|
2024.11.17. 주일찬양기도예배 설교문
제목: 아브라함이 받은 축복과 감사.
본문: 창세기 12:1-5절, 13:14-18절
12:1여호와께서 아브람에게 이르시되 너는 너의 고향과 친척과 아버지의 집을 떠나 내가 네게 보여 줄 땅으로 가라 2내가 너로 큰 민족을 이루고 네게 복을 주어 네 이름을 창대하게 하리니 너는 복이 될지라 3너를 축복하는 사람에게는 내가 복을 내리고 너를 저주하는 사람에게는 내가 저주하리니 땅의 모든 족속이 너로 말미암아 복을 얻을 것이라 하신지라 4이에 아브람이 여호와의 말씀을 따라갔고 롯도 그와 함께 갔으며 아브람이 하란을 떠날 때에 칠십오 세였더라 5아브람이 그의 아내 사래와 조카 롯과 하란에서 모은 모든 소유와 얻은 사람들을 이끌고 가나안 땅으로 가려고 떠나서 마침내 가나안 땅에 들어갔더라. 13:14롯이 아브람을 떠난 후에 여호와께서 아브람에게 이르시되 너는 눈을 들어 너 있는 곳에서 북쪽과 남쪽 그리고 동쪽과 서쪽을 바라보라 15보이는 땅을 내가 너와 네 자손에게 주리니 영원히 이르리라 16내가 네 자손이 땅의 티끌 같게 하리니 사람이 땅의 티끌을 능히 셀 수 있을진대 네 자손도 세리라 17너는 일어나 그 땅을 종과 횡으로 두루 다녀 보라 내가 그것을 네게 주리라 18이에 아브람이 장막을 옮겨 헤브론에 있는 마므레 상수리 수풀에 이르러 거주하며 거기서 여호와를 위하여 제단을 쌓았더라. 아멘.
찬송: 587장(통 306장) – 감사하는 성도여,
588장(통 307장) – 공중 나는 새를 보라,
592장(통 311장) – 산마다 불이 탄다 고운 단풍에,
594장(통 장) – 감사하세 찬양하세,
595장(통 372장) – 나 맡은 본분은.
할렐루야!! 사랑하는 교회 공동체여러분들에게 하나님의 신령한 은혜와 은총이 교회 공동체여러분과 교회 공동체 여러분의 가정에 그리고 교회 공동체여러분의 사업과 가정 위에 충만하기를 주님의 이름으로 축원합니다. 아멘!!!
설교문:
할렐루야!! 요즘 날씨를 보면 가을은 저만치 물러가고 어느새 겨울이 우리 곁에 다가온 것 같습니다. 새벽에는 새벽기도를 가려면 제법 싸늘한 바람이 불어 춥다고 하는 소리가 저절로 나오고 있습니다.
이런 환절기에 특히 조심해야 할 것은 감기에 걸리지 않도록 주의해야 합니다. 요즘 감기는 한번 걸리면 잘 낫지를 않습니다. 그래서 의사들이 하는 말을 들으면 감기가 2주가 지나도 낫질 않으면 반드시 병원을 가야 한다고 합니다. 감기가 낫지 않고 오래가면 감기로 끝나는 것이 아니라 다른 질병을 의심해야 한다고 합니다. 아무쪼록 어떤 질병에도 걸리지 않고 건강하시기를 주님의 이름으로 축원합니다. 아멘!
오늘은 우리가 믿음의 조상이라고 하는 아브라함에 대하여 아브라함이 무슨 축복을 하나님께 받았으며 그의 생활은 어떠하였는가를 살펴보면서 함께 은혜를 받고자 합니다.
사도 바울은 고린도 교회에 보내는 편지에서(고전15:10 그러나 내가 나 된 것은 하나님의 은혜로 된 것이니 내게 주신 그의 은혜가 헛되지 아니하
여 내가 모든 사도보다 더 많이 수고하였으나 내가 한 것이 아니요 오직 나와
함께 하신 하나님의 은혜로라.) “나의 나 된 것은 하나님의 은혜로 말미암음이라.”고 고백을 하였습니다.
