18 May 2016
Dear Tenant
친애하는 세입자들에게
You may be aware of legislative changes in regard to the Residential Tenancies Amendment Bill 2015, in relation to smoke ala
여러분들이 아실 수도 있지만 규정이 바뀌었습니다. 레지덴털 테넌시스 마멘드먼트 빌 2015에 관해서요, 관련이 있네요, 스모크 알람이요.
rms in rental properties.
렌탈 부동산에 있는.
We summarise as follows:
우리는 요약을 했습니다. 다음과 같이요.
A requirement that all residential rental properties have smoke alarms installed by 1 July 2016.
요구 사항 중 하나는 모든 렌탈집들은 스모크 알람이 있어야 됩니다. 1일 7월 2016까지.
A requirement that there be a minimum of one working smoke alarm in the hall or similar, and within 3 metres of each bedroomom door.
또 하나의 요구 사항은 적어도 1개는 있어야 하며, 작동하는 스모크 알람이요, 복도 또는 이와 비슷한 곳에요, 또한 3미터 안에 각각의 방 문이 있어야 합니다.
In multi-level dwellings there must be a minimum of one working smoke alarm on each level. Self-contained caravans, sleepouts or similar have a minimum of one working smoke alarm.
여러 층이 있는 집에 있어서는, 1개는 있어야 해요, 작동하는 스모크 알랍이요, 각각의 층에요. 레져용 캐라밴같은 곳에서는 적어도 1개의 작동하는 스모크 알람이 있어야 합니다.
The Landlord must ensure that the alarm is operational at the start of each tenancy, but the tenant will be responsible for changing batteries (if required) during the tenancy.
집주인들은 반드시 알아야 합니다, 알람이 작동하는지를요, 입주하는 날에요, 세입자가요, 그러나 세입자는 책임이 있을거에요, 배터리 바꾸는거요, 세입자가 지내는 동안에는요.
Where there are no working smoke alarms, long-life photoelectric smoke alarms must be installed, and smoke alarms already in place do not need to be replaced with long-life photoelectric alarms immediately, unless they have reached the end of their usable life, or in accordance with the manufacturer’s recommended replacement date if stated on the alarm(s).
작동하는 스모크 알람이 없는 곳에서, 수명이 긴 전자식 스모크 알람이 반드시 설치 되어져야 합니다. 그리고 스모크 알람은, 이미 있는, 필요가 없습니다. 교체를요, 수명이 긴 전자식 스모크 알람을요, 즉각적으로요, 만약에 알람들이 거의 수명이 다했거나, 일치한다며요, 공장에서 추천하는 교체 날에요, 만약에 적혀 있다면요, 알람에요.
We are currently working with our property owners, to ensure that their properties do comply with the above requirements by 1 July 2016.
우리는 현재 진행중입니다. 함께요, 우리의 부동산 주인들과요 , 확인하기 위해서요, 그들의 부동산들이 준수되고 있는 지를요, 이상의 요구들을요, 1일 7월 2016
You will be contacted by our contractor – Steve from Handy Andy – over the next few weeks (or by the property owners if they choose to attend to these requirements themselves), to arrange a convenient day/time to check the smoke alarms and attend to any additional installations and/or replacements that may be required.
여러분들에게 연락이 올거에요, 우리의 거래처 스티브요, 핸디 앤디회사에, 몇 주 이상동안요.(또는 주인들이요.)
Thanks in advance for your assistance and co-operation in this matter, as it is in the interests of the health and safety of all tenants that rental properties comply with the new regulations.
고맙습니다, 미리요, 여러분들의 도움과 협조를요, 있어서요 이번일에. 관심 때문이에요, 건강과 안전의, 모든 세입자의, 렌탈 집들이 준수 하는 것이요, 새규정에요.
If you have any queries, please contact your property manager in the first instance.
만약에 어떠한 의문이 있다면, 연락해주세요, 부동산 매니저들에게요, 첫번째로요.
Yours faithfully
/
Nigel Martin
Managing Director
Harcourts Advantage Realty Limited
이렇게 부동산 에이전트에서 메일이 왔습니다. 중요한 것은 2016년 7월 1일까지 스모크 알람이 꼭 복도에 1개 있어야 하고, 층마다 있어야 하며, 그 위치가 방문들과 3미터 이내여야 한다네요.
만약 그렇지 않을 경우 저희에게 꼭 알려주세요. 그러면 저희가 부동산에 알릴게요. 감사합니다.^^