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107. A church that devotes itself to prayer and a church that devotes itself to the Word, a church that is filled with the Holy Spirit, a church that has the work and power, a church that becomes one through the work of power.
107. 기도에 전력하는 교회와 말씀에 전력하는 교회, 성신 충만의 역사와 권세의 역사, 권세 역사로 하나가 됨.
Ⅰ. A church devoted to prayer and a church devoted to the Word (Acts 1:12-14, Rev 11:3-4, 22:16).
Ⅰ. 기도에 전력하는 교회와 말씀에 전력하는 교회(행1:12-14, 계11:3-4, 22:16).
God always works through the work of the times, not through individuals, but through the church where the saints gather together. Therefore, the church is an organization that obeys God’s work, so it will only obey what God commands.
하나님께서 언제나 시대적인 역사는 개인을 통해서가 아니고 성도가 뭉쳐진 교회를 통하여 역사하는 것입니다. 그러므로 교회라는 것은 하나님이 역사하는 것을 순종하는 기관이니 하나님의 시키심을 순종할 것뿐입니다.
1. A church devoted to prayer (Acts 1:12-14)
1. 기도에 전력하는 교회 (행1:12-14)
@ Then returned they unto Jerusalem from the mount called Olive, which is from Jerusalem a sabbath day's journey. 13. And when they were come in, they went up into an upper room, where abode both Peter, and James, and John, and Andrew, Philip, and Thomas, Bartholomew, and Matthew, James the son of Alphaeus, and Simon Zelotes, and Judas the brother of James. 14. These all continued with one accord in prayer and supplication, with the women, and Mary the mother of Jesus, and with his brethren.(Act.1:12~14)
@ 제자들이 감람원이라 하는 산으로부터 예루살렘에 돌아오니 이 산은 예루살렘에서 가까와 안식일에 가기 알맞은 길이라. 13. 들어가 저희 유하는 다락에 올라가니 베드로, 요한, 야고보, 안드레와 빌립, 도마와 바돌로매, 마태와 및 알패오의 아들 야고보, 셀롯인 시몬, 야고보의 아들 유다가 다 거기 있어 14. 여자들과 예수의 모친 마리아와 예수의 아우들로 더불어 마음을 같이하여 전혀 기도에 힘쓰니라.(행1:12~14)
When the Lord ascended on a cloud, the remaining church was a church that devoted itself to prayer. This was because the purpose was the descent of the Holy Spirit. The descent of the Holy Spirit means that it is to testify to the blood of the cross and the resurrection that has already been accomplished. Therefore, when the tribulation of the cross came, the scattered crowds saw the Lord’s resurrection and ascension, gained new strength, and the attic church was automatically formed, which used the power of prayer. At this time, the church was not a mission to spread the words of the Christian eschatological prophecy, but it became a headquarters church that had the great mission of spreading the cross and resurrection that had already been accomplished to all nations by praying with all its might and receiving the power of the Holy Spirit.
주님께서 구름 타고 승천할 때 남은 교회는 기도에 전력하는 교회였습니다. 이것은 왜냐 할 때 성신 강림을 목적했기 때문입니다. 성신이 강림한다는 것은 이미 이루어진 십자가의 피와 부활을 증거하기 위하여 강림하는 것입니다. 그러므로 십자가 환난이 올 때 흩어졌던 무리들은 주님의 부활과 승천을 보고 새 힘을 얻어 전혀 기도의 힘을 쓰는 다락방 교회가 자동적으로 이루어졌던 것입니다. 이 때 교회는 기독교 종말적인 예언의 말씀을 전하는 사명이 아니요, 기도를 전력하여 성신의 권능을 받아 가지고 이미 이루어진 십자가와 부활을 만방에 전하는 큰 사명을 맡은 본부 교회가 되었던 것입니다.
If they had not devoted themselves to prayer at this time and had been scattered, they would not have experienced this great work of the Holy Spirit. They did not leave Jerusalem and did not think about their private lives in order to keep the request of the ascending Lord, and they set a week of united prayer with all their might. Unity can only be obedience to the will of the Lord. In the past, they had never been united with the power of prayer as the twelve disciples. They had been sleeping during the one-night prayer in the Garden of Gethsemane, but they had been united with all their might for ten days and cried out in prayer. Life is a time when we gain a deep understanding by going through difficult tribulations, and after going through the tribulation of the cross, when their subjectivity and expectations were violated, they gave up themselves and became one in obeying only the command of the Lord who had achieved the victorious resurrection. The church in the Age of Grace conquered the world only through united prayer and waiting for the work of the Holy Spirit for the mission of testifying to the cross and resurrection.
