|
개념미술가 최철주|현대개념미술평론 현대개념미술가평론 이미지개념설치작품평론Contemporary conceptual artwork criticism: Contemporary conceptual art Criticism [11] Abstract conceptual art = Louis Chul-joo Choi, Desire conceptal image rendered by couple's world against the backdrop of 'morning glory' of Desire, a hand-painted picture on a computer, 2024
Louis Chul-joo Choi, morning glory p124-2-1-Desire conceptal image rendered by couple's world against the backdrop of 'morning glory' of Desire, a hand-painted picture on a computer, 2024
욕망의 '나팔꽃'을 배경으로 부부의 세계가 렌다링한 욕망 개념 이미지
욕망 개념 이미지는 욕망의 뱌경 이미지로서의 나팔꽃, 대나무 숲, 연못 등 추상적 공간에 사건의 개념 뉴스 만화와 공연 이미지를 병치하여 현실과 추상의 독특한 조합으로 욕망의 개념과 실재 이미지의 교차점을 탐구한다.
여기서 추상적 욕망의 개념은 가역적인 빛이 정지된 시계의 기어와 같은 현상적 현실에서 욕망의 존재를 멈추고 빛의 그늘의 변화를 줄임으로써 생성되는 공간을 의미합니다. 무의식적 욕망은 시간성에 숨겨져 있는 욕망의 개념과 실제 이미지 사이의 상관관계로 추상화될 수 있는 대상을 반복적으로 디자인한다.
이것은 욕망 개념을 이미지로 넘긴 욕망의 주체를 상대의 욕망을 추상적 대상으로 삼아 욕망의 대상이 추상적 대상으로 나타나는 그림 구조를 만드는 것인데, 이는 시간성에 숨겨져 있는 욕망의 상관관계로 반복적으로 디자인된다.
따라서 관습에 적합한 보편적 추상구조에서 욕망의 주체는 그림 구조로서 욕망의 개념으로 표현되는 추상구조의 실체가 장소에 상응하는 미적 가치를 단일 이미지로 갖도록 대상을 실제 색채로 장식한다.
이렇게 욕망 개념은 실재 이미지와의 인과를 전제하지 않고 추상적 개념에서 실재의 구조로 전이된 오인에서 벗어나려고 실재 이미지의 상관 관계로서의 욕망 개념으로 추상한 실재 이미지로 귀결한다.
실제 이미지는 가역적인 빛으로 음영을 주어 욕망의 시선 위에 올려놓는다. 또한 욕망의 배경을 시선의 배경인 나팔꽃, 대나무 숲, 연못으로 장식하고 사건과 공연에 대한 순간적 욕망의 개념을 추상적인 그림으로 조명하는 욕망 개념의 언어적 의미를 명확하게 구현한다.
또한 욕망 개념의 추상성을 조명하는 욕망 이미지가 순간적으로 포착되어 이미지의 언어적 의미를 구현하고, 유도적으로 가역적인 빛의 음영으로 개념을 조명하는 욕망의 추상적 이미지는 보편적 현실로 귀결된다.
빛의 그림자에서 전체적인 크기는 가역적인 빛의 그림자처럼 보이는 범위로 위치한다. 사물의 배경은 나팔꽃, 대나무 숲, 연못으로 장식되어 관습에 부합하는 보편적인 현실 색채를 입혀 현실이 단일 무대로서 자신의 위치에 상응하는 미적 가치를 갖도록 한다.
욕망의 개념을 순간적인 사건과 퍼포먼스 이미지의 인상으로 사진에 담아 추상화를 조명하는 욕망의 개념은 이미지의 언어적 의미를 명확하게 깨닫고 가역적인 빛의 그늘에서 그 개념을 귀납적으로 조명하여 보편적인 현실을 구현한다.
Louis Chul-joo Choi, Rendering of the couple's world set in the 'morning glory' of Desire, 112X162cm, acrylic and composite materials on cloth, 2024
욕망의 '나팔꽃'을 배경으로 한 부부의 세계 렌더링
평면적 욕망 배경인 나팔꽃, 대나무숲과 연못의 자리는 시간성에 따라 변한다.
따라서 욕망 배경에 사건과 공연 이미지로 한 욕망 개념의 실재성을 가역적 빛의 음영으로 공간을 구성한다
여기서의 공간은 여러개의 기어가 맞물린 시계가 시간 즉 공간의 순간을 정하지만 기어는 공간의 존재를 연속시킨다.
최철주의 추상적 욕망 개념은 가역적 빛으로 공간을 만들고 기어처럼 욕망의 존재를 추상적 실재에 멈추고 그 빛의 음영으로 변화를 작게하여서 실재와 공간을 동일시한다. (최철주 욕망개념의 정의)
부부 세계의 스케치는 욕망의 배경인 나팔꽃에 자리를 맞춘다. 그 자리가 욕망이 사라지기 전에 이미지를 주체로서 부부가 욕망과 일치하는 스케치한다.