성경에 나오는 신앙의 조상이나 신앙의 영웅들은 자기의 힘으로 된 사람들이 아니라 하나님의 은혜로 된 사람들입니다. 우리들도 이 시간 이후부터는 하나님의 은혜로 변화를 받아야 하고, 하나님의 은혜로 성장을 하여야 하고, 또 하나님의 은혜로 복을 받아야 합니다.
사도 바울은 로마서4장에서 아브라함에 대하여 말하기를 육신으로는 이스라엘 민족의 조상이 되고 믿는 자의 조상도 되며 또 모든 민족의 조상도 된다고 하였습니다. 아브라함은 그 이름이 창대한 축복을 받은 믿음의 조상입니다.
그러면 하나님께서 아브라함에게 내려주신 은혜와 축복은 무엇이며 어째서 아브라함에게 그런 은혜와 축복을 주셨는가를 함께 생각해 보겠습니다.
1. 아브라함은 하나님이 선택하여 불러주신 축복을 받았습니다.
아브라함이 살던 갈대아 우르는 다신교를 신봉하는 곳입니다. 아브라함의 부친 데라는 우상을 만들어 파는 직업을 가졌습니다. 아브라함은 자기의 아버지가 만든 우상을 사다가 섬기면서 두려워하는 사람들을 볼 때 참 신의 존재에 대하여 알고 싶었습니다. 하나님께서는 그의 중심을 보시고 그곳에서 불러내셨습니다.
“또 미리 정하신 그들을 또한 부르시고 부르신 그들을 또한 의롭다 하시고 의롭다 하신 그들을 또한 영화롭게 하셨느니라.”(롬8:30)고 하였습니다.
이 말씀에 의하면 하나님께서 어떤 사람의 행동이나 마음을 보시기 이전에 그의 과거와 현재와 미래까지 전부 아시기 때문에 선택하신 것입니다.
하나님은 아브라함을 사랑하셨기 때문에 그를 택하시고 부르셨습니다. 택하였다는 것은 여럿 중에서 특별히 고르고 선별하였다는 것입니다.
“너를 창조하신 여호와께서 지금 말씀하시느니라. 이스라엘아 너를 지으신 이가 말씀하시느니라. 너는 두려워하지 말라 내가 너를 구속하였고 내가 너를 지명하여 불렀나니 너는 내 것이라.”(사43:1)
이 말씀에서 “구속하였다.” 는 것은 값을 치르고 샀다는 뜻이고, “지명하여 불렀다.”는 것은 이름을 아시고 불러 내셨다는 뜻입니다.
그리고 “너는 내 것이라.”는 것은 너의 운명은 내가 책임져 준다. 는 뜻입니다.
(1) 하나님은 갈대아 우르 땅에서 왜 아브라함만을 불러 내셨습니까?
그것은 아브라함의 믿음 때문입니다. 아브라함의 믿음이 하나님의 말씀과 명령과 규례에 순종하여 하나님의 축복의 대상으로 적합하였기 때문입니다. 하나님은 항상 믿음 있는 사람을 불러서 크게 쓰십니다. 할렐루야!!
하나님은 항상 사람을 축복하신 것이 아니라 그 사람의 믿음을 축복하셨습니다.
예수님도 믿음을 보시고 칭찬도 하시고 병도 고쳐주셨습니다.
(2) 하나님은 아브라함에게 왜 가나안으로 오게 하였습니까?
갈대아 우르 땅은 죄악의 도성이요 우상의 도성입니다. 하나님은 그의 사랑하는 자가 죄악 가운데 사는 것을 원치 않으십니다.
“또 내가 들으니 하늘로부터 다른 음성이 나서 이르되 내 백성아, 거기서 나와 그의 죄에 참여하지 말고 그가 받을 재앙들을 받지 말라.”(계18:4)
하나님은 소돔과 고모라 성을 유황불로 멸하실 때에 아브라함의 조카 롯을 천사를 동원하여 불러 내셨습니다.