이 때 그들이 기도에 전력을 두지 않고 산재 상태에 있었던들 이러한 큰 성신의 역사를 맛보지 못하고 말았을 것입니다. 그들은 승천하시는 주님의 부탁을 하나같이 지키기 위하여 예루살렘을 떠나지 않고 자기의 사생활을 생각지 않고 전력을 다하여 합심 기도의 주간을 정했던 것입니다. 합심이라는 것은 주님의 뜻만 순종한다는 것 외에는 있을 수가 없는 것입니다. 이들의 과거는 열 두 제자로 기도의 전력을 두고 뭉쳐진 일이 없었습니다. 겟세마네 동산의 하룻밤 기도도 잠만 자고 있던 그들은 십일이라는 기간을 전력을 다해서 뭉쳐 부르짖는 기도가 있었던 것입니다. 인생은 어려운 환난을 통과함으로써 깊이 깨닫는 지각을 가지게 되는 것이니 십자가의 환난기를 지나고 보니 자기네가 가졌던 주관과 기대는 어긋나는 일을 당할 때 자기를 포기하고 승리의 부활을 이루신 주님의 명령만을 순종하자는 것으로 하나가 되었던 것입니다. 은혜 시대 교회는 십자가와 부활을 증거하는 사명을 위하여 성신의 역사를 기다리고 합심 기도로만이 세계를 정복했던 것입니다.
2. The candlestick church that focuses on the word (Rev. 11:3-4)
2. 말씀에 전력을 둔 촛대교회 (계11:3-4)
@ And I will give power unto my two witnesses, and they shall prophesy a thousand two hundred and threescore days, clothed in sackcloth. 4. These are the two olive trees, and the two candlesticks standing before the God of the earth.(Rev.11:3~4)
@ 내가 나의 두 증인에게 권세를 주리니 저희가 굵은 베옷을 입고 일천 이백 육십 일을 예언하리라. 4. 이는 이 땅의 주 앞에 섰는 두 감람 나무와 두 촛대니(계11:3~4)
Putting all your effort into the word means teaching the remaining church in the period when disasters will come and strike the earth as they are said, and when there will be protection and judgment as they are said. Therefore, this is the Olive Tree Candlestick Church that appeared during the period when witnesses receive authority and prophesy. It does not rain at this time. This means that it is not the age of grace. This is the time when the power of prayer should have passed, and it is the time of the Second Coming when the virgins who prepared oil by using the power of prayer should put all their effort into holding up the lamp of the word of prophecy. This is something that will happen during the period of 1,260 days before the Second Coming, so all your effort must be put into clearly testifying to the prophecy of the end of the age. This is because it is said in Revelation 22:18-19 that in the day of disaster, there will be no salvation whether you add or subtract prophecy.
말씀에 전력을 둔다는 것은 말씀대로 재앙이 나리고 말씀대로 재앙으로 땅을 치고 말씀대로 보호가 있고 말씀대로 심판하는 시기에 남은 교회를 가르친 것입니다. 그러므로 이 때는 증인이 권세를 받아 예언하는 기간에 나타난 감람나무 촛대교회입니다. 이 때는 비가 내리지 않습니다. 이것은 은혜 시대가 아니라는 뜻입니다.
이 때는 전혀 기도의 힘을 써야 할 때는 지나고 이미 기도의 힘을 써서 기름 준비한 처녀들이 예언의 말씀의 등불을 들기에 전력을 두는 재림기입니다. 재림 전 일천이백육십 일이라는 기간에 되여 지는 일이니 시대적인 종말의 예언을 밝히 증거하는데 전력을 두어야만 된다는 것입니다. 왜냐하면 재앙의 날에는 예언을 가해도 감해도 구원이 없다는 말씀이 계22:18-19에 있기 때문입니다.
This candlestick church is a church with a mission to save the public on the day of disaster, so God protects it so that the enemy cannot harm it. To be precise, it is a church that remains when it gathers the grain rather than when it sows the seeds. It is a work of authority that conquers the new era as a church that remains as a living servant who has not tasted death, not an era where souls go to heaven. When the disaster of God’s wrath falls, the church that does not receive that wrath must focus all its energy on the Word, because the day of wrath is not a day when the Holy Spirit is poured out, but a day when disasters are poured out. If a church does not focus all its energy on the Word, that church will not be able to escape the power of false prophets who bring about the great delusion of the end times. This is because the work of authority exists only for servants who accurately testify to the prophetic words.
이 촛대교회는 재앙의 날에 대중을 살리기 위한 사명을 띤 교회이니 원수가 피해를 못 주도록 하나님은 보호한다는 것입니다.
