날짜 (2023.08.21)
[이노션, 레드닷 어워드서 본상 10관왕, 조선비즈]
이노션(40,600원 ▼ 600 -1.46%)은 독일의 권위 있는 디자인 분야 시상식 ‘레드닷 디자인 어워드(Red Dot Design Award)’에서 최고상 1개와 본상 9개 등 총 10개 부문에서 수상했다고 21일 밝혔다.
이번 레드닷 디자인 어워드의 광고 부문 최우수상인 ‘베스트 오브 베스트(Best of the Best)’를 수상한 작품은 이노션이 기획·제작한 무신사의 ‘여행 T켓’ 캠페인이다. 이 캠페인은 여행 티켓을 모티브로 한 ‘여행 T켓’ 티셔츠를 제작, 실제 태국 방콕행 항공권 및 숙박권을 포함한 여행권으로 활용할 수 있도록 했다. 최우수상 외에도 디지털솔루션(Digital Solution) 부문에서 본상 1개를 더 받았다.
이 밖에도 한화그룹 ‘솔라비하이브’가 광고 부문에서 본상 1개를, 다올저축은행 ‘머니퍼퓸’이 ▲광고 ▲애플리케이션(앱) ▲기업 디자인&아이덴티티 부문에서 각각 본상 1개를 수상했다. 현대차(186,300원 ▼ 1,200 -0.64%) ‘2023 서울모빌리티쇼: 제네시스관 코어 존(CORE ZONE)’ 또한 전시 부문에서 본상 1개를 받았다.
이노션 이탈리아 법인은 이번 2023 레드닷 디자인 어워드에서 기아 ‘리미트리스 브로슈어(Limitless Brochure)’로 앱과 인터페이스 및 사용자 환경 부문에서 본상 1개씩을 차지했다. 이 캠페인은 기아 EV6 GT 모델을 소개하는 브로슈어에 증강현실(AR)과 3차원(3D) 데이터를 지원하는 QR코드를 삽입해 추가 종이 인쇄를 하지 않고도 업데이트된 정보를 받아볼 수 있게 했다.
또한 현대자동차 ‘월 오브 더 퓨처(Wall of the Future)’로도 광고 부문 본상 1개를 수상했다. 이 캠페인은 이탈리아 밀라노 시내 대규모 옥외광고를 통해 현대자동차 브랜드의 미래 비전인 ‘휴머니티를 향한 진보’에 대한 메시지를 효과적으로 표현했다는 평을 받았다.
이노션 관계자는 “이노션만의 차별화된 경쟁력이 세계 최고 권위의 디자인 어워드에서 좋은 성과를 이루게 한 것 같다”며 “앞으로도 국내외 다양한 크리에이티브를 통해 세상을 놀라게 하는 캠페인을 만들어 나갈 것”이라고 했다.
Innocean Worldwide, the advertising subsidiary of Hyundai Motor Group, said Monday that it has won a total of 10 Red Dot Design Awards, one of the major design awards along with IDEA in the US and iF Design Award in Germany.
The prestigious German award, held annually, recognizes innovative works and products from various categories, including product design, brand and communication design, and concept design.
In 2023 award, Innocean Worldwide garnered a number of recognitions in the advertising category.
Most notably, it secured the Best of the Best award -- the top distinction awarded in each category-- for its groundbreaking t-shirt inspired by flight tickets under the campaign called Musinsa Travel T-ket.
The t-shirt, sold on the country’s largest online fashion platform Musinsa, was highly praised for its wit and originality as it could be used as a travel voucher redeemable for packages including actual flight tickets and accommodations in Bangkok, Thailand.
The t-shirt also seized another award in the Digital Solution category.
Additionally, the company won awards for the “Solar Beehive” project for Hanwha Group in the advertising category, and the "Money Perfume" project for Daol Digital Bank Fi's in a total of three categories. Since last year, the two works have won other international awards including NewYork Festivals.
Innocean Italy, its overseas affiliate, also claimed a number of recognitions at the award.
In particular, the Milan-based affiliate won two awards for Limitless Brochure for Kia's EV6 GT car model in Apps and Interface and User Experience categories. The groundbreaking brochure replaces traditioner paper brochures by integrating the very latest 3D technologies and augmented reality, allowing the customer to visually the car of interest concretely in 3D.