“15동틀 때에 천사가 롯을 재촉하여 이르되 일어나 여기 있는 네 아내와 두 딸을 이끌어 내라 이 성의 죄악 중에 함께 멸망할까 하노라 16그러나 롯이 지체하매 그 사람들이 롯의 손과 그 아내의 손과 두 딸의 손을 잡아 인도하여 성 밖에 두니 여호와께서 그에게 자비를 더하심이었더라.”(창19:15-16)
또 성경은 말씀하십니다.
“1복 있는 사람은 악인들의 꾀를 따르지 아니하며 죄인들의 길에 서지 아니하며 오만한 자들의 자리에 앉지 아니하고 오직 여호와의 율법을 즐거워하여 그의 율법을 주야로 묵상하는도다.”(시1:1-2)
오늘 이 시간 우리가 생각할 것은 하나님께서 아브라함을 갈대아 땅에서 불러내어 가나안으로 오게 하신 것처럼 이 죄악이 관영한 세상에서 우리를 지명하여 부르시고 하나님 나라로 인도하시기 위해 부르셨다는 것을 잊어서는 안 되며 그 은혜에 항상 감사하는 자가 되어야 하겠습니다.
2. 하나님께서는 아브라함에게 믿음의 조상이 되는 언약을 주셨습니다.
아브라함이 가나안 땅으로 이주하여 제단을 쌓고 하나님께 제사를 드릴 때에 아브라함은 나이가 75세였습니다. 그때에는 아브라함은 자식도 없고 조카 롯만 데리고 있었습니다. 그리고 늙은 종 엘리에셀이 있었습니다. 아브라함은 그의 종인 엘리에셀을 자식과 같이 사랑하였습니다.
그래서 아브라함은 그가 가지고 있는 재산은 모두 엘리에셀과 조카 롯에게 남겨주면 된다고 생각한 평범한 사람이었습니다.
그러나 하나님은 아브라함을 불러내어 밤하늘에 빤짝이는 무수한 별들을 보게 하였고, 바닷가의 모래들을 생각하게 하셨습니다. 그리고 하늘에 있는 무수한 별들과 같이 바닷가의 모래알과 같이 자손을 번성케 할 뿐만 아니라 그들을 통하여 큰 나라가 되게 할 것이며 세계 만민을 복되게 하는 사명을 받은 민족으로 구별하여 세웠음을 알려 주었습니다.
이와 같은 하나님의 언약을 받은 아브라함은 큰 꿈을 가지게 되었고 그 꿈은 이루어져 가나안 땅은 이스라엘 민족의 국토가 되었고 그 땅에서 하나님의 독생자 예수 그리스도가 탄생하였으며 그 메시아 예수 그리스도로 말미암아 천하 만민이 구원을 받았습니다.
오늘날까지 이스라엘 민족은 많은 시련 중에서도 구별된 민족으로 보존되어 왔으며 국토를 잃고 주권을 빼앗긴지 2천여 년이 가깝도록 세계 각처에서 유리하고 박해를 받으면서도 그들의 신앙과 전통과 언어와 혈통은 보존되어 왔습니다. 만약에 하나님의 언약이 없었고 꿈이 없었다면 이스라엘 민족은 오늘날까지 남아 있을 수 없었을 것입니다.
기독교도 마찬가지입니다.
기독교 2천년 역사는 수난과 박해의 역사요 순교의 역사였습니다. 그런 속에서도 기독교는 점점 부흥이 되고 성장되어 온 것은 하나님의 언약과 신앙적인 꿈이 있기 때문입니다.
그러므로 하나님의 언약은 사람들로 꿈을 가지게 하며 어떠한 역경과 고난도 이겨 나가는 힘이 되게 하십니다. 그리고 하나님의 언약은 우리들의 복된 미래를 바라보게 합니다.
오늘의 우리 성도들은 하나님이 우리에게 약속하신 이 언약의 말씀을 믿고 영원한 영생의 미래를 생각하며 감사와 찬양의 복된 생활을 하여야 할 것입니다.