세밀히 말하자면 씨를 뿌리는 역사보다도 알곡을 모으는 때 남은 교회입니다. 영혼이 천당에 가는 시대가 아니고 살아서 죽음을 맛보지 않고 남은 종 남은 교회로서 새 시대를 정복하는 권세의 역사입니다. 하나님의 진노의 재앙이 내릴 때 그 진노를 받지 않는 교회는 말씀에 전력을 두어야만 될 것이니 진노의 날은 성령을 부어 주는 날이 아니고 재앙이 쏟아지는 날이기 때문입니다. 만일 어떤 교회가 말씀의 전력을 두지 않는다면 이 교회는 종말의 큰 미혹을 가져오는 거짓 선지의 세력을 벗어날 수가 없을 것입니다.
왜냐하면 권세의 역사는 예언의 말씀을 바로 증거하는 종에게만 있기 때문입니다.
@ And the Spirit and the bride say, Come. And let him that hears say, Come. And let him that is athirst come. And whosoever will, let him take the water of life freely.
18. For I testify unto every man that hears the words of the prophecy of this book, If any man shall add unto these things, God shall add unto him the plagues that are written in this book: 19. And if any man shall take away from the words of the book of this prophecy, God shall take away his part out of the book of life, and out of the holy city, and from the things which are written in this book. (Rev.22:17~19)
@ 성령과 신부가 말씀하시기를 오라 하시는도다 듣는 자도 오라 할 것이요 목마른 자도 올 것이요 또 원하는 자는 값없이 생명수를 받으라 하시더라. 18. 내가 이 책의 예언의 말씀을 듣는 각인에게 증거하노니 만일 누구든지 이것들 외에 더하면 하나님이 이 책에 기록된 재앙들을 그에게 더하실 터이요 19. 만일 누구든지 이 책의 예언의 말씀에서 제하여 버리면 하나님이 이 책에 기록된 생명 나무와 및 거룩한 성에 참예함을 제하여 버리시리라.
(계22:17~19)
Conclusion:
If the issue of whether the church stands upright or not is the age of grace, then the issue of whether or not it will end up right is the time of tribulation. If the church that devotes all its energy to prayer was the center of the age of grace, then the candlestick church that devotes all its energy to the word will be the center in the time of tribulation. We do not exist for man to exist for the church, but the church exists to save the people of the age, so we have no need for religious authority, and only those who receive authority from God can lead the true church.
결 론
우리는 교회가 바로 서느냐 못 서느냐 하는 문제가 은혜 시대라면 끝을 바로 맺느냐 못 맺느냐 하는 것이 환난기입니다. 기도에 전력을 다하는 교회가 은혜 시대의 중심이 되었다면 말씀에 전력을 두는 촛대교회가 환난기에 중심이 될 것입니다. 우리는 사람이 교회를 위하여 있는 것이 아니고 교회는 시대적인 사람을 살리기 위하여 있는 것이니 교권은 우리와는 하등의 필요가 없는 것이니 하나님께로 오는 권세를 받는 자밖에는 참된 교회를 인도할 수는 없는 것입니다.
Ⅱ. The work of the fullness of the Holy Spirit and the work of authority (Rev.11:3-5, Acts 2:1-4).
Ⅱ. 성신 충만의 역사와 권세의 역사(계11:3-5, 행2:1-4).
God works through His servants, but He works according to the circumstances of the times. In the age of the prophets, He only recorded His words. In the age of grace, He worked to enable us to be filled with the Holy Spirit.
In the age of tribulation and disaster, He works to give us the authority to overcome our enemies. Therefore, we can learn from the Bible what kind of need there is for the filling of the Holy Spirit and the work of authority in the times.
하나님은 종을 통하여 역사하되 시대적인 환경을 따라서 역사해 주시는 것입니다. 선지 시대에는 말씀만을 기록하였고 은혜 시대에는 성신 충만을 받도록 역사하였고 환난 재앙 시기에는 원수를 이길 수 있는 권세를 주어 역사하는 것입니다. 그러므로 성신 충만과 권세 역사는 시대에 어떠한 필요가 있는가에 대하여 다음과 같이 성경을 통하여 알게 된 것입니다.
1. Filled with the Holy Spirit (Acts 2:1-4)
1. 성신 충만 (행2:1-4)
@ And when the day of Pentecost was fully come, they were all with one accord in one place. 2. And suddenly there came a sound from heaven as of a rushing mighty wind, and it filled all the house where they were sitting. 3. And there appeared unto them cloven tongues like as of fire, and it sat upon each of them. 4. And they were all filled with the Holy Ghost, and began to speak with other tongues, as the Spirit gave them utterance.(Act.2:1~4)
@ 오순절날이 이미 이르매 저희가 다 같이 한 곳에 모였더니 2. 홀연히 하늘로부터 급하고 강한 바람 같은 소리가 있어 저희 앉은 온 집에 가득하며 3. 불의 혀같이 갈라지는 것이 저희에게 보여 각 사람 위에 임하여 있더니 4. 저희가 다 성령의 충만함을 받고 성령이 말하게 하심을 따라 다른 방언으로 말하기를 시작하니라.