이것은 부부 세계가 만족할 수 있게 선공간을 결정하게 한다.
따라서 욕망 개념의 추상을 디자인하는 것이 부부 세계를 삶의 공간의 적절한 기획이다.
이것은 부부 세계를 선공간으로 끌어드리는 실재를 스테치하는 추상적 욕망 개념의 자리를 정하는 것이다.
주체로서 사건과 공연 뉴스 이미지에 따라 욕망의 배경인 나팔꽃, 대나무숲 그리고 연못은 주체의 형상화가 실재 이미지의 상징적 자리가 변모한다.
따라서 주체가 현상적 구조를 넘어선 원하는 욕망 구조를 암시하는 가역적 빛의 음영으로 실재적 현상이 욕망 개념이 유도하는 동시대가 미술적 추상 구조를 실재화한다.
이것은 실재 이미지가 추상적 욕망 개념을 대리하는 메타포로서 욕망 개념을 현상적 구조로 강조함으로서 욕망 개념이 실재 이미지에 적절하게 배치된다. 즉 추상적 욕망을 언어적 개념으로 실재 이미지로 묘사한다.
욕망의 추상적 언어를 실재 이미지로 읽고 개념을 특정하여서 욕망에 종속한다.
이것은 욕망의 추상적 개념을 실재로 치환하여서 개념을 가역적 빛의 음영으로 상징적 이미지로 소거한다.
여기서 욕망 개념의 렌더링은 실재를 추상적 욕망 개념의 이미지로 검증함으로서 미적 구조로 추상하는 현상적 구조를 이룬다.
Louis Chul-joo Choi, morning glory-A couple's world set in the 'morning glory' of Desire-sketch 2, 112X162cm, acrylic and composite materials on cloth, 2024
욕망의 '나팔꽃'을 배경으로 한 부부의 세계
부부가 욕망의 상관관계에서 벗어나 또 다른 상관인과 욕망을 누릴때 부부는 사회성에 따른 대립 구조로서 부적절한 욕망의 주체가 직시하는 상관관계에서 존재적 유의미성을 드러낸다.
드라마에서 행위적 실체 모망하여서 욕망의 내러티브구조로 상관관계의 대립과 갈등을 보인다.
이것은 무의식적 언어구조의 의미를 상관물의 실재 이미지로 욕망의 배경인 나팔꽃에서 내적 욕망의 대립을 추상한다.
따라서 부부세계의 욕망을 추상하는 페인팅은 욕망을 상관물로 비유하지 않고 대립적 갈등으로 욕망을 대치하여서 실재화한다. 그 실재 이미지는 현상을 갈등 이미지로 치환하여서 대립적 욕망의 상관물로서 욕망과 대립하는 객관적 이미지를 생성한다.
욕망의 객관적 시선은 무의식적 욕망에 따른 존재로서의 상관관계를 구성하며, 현상적 공간에서 타인의 욕망이 직면하는 실존적 의미를 지닌 욕망의 실제 이미지로 해석하는 언어적 의미 구조에 맞춘 회화적 틀을 만든다.
이와 같이 언어적 의미 구조에 맞춘 욕망의 이미지는 현상적 공간에서 상대방의 욕망이 직면하는 실존적 의미를 가진 욕망의 실제 이미지로 해석되며, 욕망의 배경은 스푸마토 기법을 사용하여 시간적 흔적이 중첩되고 물체의 표면이 가역적인 빛의 흔적과 중첩되도록 먼 이미지처럼 구성된다.
다빈치의 모나리자처럼 겉으로 보이는 피부아래 면에서 경사되어 반사되어 보이는 색광을 배면이 비취는 천의 작은 구멍사이에서 만들고 욕망을 담고있는 여인의 실재 구조를 그려낸다.
이렇게 부부세계에서 갈등을 표출하는 여인의 추상적 무의식 구조를 현상적으로 관조할 수 있도록 실재 외적 구조의 객관성을 확보한다.
사회 현상과 욕망의 배경이 된 '욕망의 '나팔꽃'을 배경으로 한 부부의 세계에서 부부는 모순된 모습을 지향하지만, 의사 결정 관계를 부정하고 욕망의 현상을 정당화하려는 욕망을 위장하기 위한 것이다.
이는 부부의 세계가 이상적인 행복을 지향하기 때문에 부부의 경험적 현상에 대한 판단을 멈추고, 타인의 욕망을 비현실적인 현상으로 줄이고, 대립적 관계를 형성하려는 욕구를 자유롭게 찾는 현실과 동일시된다.