하나님께서 아브라함의 안일한 생각을 깨뜨리시고 새 언약을 주심과 같이 오늘의 우리들도 이 세상의 안일한 생각보다 영원한 하나님 나라의 소망을 갖고 대대로 믿음의 조상이 되어 우리의 후손이 창대케 되는 은혜에 감사하는 교회 공동체여러분이 되시기를 주님의 이름으로 축원합니다. 아멘!!
3. 아브라함은 어려운 시련을 당했을 때 믿음으로 극복하여 축복의 기회가 되게 하셨습니다.
“또 네 씨로 말미암아 천하 만민이 복을 받으리니 이는 네가 나의 말을 준행하였음이니라.”(창22:18)
하나님은 어느 한 단체나 개인이나 한 민족만을 복 주시는 것이 아닙니다. “천하 만민을 복 주신다.”라고 하셨습니다. 그런데 이것은 진정 믿음으로 순종하는 사람을 통하여서 이룩되는 것입니다. 그러므로 오늘의 우리가 진정 하나님의 말씀대로 준행하고 믿음대로 산다면 나로 인하여 우리의 가정과 자손은 물론 이웃까지 복을 받게 되는 복의 근원이 되게 하신다는 결론이 되는 것입니다.
또 하나님은 아브라함을 모리아산으로 가게 하시고 세 가지의 복을 허락하셨습니다. 그 복은
(1) 여호와 이레의 복을 주셨습니다.
아브라함이 꿈에도 생각지 않았던 양을 예비하셔서 이삭을 대신하여 제물로 드리게 하셨습니다. 이와 같이 하나님의 말씀대로 순종하며 믿음으로 살고자 하는 사람에게는 사람의 힘이 한계에
부딪칠 때마다 생각지도 않았던 여호와 이레의 복을 받게 될 줄로 믿으시기 바랍니다. 아멘!!
(2) 번성하는 복을 주셨습니다.
하나님은 아브라함에게 하늘의 별과 같이 땅의 모래와 같이 번성케 하신다고 약속을 하셨습니다. 그런데 번성이란 숫자만 많은 것이 진정한 번성은 아닙니다. 번성을 하되 하나님이 인정하시는 번성이 되어야 합니다.
아담의 두 아들 가인과 아벨 중에 가인은 아벨을 죽였습니다. 그러나 하나님은 가인도 살려서 그를 놋 땅에 거하게 하시고 번성하여 한 민족을 이루게 하였습니다. 그러나 하나님은 가인을 인정하시지 않고 아담에게 아벨 대신 셋이란 아들을 주어서 하나님의 뜻을 이루게 하셨습니다.
이삭의 쌍둥이 아들 에서와 야곱을 보십시오. 에서도 번성을 하여 한민족을 이룩하였고 야곱도 번성을 하였습니다. 그러나 하나님의 축복의 역사는 야곱을 통하여 이루어 졌습니다.
아브라함이 하나님의 말씀대로 순종을 하였기 때문에 그의 자손이 복을 받게 된 것입니다.
(3) 천하 만민을 복되게 하는 복의 근원이 되게 하셨습니다.
오늘의 우리 교회 공동체여러분들도 자신만이 아니라 다른 사람도 복되게 하는 사람이 되어야 합니다. 남에게 해를 입히는 사람은 참 성도가 아닙니다. 신앙생활은 모든 역경을 인내와 믿음으로 극복하는 것입니다. 때로는 도무지 이해되지 않고 알 수 없는 어려움을 당할 때가 있습니다. 이런 중에서도 우리 성도들은 오직 믿음으로, 순종과 헌신을 함으로써 고난을 축복의 기회로 변화시켜야 하겠습니다. 아멘!!, 할렐루야!!
결론: 오늘의 말씀을 마칩니다.
오늘 우리는 금년 한 해를 돌아다 볼 때 어느 한 날, 어느 한 곳도 하나님의 은혜 없이 나 혼자 내 힘으로 살아온 적이 없습니다. 순간마다 시간마다 하나님의 보호하심과 인도하심이 함께 하셨기 때문에 오늘의 이 시간까지 살아오게 된 것입니다.