(행2:1~4)
At that time, the work of being filled with the Holy Spirit came with the purpose of making sinners repent. Therefore, when Peter was filled with the Holy Spirit and testified, a revival occurred in which three thousand people repented and returned. This work is the work of establishing the church. No matter how much the disciples followed the Lord for three years, hearing and seeing, and even touching the resurrected body of Christ, before the fullness of the Holy Spirit came, not a single person's faith itself was established or made others stand upright, so a perfect church could not be formed or a revival could not occur.
이때는 죄인을 회개시키는 역사를 하기 위한 목적을 두고 성신 충만의 역사가 임하였습니다. 그러므로 베드로가 성신이 충만하여 증거 할 때 삼천 명 이 회개하고 돌아오는 부흥이 일어났습니다. 이 역사는 교회를 세우기 위한 역사입니다. 아무리 제자들이 삼 년간 주를 따라가며 듣고 보고 그리스도의 부활한 몸을 만져 보기까지 하였지만 성신 충만이 임하기 전에는 한 사람도 그 신앙 자체가 바로 서지를 못하고 남을 바로 서게도 못했으므로 완전한 교회가 이루지 못하고 또는 부흥할 수도 없게 되었던 것입니다.
Therefore, the fullness of the Holy Spirit is the fullness of the Holy Spirit that rejoices even when persecution comes and various evils come, even when falling and being martyred, when testifying to the cross and resurrection (Acts.7:55). Without the fullness of the Holy Spirit, one cannot become a servant who believes in Jesus and receives grace, and even when being martyred, one cannot overcome martyrdom with a pure heart. This is the work that goes down to spread the gospel and establish churches in all parts of the world.
그러므로 성신 충만은 십자가와 부활을 증거 할 때 핍박이 오고 여러 가지의 악형을 당할 때도 쓰러지면서 순교를 당해도 기뻐하는 성신 충만입니다.(행7:55). 성신 충만이 없이는 예수 믿고 은혜 받도록 하는 종이 될 수도 없고 순교를 당해도 단 마음으로 순교를 이기고 나갈 수도 없을 것입니다. 이것은 세계만방에 교회를 세우는 복음 전파를 위하여 나리는 역사입니다.
@ But he, being full of the Holy Ghost, looked up stedfastly into heaven, and saw the glory of God, and Jesus standing on the right hand of God,(Act.7:55)
@ 스데반이 성령이 충만하여 하늘을 우러러 주목하여 하나님의 영광과 및 예수께서 하나님 우편에 서신 것을 보고(행7:55)
2. Work of Power (Rev.11:3-5)
2. 권세 역사 (계11:3-5)
@ And I will give power unto my two witnesses, and they shall prophesy a thousand two hundred and threescore days, clothed in sackcloth. 4. These are the two olive trees, and the two candlesticks standing before the God of the earth. 5. And if any man will hurt them, fire proceeds out of their mouth, and devours their enemies: and if any man will hurt them, he must in this manner be killed.(Rev.11:3~5)
@ 내가 나의 두 증인에게 권세를 주리니 저희가 굵은 베옷을 입고 일천 이백 육십 일을 예언하리라. 4. 이는 이 땅의 주 앞에 섰는 두 감람 나무와 두 촛대니 5. 만일 누구든지 저희를 해하고자 한즉 저희 입에서 불이 나서 그 원수를 소멸할찌니 누구든지 해하려 하면 반드시 이와 같이 죽임을 당하리라.(계11:3~5)
This work of authority is a work necessary for a servant who testifies to prophecy. This prophecy is a warning prophecy for the servants and people who will enter the new era with both spirit and flesh alive during the judgment period of the Christian end, and it is a prophecy aimed at receiving protection and passing judgment.
As prophesied, there is work and protection, and at the same time, as prophesied, there is tribulation and disaster. In other words, if the work of the fullness of the Holy Spirit is to testify to the accomplished cross and resurrection, the work of authority is a prophetic work that prophesies what will happen. The reason why there must be a work of authority is that, as in Revelation 9:3, the devil's power comes out with the power of darkness and creates a worldwide dark age that darkens the sun and the sky, and it is a time when extreme trials enter the church and separate the chaff from the wheat, so it is a time of disaster that only a servant of authority who defeats and destroys the devil's power can do.