Additionally, the product minimized environmental impact by allowing customers to view information on the products through QR codes, thus eliminating the need for paper prints.
Kia Italy's Limitless Brochure allows customers to view Kia's EV6 GT model in 3D. (Innocean Worldwide)The Italian affiliate also received the award for its creative outdoor advertisement under the "Wall of the Future" project. The advertising campaign effectively communicated the futuristic message of Hyundai Motor's brand vision on a large wall in the heart of Milan.
“We believe that a series of global recognitions are the result of distinguished achievements in our creative endeavors," said an official from Innocean Worldwide in the released statement.
“We aim to continue our creative campaigns at home and abroad to continue to astonish the world."
날짜 (2023.04.06) [기사 제목, 신문사, 이름] - 한글 기사 스크랩 - 영문 번역 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 예시 날짜 2023.04.10 [美 ‘동맹국 감청’ 기밀문서 100여건 유출, 동아일보, 작성자 이름] 미국 정보기관이 한국 등 동맹국 동향을 감청해 온 정황이 담긴 기밀문건이 유출됐다. 우크라이나 전쟁 관련 무기 지원을 해달라는 미국 측 요구에 대한 한국 정부 내 논의를 감청하는 등 동맹국 정보를 무단 수집한 것으로 보이는 내용도 문건에 담겼다. 뉴욕타임스(NYT)는 8일(현지 시간) 미 정보기관이 생산한 기밀문서 100여 건이 소셜미디어를 통해 유출됐다고 보도했다. 유출된 문건에는 우크라이나에 제공한 미군 무기 기밀 정보와 러시아의 작전 계획 등 우크라이나 전쟁 관련 첩보와 함께, 동맹국 동향이 담긴 중앙정보국(CIA) 일일정보보고 등이 다수 포함된 것으로 전해졌다. Classified documents that involves Central Intelligence Agency eavesdropping on Korea and other allies' movement has been leaked. The leaked document includes Korean government's internal discussion on demand of United States for provision of weapons during the War in Ukraine and gathering bunch of its allies intelligence without prior permission. The NYT on April 8, reported that about 100 classified information created by CIA has been revealed through social media. They contained CIA's daily report regarding secret information about U.S weapons provided to Ukraine and Russian plans on the war with Ukraine war spy.
예시 날짜 2023.04.11 [“中, 美의 반도체 규제 보복할수록 각국기업은 중국 떠날 것”, 동아일보, 작성자 이름] “중국이 미국의 반도체 규제에 보복 조치로 대응할 가능성이 있다. 그러나 중국의 보복이 중국과 다른 나라의 ‘기술 디커플링(decoupling·탈동조화)’ 또한 앞당길 수 있다.” 미국과 중국의 반도체 경쟁을 조명한 세계적 베스트셀러 ‘반도체 전쟁(Chip War)’의 저자 크리스 밀러 미국 터프츠대 교수가 중국이 마이크론 조사를 넘어 대대적인 경제 보복을 가할 수 있지만 되레 중국 경제에 악영향을 미치는 부메랑으로 작용할 것이라고 진단했다. 반도체를 포함한 각국 첨단 기술 기업의 ‘탈(脫)중국’을 부추기는 ‘대전환(Big Shift)’으로 이어질 수 있기 때문이다. 그럴수록 중국과 한국, 대만 등 반도체 선진국의 기술 격차 또한 더 커질 수밖에 없다는 논리다. There is a possibility where China might respond with retaliation against U.S CHIPS Act. But China's retribution might also move up 'technology decoupling' with China and other countries. Chris Miller, the professor of Tufts university and the author of the world best seller book 'Chip War'- covering the competition for semiconductor, analyzed China might launch a massive economic retaliation beyond Micron Survey, but it will act as a boomerang which will adversely effect the Chinese economy. This is because it could lead to a 'Big shift' which will encourage high-tech companies' 'de-sinicization' including semiconductor firms. The logic is that the technology gap between China, Korea and Taiwan will be inevitably widened due to de-sinicization. |