부부 세계에서 욕망과 현상은 무의식적인 욕망 구조로 결합되어 언어적 의미로서 공개 구조의 갈등을 숨기고 정렬되지 않은 욕망의 의미를 인식한다.
이는 가역적인 빛의 그늘로 나팔꽃을 어둡게 하고 욕망의 이미지를 언어적 의미로 반복적으로 디자인하여 욕망의 주체로서 대립 관계를 형성하는 추상적 부부의 현상을 현실의 구조로 드러나게 한다.
이렇게 드러난 실제 이미지는 욕망 개념의 영향을 받아 욕망이 아닌 갈등을 일으키는 대상으로부터 원하는 길을 얻으려는 욕망을 가능하게 한다.
여기서 추상적 현실 구조로서의 욕망 개념 설계는 최철주의 욕망 개념을 통해 욕망을 바라보는 추상적 틀을 욕망 개념의 추상적 설계 과정으로 전환하고, 추상적 구조를 실제 구조로 전이하여 욕망을 현실을 응시하게 하는 시선으로 볼 수 있도록 한다.
부부 세계의 추상적 욕망으로 은폐된 갈등은 욕망의 의미를 경험할 수 있는 실제 이미지를 드러내며, 대립적 갈등의 효과가 발생하는 추상적 선 공간을 구성합니다.
이는 실존적 차원에서 오해를 불러일으키는 추상적 실제 이미지로, 욕망의 배경이 되는 나팔꽃과 비교하여 분명한 장소를 설정한 추상적 그림이다./ 글. 현대 개념 추상화가 최철주 (문화디자인박사)
Louis Chul-joo Choi, morning glory p124-2-Desire conceptal image rendered by couple's world against the backdrop of 'morning glory' of Desire, a hand-painted picture on a computer, 2024
Desire conceptal image rendered by couple's world against the backdrop of 'morning glory' of Desire
Conceptual image of desire is a background image of desire, and by juxtaposing the concept of event news cartoons and performance images in abstract spaces such as morning glory, bamboo forests, and ponds, it explores the intersection of conceptual desire and real images with a unique combination of reality and abstraction.
Here, the concept of abstract desire identifies the space created by reversible light, stopping the existence of desire in phenomenal reality, like the gear of a stationary clock, and reducing changes in the shade of light. Unconscious desire repeatedly designs objects that can be abstracted as a correlation between the concept of desire hidden in temporality and the real image.
This is to create a picture structure in which the object of desire appears as an abstract object by using the other's desire as the subject of desire that passed Concept of desire as an image, which is repeatedly designed as a correlation between desire hidden in temporality.
Therefore, in a universal abstract structure suitable for custom, the subject of desire decorates the object with real colors so that the reality of the abstract structure expressed as the concept of desire as a picture structure has an aesthetic value corresponding to the place as a single image.
In this way, Concept of desire does not presuppose causality with the real image, but results in an abstract image as a correlation between the real image in order to escape from the misunderstanding that has shifted from the abstract concept to the real structure.
The actual image is shaded with reversible light and placed on the gaze of desire. In addition, it clearly embodies the linguistic meaning of the concept of desire, which decorates the background of desire with morning glory, bamboo forest, and pond, which are the background of the gaze, and illuminates the concept of instantaneous desire for events and performances with abstract pictures.
In addition, the desire image that illuminates the abstractness of the desire concept is captured instantaneously, embodying the linguistic meaning of the image, and the abstract image of desire that illuminates the concept with inductively reversible shades of light results in universal reality.
The overall size in the shadow of light is positioned as a range that appears to be a reversible shadow of light. The background of the object is decorated with morning glory, bamboo forest, and pond with universal reality colors that match customs so that reality has an aesthetic value that corresponds to its place as a single stage.
The concept of desire, which illuminates the abstraction of the concept of desire by putting it in a photo as a momentary impression of events and performance images, clearly realizes the linguistic meaning of the image, and inductively illuminates the concept in a reversible shade of light, resulting in a universal reality.
Louis Chul-joo Choi, Rendering of the couple's world set in the 'morning glory' of Desire, 112X162cm, acrylic and composite materials on cloth, 2024
Rendering of the couple's world set in the 'morning glory' of Desire
The background of flat desires, such as morning glory, bamboo forests, and ponds, varies over time.
Thus, the reality of the concept of desire as an image of events and performances in the background of desire consists of reversible shades of light
Here, the space is determined by a watch with multiple gears combined, but the gears keep the space.