이 권세역사는 예언을 증거하는 종에게 필요한 역사입니다. 이 예언이라는 것은 기독교 종말의 심판기에 영육이 아울러 살아서 새 시대에 들어갈 종들과 백성을 위한 경고적인 예언이며 보호를 받기 위한 것이며 심판을 내리기 위한 목적을 둔 예언입니다. 예언대로 역사가 있고 예언대로 보호가 있는 동시에 예언대로 환난 재앙이 있는 것입니다. 다시 말하면 성신 충만의 역사는 이루어진 십자가와 부활을 증거하기 위한 것이라면 권세 역사는 이루어질 일을 예언하는 선지적인 역사입니다. 권세 역사가 있어야 될 이유는 계9장 3절과 같이 마귀의 세력도 흑암의 권세를 받고 나와서 해와 공기를 어둡게 하는 세계적인 흑암 시대를 이루는 때요 극도로 시험이 교회로 들어와서 쭉정이와 알곡을 가르는 시기니만큼 마귀 권세를 물리치고 소멸시키는 권세의 종이 아니면 역사할 수가 없는 재앙기입니다.
In other words, when the fullness of the Holy Spirit is poured out, it is the work of God in grace, and when the work of authority occurs, it is the work of God in righteous wrath. Therefore, this witness is given the authority to do the same work as in the time of Moses Elijah. Just as Ahab and Pharaoh became extremely stubborn, it was a time when all people became extremely worse, so they were given the names of beasts and locusts. It refers to a time when people become fierce like beasts and locusts. At that time, there will be churches that are devoured by false prophets who have received the power of the devil, and the candlestick church will also come out through the witness who receives the power of God.
Just as the church was divided into Judaism and Christianity when the Age of Law changed to the Age of Grace, when the Age of Grace ends and we enter the Age of Tribulation, the Babel-like church and the candlestick church will be divided.
다시 말하면 성령 충만을 내릴 때는 은혜로우신 하나님의 역사요, 권세의 역사가 일어날 때는 공의로운 진노의 하나님의 역사입니다. 그러므로 이 증인은 모세 엘리야 때와 같은 역사를 행하도록 권세를 준 것입니다. 아합과 바로가 극도로 강퍅해짐과 같이 그때 모든 인간들은 극도로 악화된 때임으로 짐승이라고 또는 황충이라고 이름을 준 것입니다. 짐승같이 황충같이 사람이 사납게 되는 때를 말한 것입니다. 이때 교회는 마귀 권세를 받은 거짓 선지에게 먹힘을 당하는 교회도 있을 것이요 하나님의 권세를 받고 나오는 증인을 통하여 촛대교회도 나올 것입니다. 율법 시대가 은혜 시대로 바뀔 때 교회가 유대교와 기독교로 갈라짐 같이 은혜 시대가 끝나고 환난 시대로 접어들 적에 바벨 적인 교회와 촛대교회가 갈리게 될 것입니다.
Conclusion:
God is a God who has foreknowledge and predestination, and at the same time, He has certain prophecies and a work of carrying out the words of prophecy as they are, bringing disasters to all peoples and at the same time protecting the remnant.
결 론
하나님은 예지와 예정을 가지신 신이신 동시에 확실한 예언이 있고 예언의 말씀을 그대로 행하는 역사가 있으니 만민에게 재앙을 내리는 동시에 남은 자를 보호하는 역사도 있는 것입니다.
Ⅲ. Becoming one through the work of power (Rev.11:3-6).
Ⅲ. 권세 역사로 하나가 됨(계11:3-6).
Christianity, up until this day, has stood as a church bought with the blood of Jesus everywhere as a work of receiving forgiveness of sins. Anyone who receives the grace of atonement will receive general salvation. Therefore, this time is called the era of the work of grace. However, the work of authority at the end of mankind refers to the work of establishing a kingdom of peace on earth with the remaining servants and people in the midst of tribulation and disaster. This authority is not a work of forgiving sins, but a work of overcoming the power of the red dragon that comes out with permission. This is a work of authority given to those who overcome it with the word when the devil, who comes out with permission, tries to deceive them at any time.
기독교가 이날까지는 죄사함을 받는 역사로써 어느 곳이나 예수의 피로 산 교회로 선 것입니다. 누구든지 속죄 은총을 받으면 하나같이 일반적 구원을 받게 됩니다. 그러므로 이때를 은사역사 시대라고 하는 것입니다. 그러나 인간 종말에 권세 역사라고 하는 것은 환난과 재앙 가운데서 남은 종, 남은 백성으로 지상 평화왕국을 이루는 역사를 말합니다. 이 권세라는 것은 죄를 사하는 역사가 아니고, 허락받고 나오는 붉은 용의 세력을 이기고 나가는 역사입니다. 이것은 허락받고 나오는 마귀가 얼마든지 미혹을 할 때에 말씀으로 그것을 이기는 자에게 주는 권세 역사인 것입니다.
The salvation of the soul is the work of dead spirits being freed from sin and being reborn by believing in the blood of the cross. And this body does not die but goes into the new age, and it is the work of the authority of the witness of the one who overcame it with the word when God opened the power of the red dragon to deceive it.
This does not mean the authority equal to Christ, but the authority that Christ gives to the servant who testifies to the word. However, because complete victory is achieved through this authority, the remaining church automatically becomes one.