우리가 이 죄악 된 세상에서 하나님의 선택을 받아 구원되었고, 또 우리에게 영원한 하나님 나라의 소망을 주셨으며, 순간순간의 역경과 고난을 통하여 우리에게 은혜를 베푸시는 하나님께, 차원 높은 감사를 드려야 할 줄로 믿습니다. 아멘!!
아브라함을 생각하며 그 시대에 아브라함을 통하여 하나님께서 섭리하시고 역사하심과 같이 이 시대에 바로 나와 여러분을 통하여 역사하심을 믿고 우리 마음속에 항상 감사를 넘치게 하는 생활이 되시기를 주님의 이름으로 축원합니다. 아멘!!
하나님께서 아브라함에게 내려주신 은혜와 축복은 무엇이며 어째서 아브라함에게 그런 은혜와 축복을 주셨는가는,
1. 아브라함은 하나님이 선택하여 불러주신 축복을 받았습니다.
2. 하나님께서는 아브라함에게 믿음의 조상이 되는 언약을 주셨습니다.
3. 아브라함은 어려운 시련을 당했을 때 믿음으로 극복하여 축복의 기회가 되게 하셨습니다.
오늘은 아브라함과 내려주신 은혜와 축복이 교회 공동체에게 어떤 의미인지를 말씀을 나누었습니다. 예수 그리스도를 믿어 기적의 주인공이 되시고 모두에게 주를 전하여 같이 믿고 크게 기뻐하는 교회 공동체여러분들이 되시기를 예수 그리스도의 이름으로 축원합니다.
마침기도: 하나님 아버지! 우리 교회 공동체에게 하나님께서 아브라함에게 내려주신 은혜와 축복은 무엇이며 어째서 아브라함에게 그런 은혜와 축복을 주셨는가는, 아브라함은 하나님이 선택하여 불러주신 축복을 받았고, 하나님께서는 아브라함에게 믿음의 조상이 되는 언약을 주셨고. 아브라함은 어려운 시련을 당했을 때 믿음으로 극복하여 축복의 기회가 되게 하셨으므로, 부르심의 기회를 응답하는 교회 공동체가 되시어 교회 공동체의 죄를 회개하고 예수님이 교회 공동체의 주님과 구세주와 그리스도임을 전하는 교회 공동체가 되시기를 구세주 예수님의 이름으로 기도합니다. 아멘!!!
축복기도: 지금은 구세주 예수님 그리스도의 은혜와 성부 하나님의 사랑과 성령 하나님의 교통하심이 우리교회 공동체가 우리교회 공동체에게 하나님께서 아브라함에게 내려주신 은혜와 축복은 무엇이며 어째서 아브라함에게 그런 은혜와 축복을 주셨는가는, 아브라함은 하나님이 선택하여 불러주신 축복을 받았고, 하나님께서는 아브라함에게 믿음의 조상이 되는 언약을 주셨고. 아브라함은 어려운 시련을 당했을 때 믿음으로 극복하여 축복의 기회가 되게 하셨으므로, 부르심의 기회를 응답하는 교회 공동체가 되시어 나의 죄를 회개하고, 성령님의 충만함으로 변화되어 예수님 그리스도가 교회 공동체의 주님과 구세주요 그리스도이시라는 것을 전파하는 교회 공동체가 되게 하여 주시옵기를 구세주 예수님 그리스도의 은혜와 성부 하나님의 사랑과 성령 하나님의 교통하심이 교회 공동체와 함께 하시기를 구세주 예수님의 이름으로 축원하옵나이다. 아멘!!!
2024.11.17. The sunday anthem prayer worship service sermon door.
My neck: Blessing and thanks that Abraham receives.