Choi Chul-joo's concept of abstract desire equates reality with space by creating a space with reversible light, stopping the existence of desire in abstract reality like the gears of a clock, and reducing the change to the shade of light. (Definition of the concept of Choi Chul-joo's desire)
Sketches of the couple's world take place in the morning glory, the background of desire. In that place, the couple sketches with desire as the subject of the image before the desire disappears.
This allows the couple's world to decide the space beforehand to be satisfied.
Therefore, designing the abstract concept of the concept of desire is a suitable plan for the marital world as a space of life.
This is to pave the way for an abstract concept of desire to sketch a real that draws the couple's world into the line space.
According to the news images of events and performances as subjects, morning glory, bamboo forest, and pond, which are the background of desire, are embodied as symbolic places in real images.
Therefore, the abstract structure of contemporary art is realized by the concept of desire as a reversible shade of light that implies the desired desire structure beyond the actual structure of the subject.
This is a metaphor in which the real image represents the concept of abstract desire, and by emphasizing the concept of desire as a phenomenal structure, the concept of desire is appropriately disposed of in the real image. In other words, abstract desire is described as a real image as a linguistic concept
It reads the abstract language of desire as a real image, specifies the concept, and is subordinate to desire.
This replaces the abstract concept of desire with reality, erasing the concept from a reversible shadow of light into a symbolic image.
Here, the rendering of the concept of desire forms a real structure that verifies reality as an image of the concept of abstract desire and abstracts it into an aesthetic structure.
Louis Chul-joo Choi, morning glory-A couple's world set in the 'morning glory' of Desire-sketch 1, 112X162cm, acrylic and composite materials on cloth, 2024
A couple's world set in the 'morning glory' of Desire
When a couple breaks away from the correlation of desire and enjoys desire with another boss, the couple reveals existential meaning in the correlation faced by the subject of inappropriate desire as a structure of confrontation according to sociality.
The behavioral reality in the play is destroyed, and the narrative structure of desire shows the confrontation and conflict of correlations.
This abstracts the confrontation of inner desires in the morning glory, which is the background of desire, as the meaning of unconscious language structure is the real image of the correlation.
Therefore, painting, which abstracts the desires of the couple's world, does not compare desire as a correlation, but replaces desire with confrontational conflict and realizes it. The real image replaces the phenomenon with a conflict image and creates an objective image that is opposed to desire as a correlation between opposing desires.
The objective gaze of desire constitutes a correlation as a being according to unconscious desire and creates a pictorial framework tailored to the linguistic semantic structure that interprets it as a real image of desire with existential significance faced by the desires of others in the phenomenal space.
In this way, the image of desire tailored to the linguistic meaning structure is interpreted as a real image of desire with an existential meaning faced by the other's desire in a phenomenal space, and the background of desire is composed like a distant image using spumato techniques so that traces of temporality overlap and the surface of the object overlaps with reversible traces of light.
Like Da Vinci's Mona Lisa, the color light reflected sloping from the underlying surface of the skin is produced between small holes on the back of the shaded fabric and depicts the real structure of a woman who contains desire.
In this way, the objectivity of the external structure is secured so that the abstract unconscious structure of women expressing conflict in the couple's world can be considered phenomenally.
In "A couple's world set in the 'morning glory' of Desire" the background of social phenomena and desires, the couple aims for a contradictory appearance, but it is intended to camouflage their desire to deny decision-making relationships and justify the phenomenon of desire.
This is identified with the reality of freely finding a desire to stop judging the couple's empirical phenomena, reduce the desires of others to unrealistic phenomena, and form confrontational relationships because the couple's world aims for ideal happiness.
In the marital world, desires and phenomena are combined into an unconscious desire structure to hide conflict in the disclosure structure as a linguistic meaning and recognize the meaning of desire that is out of alignment.
This darkens the morning glory with a reversible shade of light and repeatedly designs the image of desire as a linguistic meaning to reveal the phenomenon of an abstract couple that forms a confrontational relationship as the subject of desire as a structure of reality.
The actual image revealed in this way enables the desire to obtain the desired way from an object that causes conflict, not desire, under the influence of the concept of desire.
Here, the design of the concept of desire as an abstract reality structure transitions the abstract frame of looking at desire into the abstract design process of the concept of desire through Choi Chul-joo's concept of desire, and the abstract structure is transferred to the actual structure so that desire can be viewed as a gaze that makes you stare at reality.
Conflicts concealed by the abstract desires of the married couple's world reveal real images that can experience the meaning of desire, constructing an abstract line space in which the effect of confrontational conflict occurs.
This is an abstract real image that causes misunderstanding in the existential dimension, and it is an abstract painting that sets a clear place by comparing it with the morning glory, which is the background of desire./ Writing. Choi Chul-joo, contemporary abstract concept critic (Doctor of Cultural Design)
Choi Chul-joo, a contemporary conceptual abstract artist