영혼 구원은 십자가의 보혈을 믿으므로 죽은 영이 죄에서 벗어나 중생 받는 역사입니다. 그리고 이 몸이 죽지 않고 새 시대에 가는 것은 하나님께서 붉은 용의 권세를 개방시켜 미혹해 볼 때에 말씀으로 그것을 이긴 자의 증인 권세 역사인 것입니다.
이것은 그리스도와 동등 가는 권세를 말한 것이 아니고, 그리스도께서 말씀을 바로 증거하는 종에게 주는 권세입니다. 그런데 이 권세로 말미암아 완전 승리를 이루게 되므로 남은 교회가 자동적으로 하나가 되는 것입니다.
1. Forming a group through power work (3-4)
1. 권세 역사로 단체를 이루는 일 (3-4)
@ And I will give power unto my two witnesses, and they shall prophesy a thousand two hundred and threescore days, clothed in sackcloth. 4. These are the two olive trees, and the two candlesticks standing before the God of the earth.(Rev.11:3~4)
@ 내가 나의 두 증인에게 권세를 주리니 저희가 굵은 베옷을 입고 일천 이백 육십 일을 예언하리라. 4. 이는 이 땅의 주 앞에 섰는 두 감람 나무와 두 촛대니(계11:3~4)
There are many ways to look at a group. There are political groups, social groups, religious groups, educational groups, and other types of groups in the world. However, a group that is united by the work of authority is a group of ideas that, when a representative servant receives authority and comes out to prophesy, understands the word as one under that work and receives the authority that comes according to the word, and proceeds from the pure word. This is a group that is unified in the limit of the spiritual world where those who have received the gift ascend. This group is one in the knowledge of the Bible, the inspiration to discern the spiritual world, and all actions.
단체라는 것은 여러 가지로 볼 수 있습니다. 세상에는 정치단체도 있고, 사회단체도 있고, 종교단체도 있고, 교육단체도 있고, 그밖에도 여러 가지 단체가 있는 것입니다. 그러나 권세 역사로 뭉쳐진 단체라는 것은 대표적인 종이 권세를 받고 나와서 예언 할 때에 그 역사 아래서 말씀을 하나같이 깨닫는 동시에 말씀대로 오는 권세를 받아 순수한 말씀 중심에서 나가는 사상 단체입니다. 이것은 은사를 받은 사람들이 영계가 올라가는 한계에서 통일된 단체입니다. 이 단체라는 것은 성경을 아는 지식이나 영계를 분별하는 영감이나 모든 행동이 다 하나가 되는 것입니다.
Therefore, verse 4, “These are the two olive trees and the two lamp stands standing before the Lord of the earth,” taught the work of the Davidic kingdom. If we look at Zechariah 4, it teaches that the Davidic kingdom will completely establish an earthly kingdom. Therefore, the gospel that God delivered to all the prophets is the word that teaches that foreign powers will disappear and the Davidic kingdom will establish a kingdom of world unity. The Davidic kingdom of world unity taught in the prophetic books is the word of prophecy that will be realized at the end of mankind. In the future, the church will form an organization that builds an earthly kingdom as the work of power will appear according to the word of prophecy.
그러므로 4절에 “이는 이 땅의 주 앞에 섰는 두 감람나무와 두 촛대니”한 것은 다윗 왕권의 역사를 가르쳤습니다. 슥4장을 보면 다윗 왕국이 완전히 지상 왕국을 이룰 것을 가르친 것입니다.
그러므로 하나님께서 모든 선지에게 전한 복음은 이방 세력이 없어지고 다윗 왕국이 세계 통일의 왕국을 이룬다는 것을 가르친 말씀입니다. 선지서에 가르친 세계 통일의 다윗 왕국은 인간 종말에 이루어질 예언의 말씀인 것입니다. 앞으로 교회는 권세 역사가 예언의 말씀대로 나타나게 되므로 지상 왕국 건설의 한 단체를 이루게 됩니다.
2. Annihilating enemies through power work (5)
2. 권세 역사로 원수를 소멸시키는 일 (5)
@ And if any man will hurt them, fire proceeds out of their mouth, and devours their enemies: and if any man will hurt them, he must in this manner be killed.(Rev.11:5)
@ 만일 누구든지 저희를 해하고자 한즉 저희 입에서 불이 나서 그 원수를 소멸할찌니 누구든지 해하려 하면 반드시 이와 같이 죽임을 당하리라.(계11:5)
The authority of the end of mankind is the authority of the word of the judgment line. Because of this word, the judgment that completely eliminates the devil is passed, so Satan can never harm the servant who has received the authority to deliver this word. When that servant testifies to the word, the word becomes fire and annihilates the enemy, Satan. Therefore, overcoming the devil’s temptation is the authority of the word, so in order to become a church that overcomes the devil’s power, it must become one under the authority of the witness work. The devil has the authority to harm a true witness at any time, but since the authority of the word is the work that overcomes the devil’s power, the devil’s power that tries to harm is annihilated before the work of the authority of the word.