This door: Genesis 12:1,5, 13:14~18
12:1Now the LORD had said unto Abram, Get thee out of thy country, and from thy kindred, and from thy father's house, unto a land that I will shew thee: 2And I will make of thee a great nation, and I will bless thee, and make thy name great; and thou shalt be a blessing: 3And I will bless them that bless thee, and curse him that curseth thee: and in thee shall all families of the earth be blessed. 4So Abram departed, as the LORD had spoken unto him; and Lot went with him: and Abram was seventy and five years old when he departed out of Haran. 5And Abram took Sarai his wife, and Lot his brother's son, and all their substance that they had gathered, and the souls that they had gotten in Haran; and they went forth to go into the land of Canaan; and into the land of Canaan they came. 13:14And the LORD said unto
Abram, after that Lot was separated from him, Lift up now thine eyes, and look from the place where thou art northward, and southward, and eastward, and westward: 15For all the land which thou seest, to thee will I give it, and to thy seed for ever. 16And I will make thy seed as the dust of the earth: so that if a man can number the dust of the earth, then shall thy seed also be numbered. 17Arise, walk through the land in the length of it and in the breadth of it; for I will give it unto thee. 18Then Abram removed his tent, and came and dwelt in the plain of Mamre, which is in Hebron, and built there an altar unto the LORD. Amen.
Glorification : 587(at all, 306) – Thanking saint,
588(at all, 307) – Air I a bird behold,
592(at all, 311) – In the mountain the fire burn to beautiful red leaves,
594(at all, ) – Thank praise,
595(at all, 372) – I duty that keep.
Hallelujah! I bless you, dear church community, in the name of the Lord, that the divine grace and grace of God may fill your homes, your church communities, your homes, and your work and your homes. Amen!!!
sermon
Alleluia!! These day, I move backward so the fall if see the weather and winter seems to approach aside us all too soon. Chilly wind is being said sound that speak French that it is cold naturally nicely if want to go daybreak prayer at daybreak. In this change of season, it should takes care so that do not catch a cold something should take care specially. These day, a cold is not better well if it once take. So, counselors say that must go to hospital certainly if a cold is not better 2 principal branches if hear doing word. I must doubt other diseases that do not end of a cold if a cold does not recovers and stays. By all means, I pray by name of Lord is healthy without taking to what diseases. Amen!!
On today, Abraham received what blessing to God about Abraham that speak that we are Fater of the Faithful and his live wishes to receive grace together examining was some. Paul did (1Corin 15:10 But by the grace of God I am what I am: and his grace which was bestowed upon me was not in vain; but I laboured more abundantly than they all: yet not I, but the grace of God which was with me.) “To become my I is come from by God's grace. to become my I is come from by God's grace. To become my I is come from by God's grace.” avowal in letter sending to Corinth church. It is forefather of faith that appear to bible but people make up of own energy of heros of faith are people make up of God's grace Arni. We receive change from this time from nowto God's grace, and grow by God's grace, and receive beatitude by grace of the other. Paul about Abraham in Romans 4 saying become his own forefather that become forefather of Reuben by flesh and believes and become forefather of all nations also. Abraham is Fater of the Faithful which the name receives blessing that do continued to grow. if do, grace and blessing that God gets to Abraham is what and will consider together why gave such grace and blessing.
1. Abraham received blessing that God calls because select.
Ur of the Chaldees that Abraham lives is believe in polytheism. I had occupation that sell sends but makes tin god of Abraham. When look at people who Abraham fears as serve for buying tin god who own father makes, I wanted to know about being of God really. God sees his in the inner parts and called there? “again preappointing they also call and they who speaks them that also, is rightful and speaks that is rightful brucine as also, is glorious Hasyeotneuni. Moreover whom he did predestinate, them he also called: and whom he called, them he also justified: and whom he justified, them he also glorified.” that is “Moreover whom he did predestinate, them he also called: and whom he called, them he also justified: and whom he justified, them he also glorified.”(Rom 8:30) speak. According to this word, because know all until his past and things present and future before God sees act of what man or mind, select.
