문는것이다. 너 물먹고 시퍼 밀크 훠 주스 아니면 씨리얼 깐포도 먹고 심니 라고 물은 다음 그의 대답을 기다린다. 우리가 바로 이순간이다 라고 타이밈을 생각할때 우리는 말로 버벌 메세지를 보강해준다. 오 너는 씨리얼 먹고 시픈 개로구나. 말을 배우는 어린아이가 혼동을 느낄수 있기에 아까짱이라는 단어를 피하고 아가에게 말을 던져라. 정확한 단어를 아이에게 가르치고 사람,사물,장소등을 정확하게 이름불러 가르치고 저탱이 자지,보지같은 신체부위의 이름을 정확하게 가르처라. 만약 여러분의 자녀가 애기말(딘딘)을 한다면 여러분도 따라서 아기말을 반복해도 좋지만 또한 정확한 단어(디너)를 가르처 주어라. 더리틀피그 혹은 더 이치 비치 스파이더와 같은 말장난 놀이를 하면서 여러분의 어린 자녀가 동작과 아마 몇개의 단어를 동행하도록 격려해 주어라
Count the steps as you go up or down. My twin grandsons’ math skills flourished long before they could speak in sentences because they live in a third-floor walk-up. At whatever age your children start talking, let them know you are interested in what they are saying by repeating and expanding upon it and asking them to repeat what they said if at first you do not understand them. Ask questions that require a choice, like “Do you want milk or juice?” or “Do you want to walk or ride in the stroller?” (An important aside: Too many city children are transported in strollers well beyond the time they can safely walk and run. Young children need to exercise their bodies as well as their minds. The theft of our stroller when our twins were 19 months old was probably the best thing that happened to them.) Help expand your child’s vocabulary by talking about what is done with various objects or why a particular food helps to build healthy bodies. Sing songs and recite nursery rhymes, and encourage your child to fill in the blanks. When reading a book together, which should be a daily activity, ask your child to name or describe the objects or talk about what the characters are doing. Avoid verbal frustration. When your children try to talk to you, give them your full attention whenever possible. And before you speak to them, make sure you have their attention.
여러분이 오르락 내리락 하면서 계단수를 세라. 나의 쌍둥이 손자의 셈솜씨는 쌍둥이가 문단의 글을 말할수 있기 훨씬 이전에 뛰어났는대 그 이유는 쌍둥이 형제가 걸어 올라가는 삼층에 살기 때문이다. 여러분의 자녀들이 뭘 말하던지 간에 어린아이들이 반복적으로 이야기하고 말을 점점 넓혀가고 만약 여러분이 아기들이 무슨말을 하는지 알아듣지 못하면 반복적으로 말 하도록 아이들에게 무슨소리야 라고 반복적으로 질문을 하여 여러분이 자녀들이 이야기하는 것에 관심을 보이고 있다는 것을 알게 해라. 너 우유먹고 싶니 주스먹고싶니 너 걸어갈래 유모차 타고갈래 라는 식의 선택을 요하는 질문을 해라(아주 중요한 벗어나 있는 것이 너무많은 도시의 어린이들이 안전하게 뛰고 걸어가는 것보다 훨씬 많이 유모차를 타고 다니게 된다. 어린 아이들도 뇌의 발달을 도모하는 것은 물론 육체적인 운동도 필요하다. 우리의 쌍둥이 녀석들이 19개월이 될때 우리의 유모차를 도둑맞았는대 아마 어린아이들에게 일어난것중 가장 좋은 것 이었다). 다양한 물건이 뭐에 쓰이는 것인지 특히 좋은 음식이 왜 건강한 몸을 만드느대 도움을 주는지에 관한것을 이야기하여 여러분 자녀의 어휘가 계소 늘어나도록 해라. 노래를 불러주고 너서리 라임(동요,자장가)를 반복하여 암송하고 여러분의 아이들이 종이의 빈공간을 연필같은 것으로 채워보도록 도와주라. 반드시 내일의 활동이 되어야 하는 책을 함께 읽을때 여러분의 아이들에게 대상 물체의 이름이 뭔지를 물어보고 그 물체를 묘술해보도록 물어보고 케릭터들이 하고 있는 것에 대하여 말을 걸어라. 토들러의 말에 실망하는 모습을 피해라. 여러분이 토들러들이 여러분에게 뭔가 말을 하려고 할때 가능한한 늘 아이들에게 최대의 관심을 기울여라. 그리고 여러분이 토들러어에 말을 하기전에 여러분이 관심을 기울이고 있는지 반드시 확인해라
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