인간 종말의 권세 역사는 심판의 다림줄의 말씀 권세입니다. 이 말씀으로 인해서 마귀를 완전히 없이하는 심판을 내리는 것이므로 이 말씀을 전하는 권세를 받은 종을 사단이 절대로 피해를 줄 수가 없는 것입니다. 그 종이 말씀을 증거 할 때에 말씀이 불이 되어 원수인 사단을 소멸시키는 일이 있게 됩니다. 그러므로 마귀 시험을 이기는 일은 말씀 권세이니 마귀 세력을 이기는 교회가 되려면 증인 권세 역사 아래 하나를 이루어야 되는 것입니다. 마귀는 얼마든지 참된 증인을 해할 수 있는 권세를 가졌지만, 말씀의 권세가 마귀 권세를 이기는 역사이므로 해코자 하는 마귀 권세는 말씀 권세의 역사 앞에서 소멸을 받고 마는 것입니다.
If the devil harms the servant of authority, it can be said that the devil's authority is stronger than God's authority. However, it is not difficult for a servant who has received God's authority to overcome the devil's authority that is trying to harm him. It is said that the victory of authority work is the inevitable fruit.
만일 권세의 종을 마귀가 해친다면 마귀 권세가 하나님 권세보다도 강하다고 할 수 있습니다. 그러나 하나님의 권세를 받은 종이 해코자 하는 마귀 권세를 이기는 것은 어려운 일이 아니요, 필연적인 열매로 이루어진 것이 권세 역사의 승리라고 하는 것입니다.
3. Unifying the world through free power work (6)
3. 자유로운 권세 역사로 세계를 통일하는 일 (6)
@ These have power to shut heaven, that it rain not in the days of their prophecy: and have power over waters to turn them to blood, and to smite the earth with all plagues, as often as they will.(Rev.11:6)
@ 저희가 권세를 가지고 하늘을 닫아 그 예언을 하는 날 동안 비 오지 못하게 하고 또 권세를 가지고 물을 변하여 피 되게 하고 아무 때든지 원하는 대로 여러가지 재앙으로 땅을 치리로다.(계11:6)
The authority of the witness is to receive both the authority of heaven and the authority of the earth.
The work in heaven is done according to the words of the witness, and the nature on earth is also governed according to the words of the witness. Anyone who wants to receive the work that falls like sweet rain must obey the words of the witness. On this earth, subduing the enemy's country and finding the chosen people are also done through the authority of the witness. Since this authority of the witness is to overcome the enemy in the world, no matter how strong the force is, it cannot help but submit before it.
증인 권세라는 것은 하늘 권세, 땅의 권세를 아울러 받게 되는 것입니다. 하늘에서 역사를 나리는 것은 증인의 전하는 말씀대로 되는 것이며, 땅에서 자연을 지배하는 것도 증인의 전하는 말씀대로 되는 것이라고 봅니다. 누구든지 단비같이 나리는 역사를 받으려면 증인의 전하는 말씀대로 순종하여야만 됩니다. 이 땅에서 원수의 나라를 굴복시키고, 택한 백성을 찾아내는 일도 증인 권세로 되는 것입니다. 이 증인 권세라는 것은 세상에서 원수를 이기는 것이니 만큼 아무리 강한 세력이라도 그 앞에서 굴복을 할 수 밖에 없게 됩니다.
Therefore, although the false prophet's authority or the antichrist's regime has captured many flocks, there is a work of gathering the chosen ones together to lead them into the new era, so that they become one. If there were no such work, the chosen people could not be saved from the regime of the evil beast, and the chosen flock could not be saved from the false prophet's authority.
The time has come when we must not do the work of finding God's flock unless it is a work of authority. Therefore, God's work will bring about the unity of the church as a work of the authority of witnesses.
그러므로 거짓 선지의 교권이나 적그리스도의 정권이 많은 양떼를 사로잡고 있지만 택한 자를 새 시대로 인도하기 위하여 한데 모으는 역사가 있으므로 하나가 되게 하는 것입니다. 만일 이러한 역사가 없다면 악한 짐승의 정권 아래서 택한 백성을 구원해 낼 수 없고, 거짓 선지 교권 아래서 택한 양 떼를 구원해 줄 수가 없습니다. 우리가 하나님의 양 떼를 찾는 일을 권세 역사로 하지 않는다면 안 될 때가 왔습니다. 그러므로 하나님의 역사는 증인 권세 역사로써 교회의 통일을 가져오게 될 것입니다.