God chooses and called him because loved Abraham. Chose is specially uniform among large number and selected. “Constrained. Constrained.” is a heart that pays and bought in “But now thus saith the LORD that created thee, O Jacob, and he that formed thee, O Israel, Fear not: for I have redeemed thee, I have called thee by thy name; thou art mine.”(Isa 43:1) this word, and “Nominate and called. Nominate and called.” is a heart that had knowsed a name and call. And “You is mine. You are a mine.” your breathed his last I take the responsibility. Heart be.
(1) Why had God called Abraham in Ur of the Chaldees earth?
It is due to belief of Abraham. Because was appropriate by caravan of God's blessing because belief of Abraham obeys to Word of God and commandment and decree. God calls and uses greatly man that have always belief. Alleluia!! God blest belief of the man that do not bless always man.Jesus sees and praises belief and cured disease.
(2) Why did you come God by Canaan to Abraham?
Ur of the Chaldees earth is capital city and pinnate capital city of guilt. God his dear person vivification among guilt want. “And I heard another voice from heaven, saying, Come out of her, my people, that ye be not partakers of her sins, and that ye receive not of her plagues.”(Rev 18:4), “15And when the morning arose, then the angels hastened Lot, saying, Arise, take thy wife, and thy two daughters, which are here; lest thou be consumed in the iniquity of the city. 16And while he lingered, the men laid hold upon his hand, and upon the hand of his wife, and upon the hand of his two daughters; the LORD being merciful unto him: and they brought him forth, and set him without the city.”(Genesis 19:15~16), Also, bible say, “1Blessed is the man that walketh not in the counsel of the ungodly, nor standeth in the way of sinners, nor sitteth in the seat of the scornful. 2But his delight is in the law of the LORD; and in his law doth he meditate day and night.”(Psa 1:1~2),
That this time cage is thought today will not must forget to calls nominating us on society that this guilt does fullness as do as God calls Abraham in Chaldea earth and comes by Canaan and called to deliver to God kingdom and has to be person who thank always at the grace 2. Gods gave covenant that become Fater of the Faithful to Abraham. In years of Abraham counted 75 when Abraham builds altar moving to Canaan and gives sacrifice to God. At that time, Abraham is no son and was taking along with brother's son Lot. And there was old servant Eliezer. Abraham loved his distant relative Eliezer with son. So, Abraham property that he has ordinary man that everybody think that leave to Eliezer and brother's son Lot be. But, God sawed innumerable stars that shine to night sky because call Abraham, and think sands of sea. And I informed big kingdom may do very and distinguishes and stood by nation that receive mission that keep world all the peoples happy through them as well as do seed with grain of sand of sea with innumerable stars in heaven so that grow thick. Abraham that receive covenant of such God had big dream and Canaan became country of Reuben and only begotten son Jesus Christ of God got born in the earth and all nations on earth was relieved because of the Messiah Jesus
Christ because the dream is attained. Reuben is profitable in world each place so that 2000 remaining yearses may be near whether has preserved by nation that is distinguished among a lot of tests and loses country and is robbed of sovereignty until today and stem have preserved with their faith and quiver and language as is persecuted.
Isarel if there was no covenant of God and there was no dream? Nation might not be able to remain until today. It is member of christ same. Christianity 2 thousand year histories were history of the passion and oppression and history of martyrium. Christianity is because is revived and grow gradually covenant and religious dream of God are in such inside. Therefore, covenant of God does to have dream by people and becomes energy that some adverse situation and suffering win. And covenant of God sees our happy future.
We saints of today believe word of covenant that God promises to us and think future of eternal eternal life and will have to do happy live of thanks and anthem.
God breaks idle thinking of Abraham and new covenant church community which thank you for grace that we of today with chief umpire become Fater of the Faithful by successive generation with hope of more eternal God kingdom than idle thinking of the world and our posterity becomes Changdaeke become that you by name of Lord pray. Amen!!
3. Abraham overcomes by belief when encountered difficult test and chance of blessing did very.
“And in thy seed shall all the nations of the earth be blessed; because thou hast obeyed my voice.”(Genesis 22:18) God which group or individual or Han race beatitude give that Arni be. All nations on earth give beatitude announced. By the way, this effs through man obeying by truth belief. Therefore, base of beatitude that receive beatitude to neighborhood as well as my hearth and home and seed from me if we of today follow in accordance with the rule to truth Word of God and buy to belief becomes conclusion that make it very.