Conclusion:
The work of finding the lost people was accomplished under the authority of Christ, and the work of uniting the church chosen in difficult times is accomplished as a work of the authority of witnesses, and at the same time, it is a work that welcomes the Lord at His second coming.
결 론
잃었던 백성을 찾는 일은 그리스도의 권세 아래서 이루어졌고, 어려운 난국에서 택한 교회를 하나가 되게 하는 역사는 증인권세 역사로 이루어지는 동시에 재림의 주를 맞이하게 되는 것입니다.
@ And he said unto me, You must prophesy again before many peoples, and nations, and tongues, and kings. (Rev.10:11)
@ 저가 내게 말하기를 네가 많은 백성과 나라와 방언과 임금에게 다시 예언하여야 하리라 하더라.(계10:11)
@ And there was given me a reed like unto a rod: and the angel stood, saying, Rise, and measure the temple of God, and the altar, and them that worship therein.(Rev.11:1)
@ 또 내게 지팡이 같은 갈대를 주며 말하기를 일어나서 하나님의 성전과 제단과 그 안에서 경배하는 자들을 척량하되(계11:1)
@ And I saw another angel ascending from the east, having the seal of the living God: and he cried with a loud voice to the four angels, to whom it was given to hurt the earth and the sea, 3. Saying, Hurt not the earth, neither the sea, nor the trees, till we have sealed the servants of our God in their foreheads. 4. And I heard the number of them which were sealed: and there were sealed an hundred and forty and four thousand of all the tribes of the children of Israel.(Rev.7:2~4)
@ 또 보매 다른 천사가 살아계신 하나님의 인을 가지고 해 돋는 데로부터 올라와서 땅과 바다를 해롭게 할 권세를 얻은 네 천사를 향하여 큰 소리로 외쳐 3. 가로되 우리가 우리 하나님의 종들의 이마에 인치기까지 땅이나 바다나 나무나 해하지 말라 하더라. 4. 내가 인 맞은 자의 수를 들으니 이스라엘 자손의 각 지파 중에서 인 맞은 자들이 십 사만 사천이니(계7:2~4)
@ And the Spirit and the bride say, Come. And let him that hears say, Come. And let him that is athirst come. And whosoever will, let him take the water of life freely.
18. For I testify unto every man that hears the words of the prophecy of this book, If any man shall add unto these things, God shall add unto him the plagues that are written in this book: 19. And if any man shall take away from the words of the book of this prophecy, God shall take away his part out of the book of life, and out of the holy city, and from the things which are written in this book. (Rev.22:17~19)
@ 성령과 신부가 말씀하시기를 오라 하시는도다 듣는 자도 오라 할 것이요 목마른 자도 올 것이요 또 원하는 자는 값없이 생명수를 받으라 하시더라. 18. 내가 이 책의 예언의 말씀을 듣는 각인에게 증거하노니 만일 누구든지 이것들 외에 더하면 하나님이 이 책에 기록된 재앙들을 그에게 더하실 터이요 19. 만일 누구든지 이 책의 예언의 말씀에서 제하여 버리면 하나님이 이 책에 기록된 생명 나무와 및 거룩한 성에 참예함을 제하여 버리시리라.(계22:17~19)
@ The LORD stands up to plead, and stands to judge the people.(Is.3:13)
@ 여호와께서 변론하러 일어나시며 백성들을 심판하려고 서시도다. (사3:13)
@ Come now, and let us reason together, says the LORD: though your sins be as scarlet, they shall be as white as snow; though they be red like crimson, they shall be as wool. 19. If you be willing and obedient, you shall eat the good of the land: 20. But if you refuse and rebel, you shall be devoured with the sword: for the mouth of the LORD has spoken it.(Is.1:18~20)
@ 여호와께서 말씀하시되 오라 우리가 서로 변론하자 너희 죄가 주홍 같을 지라도 눈과 같이 희어질 것이요 진홍 같이 붉을지라도 양털 같이 되리라. 19. 너희가 즐겨 순종하면 땅의 아름다운 소산을 먹을 것이요 20. 너희가 거절하여 배반하면 칼에 삼키우리라 여호와의 입의 말씀이니라.(사1:18~20)
@ Hear you now what the LORD says; Arise, contend you before the mountains, and let the hills hear your voice. 2. Hear you, O mountains, the LORD's controversy, and you strong foundations of the earth: for the LORD has a controversy with his people, and he will plead with Israel. (Mic.6:1~2)
@ 너희는 여호와의 말씀을 들을지어다 내게 이르시기를 너는 일어 나서 산 앞에서 쟁변하여 작은 산으로 네 목소리를 듣게 하라 하셨나니 2. 너희 산들과 땅의 견고한 지대들아 너희는 여호와의 쟁변을 들으라 여호와께서 자기 백성과 쟁변하시며 이스라엘과 변론하실 것이라.(미6:1~2)
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