The other does to go Abraham by Moriah and kind of beatitude allow.
The beatitude
(1) Gave beatitude of Jehovah Yireh.
Prepares fored sheep that Abraham did not think to dream and give by immolation instead of Isaac. Prepares fored sheep that Abraham did not think to dream and give by immolation instead of Isaac. Thus, to man that wish to obey to Word of God and live by belief energy of man to boundary I pray to believe receive beatitude of Jehovah Yireh that was undreamed whenever strike. Amen!!
(2) Gave beatitude that grow thick.
God promised that make Abraham grow thick with sand of earth with star of heaven. By the way, prosperity that that that is many number tranquilizes of prosperity is an Arni. I grow thick but God must become prosperity that recognize. Two son Cains of Adam and among Abel, Cain killed Abel. But, God do him as is to Nod earth because rescues Cain and grows thick and accomplish Han race. But, God gave son who is an Abel aministrator Seth to Adam without recognizing Cain and accomplish God's will.
In Isaac's twin son and Jacob see. Grew thick and founded Han race even if gouge and Jacob grew thick. But, history of God's blessing was attained through Jacob. because Abraham obeyed to Word of God, his seed receives beatitude.
(3) Base of beatitude that keep all nations on earth happy did very.
Our church community of today you only yourselves man that man that differ Arni is happy become must. Saint of man that damage to south is an Arni really. Religious life is overcoming all adverse situations by endurance and belief. Sometimes, I encounter difficulty that can not know without being understood entirely. This among we saints doing submission and devotion by just belief suffering by chance of blessing change must. Amen!! Alleluia!!
Conclusion : I finish word of today.
Today, where we do some a day, what when see this year year while it is Dola without God's grace I by my energy live. It lives to this time of today because did together in time in as soon as protect and deliver of God.We were saved receiving election of God on society that become this guilt, and gave us hope of eternal God kingdom, and I believe must give dimension high thanks to God obliging to us through adverse situation of each mimute and suffering. Amen!!
I think Abraham and I pray by name of Lord that God becomes live that does providence and believe work out to this days with works outthrough pharaoh me and you and makes always thanks superfluously in our mind to the daysthrough Abraham. Amen!!
God grace and blessing that drop to Abraham what be and gave Abraham such grace and blessing why
1. Abraham received blessing that God calls because select.
2. God gave covenant that become Fater of the Faithful to Abraham.
3. Abraham overcomes by belief when encountered difficult test and chance of blessing did very.
Today what Abraham and dropping grace and blessing mean to church community word divide. Church community which become hero of miracle because believes Jesus Christ and believes together and regales handing down stock to everybody become that you by name of Jesus Christ pray.
Machimgi: The Father! Grace and blessing that drop to Abraham of God are something to our church community and gave Abraham such grace and blessing why, Abraham received blessing that God calls selecting, and God gave covenant that become Fater of the Faithful to Abraham and. Because Abraham overcomes by belief when encountered difficult test and chance of blessing did very, chance of summons repents my crime becoming church community that respond and I attempt by Jesus' name Jesus becomes church community that convey my Lord and Messiah and Christhood. Amen!!!
Benediction: that now does grace of The Lord Jesus Christ and lovingkindness and communion of the Spirit our church community grace and blessing that God drops to Abraham to our church community what be and gave Abraham such grace and blessing why, Abraham received blessing that God calls selecting, and God gave covenant that become Fater of the Faithful to Abraham and. Because Abraham overcomes by belief when encountered difficult test and chance of blessing did very, chance of summons repents my crime becoming church community that respond, and pray by name of The Lord that it does that church community that demolish that Jesus Christ is my Lord and Messiah and Christ because is changed by aliveness of Holy Spirit does very with church community do fellowship of The Lord Christ's grace and lovingkindness and Holy Spirit. Amen!!!
|